Gå til innhold

Test: NanoLotus® Bilglass Forsegling Profesjonell Sett


Hans Marius

Recommended Posts

Hans Marius

NanoLotusLogo2013.png

Har en stund eksperimentert litt med bilglassforseglingen til Nanolotus for å finne den beste måten å benytte den, for å få best mulig resultat. Det er ikke så ekstremt vanskelig, men jeg har på følelsen at det er en del som ikke gjør det helt riktig. Dermed får de enten dårligere holdbarhet på forseglingen, eller får ikke oppleve forseglingen prestere på sitt beste. Har også kontrollert med Rasmus hos Nanolotus at jeg ikke har oppgitt feil informasjon, så jeg driver med vranglære wink.gif

Har også laget en liten test på om hva slags funksjon ruteforseglingen har nå om vinteren som det er mer is, enn vann som ligger på ruta.

Dermed har jeg laget en kombinert bruksanvisning og test i Word(doc og docx), samt et PDF dokument med bare test, og et med bare bruksanvisning som skal være ganske grei å skrive ut om noen vil det. Siden word dokumentene ble så store, er de lastet opp på mediafire, og linket hit.

Håper det er noen som får bruk for denne default_smile.png Selv synes jeg i alle fall det er greit å ha et slik dokument, i tilfelle jeg skulle glemme fremgangsmåten, da det er såpass viktig for å få optimal effekt/holdbarhet på forseglinga.


Kjører forøvrig en liten langtidstest med ruteforseglingen på innsiden av paintball maska mi, for å teste om den hjelper mot dugg. Hitten til har det funket supert default_smile.png




Mvh

Hans Marius Engeseth


http://www.mediafire.com/file/3mnlq3dzhyt/Test-Bruksanvisning NanoLotus® Bilglass Forsegling Profesjonell Sett(2003).doc
http://www.mediafire.com/file/12zzhtzzeyt/Test-Bruksanvisning NanoLotus® Bilglass Forsegling Profesjonell Sett(2007).docx

Fikk forøvrig testet forseglingen med noe mer is på ruta i dag tidlig. Det hadde regnet mye av dagen i går, så det var en del regndråper som satt på ruta som hadde frosset, sammen med det vanlige rimlaget. Da måtte jeg ty til is-skrape for å fjerne det. Men allikevel kunne jeg kjenne stor forskjell fra der ruta var forseglet og ikke. De forseglede rutene var det bare å dra skrapen en gang over, og all is ble med. På den uforseglede ruta måtte jeg gå over flere ganger, med mere press for å få bort alt. Skal prøve å ta noen bilder av dette neste gang wink.gif

Endret av Hans Marius
  • DCN Poeng 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Hans Marius

Veldig bra og grundig test. Skal mye til for å gjøre feil nå :) .

Har foreløpig bare brukt amatør settet. Rakk rundt hele bilen selv om servietten tørket ut. Vætet den forsiktig med litt vann. Det har holdt fint i ca. 6 mnd. Selv panorama taket beader fint. Har proffsettet liggende i beredskap, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
  • 2 weeks later...
Black_Knight

Utrolig bra veiledning.

Som fotograf reagerte jeg kun på kvaliten på bildene:) Men er det så nøye:)

Jeg har en liten utfordring, har oppdaget dette først nå ifølge veiledningen må det være +5 grader når jeg gjør dette. Lurer derfor på om noen her har et verksted som jeg kan låne / leie? Har bestilt idag og skulle gjerne hatt det på bilen:)

også skal det jo herde også , da er det vel greit og ha bilen inne et par timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Ja vet det ikke er verdens beste bilder, da jeg ikke har noe annet enn et gammelt crapy kompaktkamerea, samt litt dårlig tid når jeg drev på... Og det er som beskrevet ja, annbefalt med et oppvarmet sted å stå når du skal legge den på/la den herde. Kommer nok til å få en god del dårligere holdbarhet hvis ikke... Har testet det også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Black_Knight

Ja vet det ikke er verdens beste bilder, da jeg ikke har noe annet enn et gammelt crapy kompaktkamerea, samt litt dårlig tid når jeg drev på... Og det er som beskrevet ja, annbefalt med et oppvarmet sted å stå når du skal legge den på/la den herde. Kommer nok til å få en god del dårligere holdbarhet hvis ikke... Har testet det også ;)

ok tusen takk.

så på bildene dine at det så ut som om du hadde et lite verksted:) Det må jo være deilig.

Jeg driver og sjekker litt rundt, alternativet er bå bensinstasjon vaksehall kl 03:00 på natta, eneste jeg lurer på er om det er lurt med tanke på at det vil være fuktighet i vaskehallen.

Videre lurer jeg på om selve herdingen som skal gjøres om det er på 2 timer i +5 grader eller trenger jeg kun ha den tempraturen når jeg rengjør og påfører, etter på kan jeg stå ute så lenge jeg ikke får vann på ruten eller?

Vurderer eventuelt og låne en garasje men usikker på om jeg får varmet den ned til +5 grader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...