Gå til innhold

Hvor Mye Må Jeg Betale?


Kannath

Recommended Posts

Hei, har en mazda 323f som egentlig skal være rød, men nå er den en blanding mellom rosa og matt rød på metalldelene og en slags hvitrosa på forskjermen. Forhørte meg hos en spesialist i vestby som da ville ha rundt 3500 kr for jobben og da ville jeg få igjen bilen dagen etter. Det er MYE jobb som skal til med bilen min, rubbing, fargefornying osv. sikkert flere runder. Og da skulle det IKKE være sirkler i lakken etterpå.

Skulle gjerne postet noen bilder, men har ikke kameraet for hånden.

Må få gjort dette før sommeren er skikkelig igang men har hverken utstyr, kompetanse eller tid til å få utført et slikt prosjekt selv.

Er dette en god pris eller finnes det personer eller firmaer i Follo/Oslo som kan utføre jobben billigere men fortsatt veldig bra?

Kenneth Bernhardsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986
Hei, har en mazda 323f som egentlig skal være rød, men nå er den en blanding mellom rosa og matt rød på metalldelene og en slags hvitrosa på forskjermen. Forhørte meg hos en spesialist i vestby som da ville ha rundt 3500 kr for jobben og da ville jeg få igjen bilen dagen etter. Det er MYE jobb som skal til med bilen min, rubbing, fargefornying osv. sikkert flere runder. Og da skulle det IKKE være sirkler i lakken etterpå.

Skulle gjerne postet noen bilder, men har ikke kameraet for hånden.

Må få gjort dette før sommeren er skikkelig igang men har hverken utstyr, kompetanse eller tid til å få utført et slikt prosjekt selv.

Er dette en god pris eller finnes det personer eller firmaer i Follo/Oslo som kan utføre jobben billigere men fortsatt veldig bra?

Kenneth Bernhardsen

Min personlige mening er hvis du synes detailing er skøy, har du i dette tilfellet hvertfall 3500 riksdaler. En oscillerende maskin, noen puter, en flaske med mirrorglaze 83, og en med 21 2.0 (vanskelig å si hvordan produkter du skal ha siden jeg ikke har sett bilen) skal gjøre susen.. Da har du produkter igjen, og en maskin du kan ha glede av i mange år! Om en stund igjen blir bilen stygg igjen, eller en annen bil blir kjøpt, og da er litt utstyr fint og ha:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Meguiars G220 polermaskin med 3M pad kit : 1700kr , ca 2000 med frakt

Meguiars Meguiar's 85 : 11 pund

Meguiars Meguiar's 83 : 17 pund

Meguiars Meguiar's 21 : 18 pund

(cleanyourcar.co.uk er ett fint sted), der kommer frakt opp før man har trykket kjøp, og polermaskinene er i 230V istedet for 110V som det er i US

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kunne vært en god ide men problemet er at jeg ikke kan noe om dette og har veldig lite tid til å gjøre slikt arbeid ettersom jeg jobber full stilling samt gjerne 15-20 timer overtid i uka.

Er det veldig vanskelig å få gjort det selv og at det blir en god jobb?

Prøvde en gang å polere den for hånd, grøss!

Bilen er en 97 modell, men tror neppe det er gjort noe med den fra den ble solgt til eier nr 2 (rundt 2000) til jeg kjøpte bilen ifjor!

edit: kommer vel moms i tilegg til dette? evt. kjøp av produktene evt. betale noen for å gjøre det blir når jeg får skattepenger. Har nettopp kjøpt stereo o.l. til 12 000 kr så :P

Endret av Kannath
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986
Hehe, kunne vært en god ide men problemet er at jeg ikke kan noe om dette og har veldig lite tid til å gjøre slikt arbeid ettersom jeg jobber full stilling samt gjerne 15-20 timer overtid i uka.

Er det veldig vanskelig å få gjort det selv og at det blir en god jobb?

