Gå til innhold

Hvor montere "pluggen" til Defa Warmup?


Morten83

Recommended Posts

God morgen.

Skal få montert inn full Defa pakke med fjernkontroll i Passaten. Da blir det jo en liten kontakt i fronten.

Men får ikke bestemt meg hvor det ser penest ut å sette den.

Hva mener folket?

post-43-1258098968,52_thumb.jpg

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved siden av grøftelys i det svarte gitteret. Samme farge som kontakten.

Enig. Men her er det hull rett igjennom. Dermed ikke noe å feste pluggen i..

Kjipt å måtte ha denne pluggen, men den må liksom være der :)

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes bakstykker som kombineres med en ring rundt selve pluggen som gjør det mulig å feste den i griller og slikt.

Følger med forskjellige fester når man kjøper pluggen.

Selv så gjorde jeg det slik:

223.jpg

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra.

Da satser jeg på å få den montert inn imellom rillene ved siden av høyre tåkelykt :) Der

blir den minst mulig synlig også.

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Ville nesten valgt å sette den i motor rommet, så det bare er å lukke opp panseret og sette i pluggen å lukke nesten igjen.

Hadde tatt meg den jobben hver dag for å beholde utsende. Den pluggen varer ikke mange sesongene om den sitter så lavt på bilen..... (å snakker da av erfaring. sitter der nede på 940 og har byttet den for 2 gang nå før vintersesong 3...)

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett den inni innerskjermen. så er det bare å sving hjulene litt og plugge inn.. Ikke noe problem å ha den der så lenge det er paktning i lokket på kontakten... Erfaring!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

sett den inni innerskjermen. så er det bare å sving hjulene litt og plugge inn.. Ikke noe problem å ha den der så lenge det er paktning i lokket på kontakten... Erfaring!!!

Er ikke det noe klin når du kommer hjem å hjulbuene er fulle av snø/slaps. som må skrapes vekk først????

Og den varer ikke lenge der heller.... så De blir aldri helt vanntette så det kommer salt å dritt inni der som gjør at den irrer/ruster opp.

(p.s: Petter du har vel ikke hat en bil så lenge at du kan snakke om holdbarhet.....bytter jo bil som andre bytter undertøy)

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nesten valgt å sette den i motor rommet, så det bare er å lukke opp panseret og sette i pluggen å lukke nesten igjen.

Hadde tatt meg den jobben hver dag for å beholde utsende. Den pluggen varer ikke mange sesongene om den sitter så lavt på bilen..... (å snakker da av erfaring. sitter der nede på 940 og har byttet den for 2 gang nå før vintersesong 3...)

Utseendesmessig: absolutt det beste. Men av praktiske årsaker,- og kone blir ikke det en aktuell plassering.

Angående varighet har jeg samme erfaring som deg, på caddyen min. Men det får så være, koster vel ikke stort den pluggen..

Espen: Hva med midt på panseret? Lett tilgang, slipper og bøye den dårlige ryggen min også :)

Haha, da burde du bytte oftere Tyggis:) Min blir montert i motorrom el noe lignende...

Hvor er "el noe lignende" Bernhard?

Møller monterer Defa for meg. Fikk en grei pris(selv om den var noe over prisen jeg fikk av deg) :)

Endret av Morten83

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår problemet av estetiske grunner, men montèrer du den i fronten på bilen blir ikke noe ødelagt hvis du glemmer å ta ut kontakten før du rygger ut av garasjen! Og vitsen er vel at den skal brukes?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt. fest skiltet med borrelås og sett pluggen bak.

Absolutt ingen dum idè.

Men kjenner jeg meg selv rett. så blir ikke ting brukt hvis de er mer tungvint enn de må :)

Offroad: Vår tankegang samsvarer. hehe..

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...