Gå til innhold

Kensets Passat


kenset

Recommended Posts

Hei.

Min første post på forumet. Har vært registrert en stund og lest i timesvis. Både nyttige tråder og tråder som er mer humor enn nytte. Begge deler er kjærkomment. Virker somet bra miljø på dette forumet!

Kan begynne min "karriere" med å legge ut litt bilder fra min første test av Foam cannon. Bestilte litt ting sist jeg var på sjøen...

- Foam cannon

- Valetpro snowfoam

- Citrus w & g

- Maxisuds II

- waffel dryer (cleanyourcar sin)

- EZ detail brush

og sikkert litt jeg ikke kommer på. Tror jeg må lage en "min samling" en dag også...

Før vinteren kom gikk jeg over bilen med Riccardo Clay, Menzerna Intensive polish og FF106 på Megs DA. Fikk vekk MANGE vaskestriper som fulgte med bilen. Skal gå over til våren med en Flex roterende jeg har tilgang på.

LSP ble Megs tech wax, og panser pluss venstre side fikk Pinnacle Souveran paste wax som en liten minitest.

Slik så altså bilen ut etter over en måned uten vask. Må få kodet vekk automatisk visking av bakrute! :(

CIMG4427.JPG

Bra lag med dritt...

CIMG4428.JPG

Hmmm.. hvilken finish var det på felgene skal tro?

CIMG4430.JPG

Snowfoam med en dæsj Optimum car wash for lukta sin del

CIMG4431.JPG

Bilberry 1:3 og snowfoam jobber:

CIMG4432.JPG

Dritten renner heldigvis av:

CIMG4433.JPG

På tide med avspyling

CIMG4434.JPG

Det jobbes i kulissene

CIMG4435.JPG

Sånn..

CIMG4436.JPG

Ikke så galt etter kun avspyling

CIMG4437.JPG

Nyspylt

CIMG4439.JPG

Dett var dett for nå. Jeg hadde ingen forventninger om at den skulle bli klar for mitt av dette, og det ble den helelr ikke. Slett ikke vakkert når den tørket.

Er det forresten noen som har erfaring med Sonax Power+ avfetting? (tror det var det den het). Prøvde den i kveld og den tok veldig bra asfalt synes jeg, men veldig usikker på hvor har den er på LSP. Beader enda så var ikke umiddelbar stripp heldigvis...

Kommer tilbake med mer når det er noe å vise fram.

Og forresten. Vennligst ignorer bulken på venstre framskjerm. Får jeg tak i den som kjørte på meg og ikke ga beskjed så skal det bli bra månelyst......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker bil Kenset.

Har tilsvarende selv.

Du MÅ få kodet bort autoviskingen på bakruta ja, så her kommer kodene for og kode om i VAG-COM:

Byte 01 Bit 7 Bagrudeviskerfunktion ved bakgear og med kontinuerlig viskerfunktion foran

Byte 02 Bit 0 Bagrudeviskerfunktion ved bakgear og med kontinuerlig viskerfunktion foran

Dette må kodes om i J519

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker bil Kenset.

Har tilsvarende selv.

Du MÅ få kodet bort autoviskingen på bakruta ja, så her kommer kodene for og kode om i VAG-COM:

Byte 01 Bit 7 Bagrudeviskerfunktion ved bakgear og med kontinuerlig viskerfunktion foran

Byte 02 Bit 0 Bagrudeviskerfunktion ved bakgear og med kontinuerlig viskerfunktion foran

Dette må kodes om i J519

Takker for den! Skal få det gjort snøggast råd. Husker det selv, men min bedre halvdel mangler visst den koblingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sliter med det samme..... Lite glad i autovisking av bakvinduet altså.... egentlig det samme om jeg kommer borti "vask bakvinduetknappen" - vindusviskervaskevæsken kommer jo ikke ut før viskeren har fått gått frem og tilbake noen titallsganger.....

Endret av daniel

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...