Prøvde en gang å polere den for hånd, grøss!

Bilen er en 97 modell, men tror neppe det er gjort noe med den fra den ble solgt til eier nr 2 (rundt 2000) til jeg kjøpte bilen ifjor!

edit: kommer vel moms i tilegg til dette? evt. kjøp av produktene evt. betale noen for å gjøre det blir når jeg får skattepenger. Har nettopp kjøpt stereo o.l. til 12 000 kr så :P

http://www.detailersclub.no/forum/index.php?showtopic=301 - den tok meg ca fem timer.. Ikke mer enn 15-20 timer overtid i uka? hehe... Med gode produkter og en god maskin, da skal jeg love deg at du polerer etter du kommer hjem fra 90 timers 6 dagers uke (tro meg....) Moms er det MANGE selgere som er hyggelige å fikser på, til og med selvom en ikke spør. Men fra autogeek osv. betaler man full moms. Forskjellig fra sted til sted

Det er en avgjørelse en gjør selv. Jeg er bitt av basillen, og jeg trives med det:) jeg har lagt mange tusen i utstyr osv, men det trenger man i grunn ikke å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986
Fy faen kris, det der var jævlig imponerende!

Har du hatt mye øvelse før det eller?

Første gang med roterende. Med en DA (double acting) / oscillerende er det så og si idiotsikker. En roterende kan gjøre så lakken brenner seg.. Da brukte jeg "dårlige" produkter... Skal ta en annen rød bil snart igjen, med de nyeste produktene jeg har kjøpt inn.. Blir kos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez
3500kr er en god pris for en slik jobb.

Jeg spurte også Iseveien bilpleie hva dem tok for en utvendig shine, + felger/dekk/motorrom.

De skulle ha 3.500 kr. for jobben.

Så 3.500 kr. er vel kanskje det det koster rundt om kring.

Men at du får gjort dette for en billigere penge hos noen som kanskje ikke har de rette sertfikatene er jeg sikker på.

Jeg er nok ganske sikker på at jeg hadde klart dette selv, da jeg har lest en del rundt på nett angående dette.

Men siden jeg ikke har utstyret som skal til for en slik jobb, samt at jeg ikke tør og prøve meg ut på en splitter ny bil, så setter jeg bort denne jobben til andre.

Hadde jeg hatt en gammel, eller eldre bil, så hadde jeg ikke nølt med å prøve.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986
Jeg spurte også Iseveien bilpleie hva dem tok for en utvendig shine, + felger/dekk/motorrom.

De skulle ha 3.500 kr. for jobben.

Så 3.500 kr. er vel kanskje det det koster rundt om kring.

Men at du får gjort dette for en billigere penge hos noen som kanskje ikke har de rette sertfikatene er jeg sikker på.

Jeg er nok ganske sikker på at jeg hadde klart dette selv, da jeg har lest en del rundt på nett angående dette.

Men siden jeg ikke har utstyret som skal til for en slik jobb, samt at jeg ikke tør og prøve meg ut på en splitter ny bil, så setter jeg bort denne jobben til andre.

Hadde jeg hatt en gammel, eller eldre bil, så hadde jeg ikke nølt med å prøve.

Har sett tilfeller hvor utvendig shine til f.eks 2000kr ikke er så mye å skryte av... Så hadde en kommet med en rød, slitt bil, så hadde de kansje tatt mer.. "1800kr for full polering". Det var full polering, men det var Autoglym reshin (?) polish med litt Autoglym flytende glassering! Det er jo en skampris mener jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius.horten

Jeg og en kamerat holder på å polere litt på hobbybasis, så hvis du er interessert så kan du sende meg nummeret ditt på PM så kan vi ta en titt på bilen. Kan eventuelt da ta det i flere omganger om du ikke kan være uten bilen så lenge. Holder til i Ås forreseten så er vel ikke så langt unna?

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...