Gå til innhold

Jeep Cherokee XJ, detail


TotenJeep

Recommended Posts

Da har Cherokee´n min gjennomgått første detail etter den ble i mitt eie. Den har nok ikke sett så veldig mye bilpleie før den kom til meg, men er alikevel ganske så fin i lakken til å være 98 modell.

Behandlingen startet fredag ettermiddag med prick bort og grundig høyttrykkspyling på den lokale gjør det selv vaskehallen.

Videre ble den clayet med Meguiars clay og quick detalier, for så å bli vasket over med Meguiars soft wash gel.

Etter tørking var det tid for korrigering av RDS og swirls. Dette har nok aldri blitt gjort tidligere. Scholl S03 før 3M finishing-it medium. Scholl blue pad. På noen syreskader og noen av RDS brukte jeg 3M microfilm 9my.

Etter korrigeringen brukte jeg Autoglym Super resin polish med Scholl waffle pad. Til forsegling ble det 2 strøk med CG M-seal. Over M-seal la jeg på et lag med Lusso oro. All plast fikk et strøk med black Wow.

Ble fornøyd med resultatet nå før vinteren, men skal korrigere flere RDS til våren.

Ønsker å takke Jan for lån av garasje og Christoffer for hjelpen.

Bilde0265.jpg

Bilde0266.jpg

Endret av TotenJeep
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder ja....hehe

Soft Wash...tja...ikke noe voks som trengte beskyttelse, så ville kanskje gått for noe sterkere såpe f.eks NXT car washen.

Ser den, men brukte det som stod på hylla. :)

Endret av TotenJeep
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behandlingen startet fredag ettermiddag med prick bort og grundig høyttrykkspyling på den lokale gjør det selv vaskehallen.

Videre ble den clayet med Meguiars clay og quick detalier, for så å bli vasket over med Meguiars soft wash gel.

Var det sånn å forstå at du clayet FØR du vasket? Det er vel litt fy fy vel? :P

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det sånn å forstå at du clayet FØR du vasket? Det er vel litt fy fy vel? :P

NEI NEI!!! :lol: Prickbort, høyttrykk, vask, clay og så vask igjen før korrigering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner :) Jeg tolket det du skrev dithen at du kun brukte avfetting og høytrykk før clay, hehe. Litt morsom farge på den bilen din forresten :)

Edit: Typo

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...