roadrune

Scandicshine???

52 innlegg i emnet

Jeg la inn min første ordre hos Scandicshine 3/11-09, etter 4-5dager kontaktet jeg dem å spurte om når de ville sende ordren, fikk da mail ganske kjapt om at de hadde hatt salg, og masse arbeid men han skulle sjekke på mandag (forrige), hørte ingenting, og har sendt to nye mail uten å få svar.....

Har betalt på forskudd....

Er dette normalt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ketil pleier å være veldig rask, men nå har han jo vært med å holdt kurs i helga, så det kan jo ha noe å si! Regner med han ordner saken fort ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er i samme situasjon , bestilte varer via nettbutikken så tidlig som 28/10-09 , la inn noen ekstra ting et par dager etter via e-post og ringte dem pr.telefon for å bekrefte at det var greit.

En av varende skulle komme etter en liten uke siden den måtte bestilles.

Etter dette fikk jeg en e-post om noen problemer de hadde hatt i forbindelse med en teknisk feil , jeg bekreftet e-posten med de varene jeg hadde bestilt men fikk ingen tilbakemelding.

Jeg sendte en e-post til for å høre om alt var i orden og om de visste om det kom til å ta veldig lang tid før varene ble sendt , men har ikke fått noen svar ennå.

Hadde jeg ikke lest alt det positive som sies her om Scandicshine så hadde jeg vært svært skeptisk , jeg har heldigvis ikke betalt noe siden jeg har bestilt pr.oppkrav.

Tar det mye lenger tid nå så tror jeg at en e-post blir sendt med en heving av bestillingen fra min side , nye bilen er på vei ;)

Har bestilt direkte fra Swissvax for en stund siden og fikk en utrolig hurtig levering med e-poster hele tiden , kjempeservice.

Har nettopp bestilt en pakke til fra Swissvax som allerede er på vei over fjellet :)

Endret av opas
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme erfaring fra i våres.

Ketil leverte flott oppfølging og service helt til varene var bestilt. Svarte kjapt og godt på alle spørsmål en fersking som meg hadde.

Jeg bestilte også i oppkrav, men når jeg hentet pakken manglet diverse. Jeg måtte jo likevel betale hele oppkravsbeløpet.

Så fulgte 4-5 uker med ca ukentlige purringer fra meg, der jeg til slutt ba han sende av varene han hadde på lager for å få saken ut av verden. Jeg hadde jo da hatt nybilen en stund allerede, og ville gjerne ta i bruk produktene.

Jeg håpte seriøst at dette ikke lenger var et problem, men basert på tilbakemeldinger både her på forumet og på SS sitt eget forum ser jeg at det fortsatt sendes ut pakker med manglende produkter, uten at kunden får beskjed.

Jeg hadde også planlagt å foreta en ny bestilling fra SS iløpet av vinteren, fordi produktene han leverer er jo knallgode! Hadde da planlagt å spørre via mail på forhånd om noen av varene ikke var på lager, for å garantere en komplett leveranse.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det har gått litt over stokk og stein der under og etter salget..varene kommer garantert!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han har nok masse og gjøre vil jeg tro..

Jeg har venta på varer derfra før jeg også, men ikke værre enn at jeg har lagt klar ny bestilling som sendes inn så fort jeg føler jeg har råd :D

Er kjempefornøyd med servicen på ScandicShine jeg! han har alltid svart på mail eller pm så for meg er det en butikk jeg setter pris på :thumbup:

Endret av common
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står i nettbutikken at grunnet høstsalg er det lang leverings tid, og når du trykker gå til kasse står det at varer som ikke er på lager blir sendt som rest ordre ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varene kommer nok, men det kan ta litt tid...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt ett par små bestillinger hos han.. Godt smerte fritt.. en gang en ting va restet pga dem va fri (sto på pakkseddeln), men fikk ettersendt etter kort tid..

Bestillte nu 1 gallon grean clean under salget. så det va fri men bestillte for å få rabatten. Fikk mail etter par dager om att di va fri om jeg hadde fått det med meg. og om di skulle vente med å sende det andre til gallon kom på lager heller sende det som var på lager. For min del kunne det vente.

Har full forståelse at di kan ikke ha inne alt til ennvær tid. Og på di populere produktene att man må vente litt av og til skjønne eg godt.

Ja av og til går det seiner enn han sier, MEN det er ikke alt han styre. ting tar tid til tider, levrandøren, transportøren er treig. Holder på med logistikk så har en viss forståelse for det.. ikke alltids like lett.

Kunne sikkert vært bedre på tilbakemeldinger, prøv å ring å snakk med han så fikser han nok det, heller kan forklare hvorfor..

Har bare gode ord om han.. :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står i nettbutikken at grunnet høstsalg er det lang leverings tid, og når du trykker gå til kasse står det at varer som ikke er på lager blir sendt som rest ordre ;)

Det står vel at på grunn av høstkampanjen kan det ta litt lengre tid en normalt , men hva er litt og hva er normalt :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er nok ikke hele sannheten. Jeg fikk rest på noen produkter som i kassen var på lager. Og dette med salg. Man bør ta høyde for at pågangen kan bli større under et salg og da bør det dekkes opp for.

En ting skal sies, når varene først ble sendt så var det med bedriftspakke på døra, men varene som i utgangspunktet var i rest kom ikke med.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er nok ikke hele sannheten. Jeg fikk rest på noen produkter som i kassen var på lager. Og dette med salg. Man bør ta høyde for at pågangen kan bli større under et salg og da bør det dekkes opp for.

En ting skal sies, når varene først ble sendt så var det med bedriftspakke på døra, men varene som i utgangspunktet var i rest kom ikke med.

