Gå til innhold

Shine opp frontlyktene


Talker

Recommended Posts

Noen som har erfainger med oppshining av lykteglass (av glass) og reflektorer? Både Tåkelysene og hovedlysene mine er ganske slitte. Jeg ser at de er skitten innvendig, og regner med at det er en grei sak å dele de (hvertfall hovedlyktene) å vaske/tørke vekk skitten. Men glasset i seg selv er okså slitt. Steinsprut på en måte. Så finnes det noen form for polering til glass som faktisk fungerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

3M har vel en glasspolish mener jeg, hvordan denne er vet jeg ikke, det å slipe/polere glass er vel litt jobb, skal vel også være forsiktig så en ikke bryter lyset feil også mht sliping...

Men en vanlig DA eller roterende sammen med en polish med litt cut hjelper nok noe det også, men det blir nok ikke helt 100 da.....

Diamondite har vel noe også mht glass

finner noe info her

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3M har vel en glasspolish mener jeg, hvordan denne er vet jeg ikke, det å slipe/polere glass er vel litt jobb, skal vel også være forsiktig så en ikke bryter lyset feil også mht sliping...

Men en vanlig DA eller roterende sammen med en polish med litt cut hjelper nok noe det også, men det blir nok ikke helt 100 da.....

Diamondite har vel noe også mht glass

finner noe info her

Roterende med ull og S03+ hjelper kanskje da? Er det jeg har tilgjengelig hvertfall. Kan glass sprekke/eksplodere når man driver med slikt? Tenker på varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Ja glass kan vel sprekke, usikker på hva som er i frontlyktene men er det herdet glass så skal en vel være forsiktig mener jeg... tåler nok noe da.... ull generer mindre varme en pads også

Ikke testet ull på glasslykter her, er mest i plast og da funker ull el medium pads syntes jeg

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3M sin glass polish og ull funker, men tar laaaang tid og endå mer tid til rengjøring etterpå....

Sier du det? Hmm.. Hva som gjør at det tar så lag tid å rengjøre da?

Ser at nye glass koster rundt 500,- per stk. og komplett lykt 1000,- så det er jo en vurderingssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...