Gå til innhold

"first-time" Testing Av G220 Og Menzerna...


r_style

Recommended Posts

Ganske ny innen dette, så fant derfor ut at et baggasjelokk fra en Audi 80 delebil måtte være midt i blinken for litt testing...

Mottok for ikke så lenge siden G220`n fra England samt en stor pakke fra Autoglym med div menzerna produkter og div Duragloss!

Det som ble brukt:

Vask/rengjøring

Skyllt/spylt bakluke

Amazing roll-off

Spylt bakluke

Meguiar's NXT carwash såpe

Washmitt

Gritguard bøtte

Watermagnet

Deretter clayet med Meguiar's Clay og ny vaskerunde...

Rens/Polering/LSP

Menzerna SIP

Menzerna 106FF

Duragloss 111

DP MaxWax

Først maskerte j opp ett område og testet 106FF med hvit CCS pad, men ble ikke helt fornøyd pga noen stygge riper (se bildet), brukte på de værste ripene SIP og gul/orange CCS pad, det tok en del "verre" riper...

Kjørte på med 106FF og hvit CCS pad på hele det avmaskerte område, med 8-10 overlappinger på speed 5 på G220`n, helt til produktet var godt brutt ned, og overlatte en blank vann-aktig hinne, tørket deretter av med Cobra Microfiber...

Deretter ble det hatt på DG111 for hånd med svart CCS pad, lot dette sitte på i ca 1 time før det ble fjernet, og deretter hatt på DP MaxWax for hånd med Meguiar's pad...!

Noen bilder... (dårlig fotograf med ett dårlig kamera)

polering004.jpg

polering005-1.jpg

polering013.jpg

polering018.jpg

polering020.jpg

polering011.jpg

polering012.jpg

Endret av r_style
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra skrevet og bra bilder.Du fikk virkelig frem budskapet med bildene og da må du vel være fornøyd;)

Blir mer og mer overbevist med DP maxwax.Det er vel den voksen som blir våtest sluttresultat av,kan det se ut som.

Brukte du 4" pad på hele testen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra skrevet og bra bilder.Du fikk virkelig frem budskapet med bildene og da må du vel være fornøyd;)

Blir mer og mer overbevist med DP maxwax.Det er vel den voksen som blir våtest sluttresultat av,kan det se ut som.

Brukte du 4" pad på hele testen?

Takk for det Arne!

Ble skikkelig positivt overrasket over Menzerna...

Ja, brukte 4" pad på hele testen, pga de "små" områdene j testet på, så syntes j hadde mest kontroll da. Skal teste litt mer i morgen på bilen til kona, en burgunder-rød Golf III, så da blir det brukt 6" pads fra CCS på store flater samt 4" på mindre områder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Så prima ut dette, bare å poste opp bilder fra burg Golf også..he he

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullførte bakluka på Audi 80`n i dag, ble en runde med SIP + orange pad og en runde med 106FF + hvit pad, deretter DG111 etterfulgt av DP MaxWax...

polering022.jpg

polering025.jpg

polering028.jpg

polering029.jpg

polering030.jpg

polering034.jpg

polering035.jpg

polering036.jpg

Etter det j så, var bakluka lakkert opp igjen en gang, var mange merker etter dårlig grunnarbeid (slipemerker og ujevnheter), så resultatet ble ikke helt 100%...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble som glass dette ja! Hvordan er det med Duragloss 111, kan man legge den på rett etter å ha polert?

Eller må man fjerne oljene etter polishen først?

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Kan gjerne fjerne oljer ol, bare tørke godt over med litt vann og en Microfiber, skal du ha veldig bra heft på DG111 er det en ide å legge på Duragloss polishing bonding agent 601 først, den prepper flata bra for DG111, da trenger du ikke å vaske/tørke over..

DG111 har en bra look....blir "vått" av den ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virtual; Litt usikker ang det, men truhaa har ett poeng der... Har i tillegg hørt en del bra om Duragloss bonding agent!

Truhaa; Etter å ha vasket den polerte overflaten med vann og Microfiber, hvor lenge burde DG111 sitte på før den taes av, og hvor lenge burde det gå før j har på MaxWax`n over DG111?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

DG111 trenger bare å tørke før du fjerner den ca 30 min. ikke legg noe over denne igjen før det har gått 24 timer, du kan sef legge noe over tidligere, men den holder lengere om du lar den cure skikkelig.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing

Det var da veldig for bra resultat du fikk her!!

Jeg sliter med å få bort swirls med min! Hvor mye press bruker du på maskinen? Jobber du lenge og går over flere ganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da veldig for bra resultat du fikk her!!

Jeg sliter med å få bort swirls med min! Hvor mye press bruker du på maskinen? Jobber du lenge og går over flere ganger?

Takk for det!

Brukte medium press på de værste ripene (med SIP og orange pad), og generelt lite press på swirlsene og småripene (med 106FF og hvit pad). Jobbet over det samme område (overlapping) opptil 8-10 ganger med sakte føring, helt til produktet var nedbrutt og etterlatte seg en vann-aktig hinne.

Men har en liten følelse av att denne lakken / klarlakken var veldig myk, ettersom den har blitt lakkert opp igjen i senere tid, så kan hende det var derfor korrigeringen gikk såpass greit...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing

Jeg har kun testet min skikkelig på en Audi S4, enkelte deler på den og var lakkert opp igjen. Jeg brukte MG85 på hele bilen men fikk den ikke 100% swirl free. Og på BMWen som var første bilen jeg testet maskinen på så fikk jeg nesten ikke bort noe med MG83.

Er den gul/orange CCS paden hardere enn burgunder Meg's pad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun testet min skikkelig på en Audi S4, enkelte deler på den og var lakkert opp igjen. Jeg brukte MG85 på hele bilen men fikk den ikke 100% swirl free. Og på BMWen som var første bilen jeg testet maskinen på så fikk jeg nesten ikke bort noe med MG83.

Er den gul/orange CCS paden hardere enn burgunder Meg's pad?

Litt usikker på hvem som har mest cut av de to, har ikke testet W-7006 (burgunder) pad`n ennå, men skulle tro den oransje CCS pad`n hadde litt mindre cut enn W-7006, men dette kan jeg ikke si sikkert. Kan legge til at jeg brukte XMT Polishing Pad Conditioner for å fukte pad`n før bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing

Ok, tror jeg får prøve Menzerna og CCS pads eller noe for å få bort swirls på BMWen. Kan vere at jeg var for varsom og ikke hadde nok press på når jeg testet den på BMWen da.

Kjøpte du pads hos Clean Your Car og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tror jeg får prøve Menzerna og CCS pads eller noe for å få bort swirls på BMWen. Kan vere at jeg var for varsom og ikke hadde nok press på når jeg testet den på BMWen da.

Kjøpte du pads hos Clean Your Car og?

Er som sagt ganske ny innen dette, å ble ganske overrasket over Menzerna produktene!

Kjøpte alt bortsett fra maskinen hos Autogeek, maskinen kommer fra Polished Bliss i England.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg på en MATT Mazda 323, rød baselakk, stått å godgjort seg i sol og dårlig vær, som bildene tilsier. Prøvde meg på baggasjeluka her også.

Samme produkter og rekkefølge ble brukt her, som det står beskrevet først i tråden!

Some pics

polering039.jpg

polering040.jpg

polering042.jpg

polering044.jpg

polering045.jpg

polering049.jpg

polering053.jpg

Ble ikke helt fornøyd med resultatet, men ble nå ihvertfall bedre enn det var... Skal ta tak og panser i løpet av noen dager, for deretter å ta resten i løpet av en helg, er en del jobb gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...