Da vil jeg anbefale deg/dere å kontakte Ketil og spørre om han kan sende hele pakken når han har allt på lager. Jeg gjorde det tidligere i dag og det var ikke noe problem :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville ikke bekymret meg en kalori.....

Ketil leverer varene det er helt sikkert. :)

Jeg tror at i dette tilfellet må vi ta høyde for at han har hatt kjempetrøbbel med datasystemet sitt på mange ordrer under salget, salget har krevd veldig mye....og Ketil er ute å reiser for å kurse folket.

Jeg vil påstå at Ketil og Scandicshine er den nettbutikken som kjører de fleste og de beste tilbudene for bilpleiefolket, og derfor synes jeg ikke det er fair å ta han som følge av at han jobber ræva av seg for å håndtere de gode tilbudene han gir oss.

Om så Ketil kom hjem til meg hver eneste natt i 14 dager å pælma snøball på soveromsvinduet mitt, tok kråkefot på kjerringa

og lærte ungene ekte trønderbannskap så hadde jeg fremdeles stolt fullt og fast på den karen - no doubt !!!! :D

Hvis du har et problem, ta en telefon og prat med han...verre er det ofte ikke. :)

Mvh

Ståle :)

Da vil jeg anbefale deg/dere å kontakte Ketil og spørre om han kan sende hele pakken når han har allt på lager. Jeg gjorde det tidligere i dag og det var ikke noe problem :)

Sure thing.....Jeg sender ofte mail og ber om å få alt samlet om det er varer som ikke er inne, og plutselig så dukker de opp :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bare gode erfaringer med Scandicshine, og er 100% sikker på att ingen av dere behøver og bekymre dere! Ketil ordner opp :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og dette med salg. Man bør ta høyde for at pågangen kan bli større under et salg og da bør det dekkes opp for.

Vet du at det håper jeg inderlig ikke.

Det dreier seg om et lite enmannsforetak - ikke elkjøp,

Fra et forretningsmessig forsvarlig ståsted ville sansynligvis da Scandicshine blitt nødt til å si - så langt lageret rekker.....

Med det som konsekvens at de 10 første kanskje fikk, og at resten ble uten.

Men det gjør ikke ketil....han bestiller opp igjen og gir oss det til avtalt salgspris, selv om varen kommer noen uker etter.

- og det finnes det jaggu ikke mange butikker som gjør i dag.

Varene som skal ut til redusert pris kjøpes veldig ofte inn til redusert pris, og når det er tomt så er det tomt - du kan få varen bestilt til deg...men det er til full pris fordi "kampanjevarene" er utsolgte.......det har ikke jeg opplevd hos Scandicshine, og det skal han jammen det ha all honnør for :)

Endret av smellycat
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

la inn en liten ordre for snart 11 timer siden.... ingen pakkesporing enda!!! hva skjer.....

neida... joda e la inn bestilling men regner med den kommer om litt. Ketil ordner opp, og varene kommer. Er det ikke på lager, så kommer det som rest når det er på lager.

Veldig kjekt at vi har en norsk detailings pusher, og at vi ikke trenger å bestille alt fra utlandet. Så ha litt tolmodighet folkens...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du at det håper jeg inderlig ikke.

Det dreier seg om et lite enmannsforetak - ikke elkjøp,

Fra et forretningsmessig forsvarlig ståsted ville sansynligvis da Scandicshine blitt nødt til å si - så langt lageret rekker.....

Med det som konsekvens at de 10 første kanskje fikk, og at resten ble uten.

Men det gjør ikke ketil....han bestiller opp igjen og gir oss det til avtalt salgspris, selv om varen kommer noen uker etter.

- og det finnes det jaggu ikke mange butikker som gjør i dag.

Varene som skal ut til redusert pris kjøpes veldig ofte inn til redusert pris, og når det er tomt så er det tomt - du kan få varen bestilt til deg...men det er til full pris fordi "kampanjevarene" er utsolgte.......det har ikke jeg opplevd hos Scandicshine, og det skal han jammen det ha all honnør for :)

X1

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og dette med salg. Man bør ta høyde for at pågangen kan bli større under et salg og da bør det dekkes opp for.

For å ta Ståle's eksempel; dette gjør ikke Elkjøp engang.

Å kunne forutsi hvor mye man kommer til å selge på et salg er i utgangspunktet håpløst. Man tipper, handler inn godt mer enn det man tipper, men til tider går det titalls ganger mer enn man trodde.

Det er alltids mulig å overfylle lageret bare "i tilfelle" det går kjempebra, men dersom leverandøren din har nok kapital til å finansiere et slikt innkjøp, burde det ringe en bjelle! Da har de hatt alt for høy fortjeneste på det de har solgt så langt, og er sannsynligvis på god vei til konkurs når de binder opp mye kapital i varer man ikke vet hvor mye det kommer til å gå av.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil ikke bli misforstått ved at jeg ikke stoler på SS og jeg ser jo hvor mange fine produkter de selger.

Er nok også sikker på at varene kommer , det er bare den tålvmodigheten da :P

Liker best å handle der jeg kan få varene etter tre dager B) , men av og til må man ha noe som krever venting da....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke enig i at det bør tas høyde for salg, men jeg mener at en nettbutikk bør sette litt ressurser igang for å:

1. Oppdatere varebeholdning i nettbutikken.

2. Gi kunden beskjed når en vare likevel ikke er tilgjengelig, til tross for at det står som lagervare.

Alle andre nettbutikker jeg har handlet hos gjør dette, hvorfor ikke SS?

Det er kun dette jeg har å utsette på SS og har ingenting imot Ketil personlig. Jeg syns han har gjort en flott jobb som ambassadør for bilpleie, og utviklingen på dette har vært enorm siden han startet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive