Gå til innhold

Samlebestilling for oss i Skedsmo og omegn


MortenM

Recommended Posts

Siden det nå har dukket opp en liste som de 'fleste' har skrevet på hvor de hører hjemme i landet, kunne det vært en tanke å spare litt på den irriterende fraktkostnaden vi må ut med hver gang vi bestiller.

Jeg tenker først og fremst på utenlandsbestillinger, da frakten fort blir så dyr at det rett og slett ikke lønner seg å bestille, men også fra Norske forhandlere.

Nå har jeg ingen planer om å lage noen store bestillinger fra det store utland nå før nyttår, men det hadde vært morro å se om noen av dere kunne tenkt dere å være med på dette.

Til info, så bestiller jeg stort sett bare mitts og mf, da tunge ting ofte blir ulønnsomt.

Tanken er selvfølgelig at vi kan hente dette hos hverandre, så vi ikke har innenlandske fraktutgifter i tillegg.

Jeg kan godt ta på meg å bestille samt legge ut kostnader til varene kommer. Kanskje vi også kan dele på 'kjøp 12 betal for 6' produkter også.

En annen ting vi også kunne gjort er å 'låne' litt vareprøver av hverandre, samt dele litt på utstyr som ikke blir brukt så ofte.

Her mener jeg ikke nødvendigvis å ta med utstyr hjem, men kanskje bruke det der vi står til daglig. F.eks har jeg rensemaskin som godt kan brukes av flere, så lenge jeg slipper å levere den fra meg og få den tilbake 'noen' uker senere.

Kanskje noen som har litt stramt budgett også får litt glede av utstyret til noen av oss andre.

Skjønner jo at en student eller en på 18 ikke har all verdens penger å rutte med.

Dette er bare et forslag fra min side, og er ikke ment til å undergrave norske leverandører!

Husk at du bør bo sentralt på østlandet for at dette skal fungere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi i hvertfall 2 :)

Jeg antar at det blir en bestilling eller 2 fra US og UK etter nyttår, så vi kan jo sende en PM til hverandre når vi har tenkt å bestille.

Er det noe produkter du trenger før, så send meg en PM for å høre om jeg har noe å donere bort før du kjøper mer enn du trenger.

Dette gjelder selvfølgelig også andre som vil slenge seg på denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Bra tiltak :D Jeg tenkte å sende en bestilling snart da jeg må fylle opp litt. Men kan sikkert vente til etter nytt år hvis jeg ikke får en del jobber før det.

Det med å dele utstyr høres jo også veldig greit ut, hvertfall for meg som ikke har rensemaskin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare skrik ut når du skal bestille, så kan det jo hende du kan kutte fraktkostnadene i både 2 og 4.

Skal du ta bilen din innvendig, er du velkommen til plassen jeg holder på og låne maskin.

Regner med at det blir fler på lista her etter hvert, så kan vi sende en nokså stor bestilling når tiden kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen MF og litt småting hadde jo vært aktuelt for min del.. får aldri nok microfiber... :)

Jeg har en bestilling liggende inne på e-bay på mf.

Dette er fra en koreaner, som tilbyr gratis frakt. Prisen var det ingen ting å si på. $20 for 4 stk, og disse lignet Cookie monster V2.0. Kommer tilbake med hvordan kvaliteten er når jeg får dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Bare skrik ut når du skal bestille, så kan det jo hende du kan kutte fraktkostnadene i både 2 og 4.

Skal du ta bilen din innvendig, er du velkommen til plassen jeg holder på og låne maskin.

Regner med at det blir fler på lista her etter hvert, så kan vi sende en nokså stor bestilling når tiden kommer.

Hadde vært gøy å se om jeg klarer å få stoffsetene i astraen svarte igjen så hadde passet bra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra tiltak som jeg også kunne tenke meg å være med på!

Jeg går under kategorien fattig student fram til sommeren da:)

Og etter sommeren er det du som står for de dyre innkjøpene :P

Tenkte vi kunne lage en felles liste over podukter vi har, så er det lettere å spørre rett person.

Denne kan vi f.eks lage som PM, så slipper vi å friste de som bor for langt unna :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et veldig bra tiltak :)

Det er jo flere av våre faste norske leverandører som tilbyr gratis frakt når man handler over et visst beløp ;)

Nå har jeg akkurat fått fyllt opp fra ScandicShine samt at jeg har lagt inn bestilling fra både Swissvax og Nano, men det blir helt sikkert mere shopping etter jul :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et veldig bra tiltak :)

Det er jo flere av våre faste norske leverandører som tilbyr gratis frakt når man handler over et visst beløp ;)

Nå har jeg akkurat fått fyllt opp fra ScandicShine samt at jeg har lagt inn bestilling fra både Swissvax og Nano, men det blir helt sikkert mere shopping etter jul :thumbup:

Vi slutter jo aldri å kjøpe, så bestillinger blir det alltid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å begynne å sende ut PM'er i løpet av uka med utstyrsliste over det jeg har til disposisjon.

Om dere gjør det samme, er helt opp til dere (ingen sure miner :) ), men lista kan være fin å ha når noen har tenkt å bestille noe.

Legg dere på lista under, eller slett dere om dere ikke vil være med (ingen sure miner da heller :) )

Eneste kravet jeg mener vi må ha, er at ting kan hentes innen rimelig avtand fra der vi bor (Romerike, Oslo omegn)

S-Stian

Common

AndreasLie

Abby

Dansken

MortenM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahhaha

Jeg kan ta på meg utringa topp og valpeøyne og dra ned jeg:D

Høres ut som en bra deal!

Ikke glem rulleskøyter og miniskjørt også :D

Endret av MortenM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...