Mosling

Min første poleringsmaskin

Hei

Tenkte jeg skulle kjøpe meg min første poleringsmaskin, iogmed at maskinpolering er ganske nytt for meg tenkte jeg på å kjøpe en DA maskin. :blink:

Jeg har Flex sin DA masking i tankene, og har lest mye flott om denne.

Den er selfølgelig ikke på høyde med en roterende på korrigering, men har forstått den sånn at den ihvertfall går ann å korrigere en del, iom. at den har forced rotation.

Noen som har noen tips til hvilke pads og produkter jeg bør skaffe til denne? Eller noen andre maskiner som kanskje er bedre?

Bilen som i hovedsak skal poleres er en Honda Accord Coupe, og denne har relativt myk lakk etter det jeg har forstått.

Har 3-stegs serien til Meguiars minus step 3 som er byttet ut med Tech Wax.

Lurer også på om det går ann å påføre lakkrens med maskin.

Setter pris på alle svar og tips ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flex DA er vel kongen av DA det, den er "nesten" like effektiv som en roterende.... Soft Buff pads fra Meguiars er bra sammen med den type maskin, de holder mht borrelåsen, Scholl og 3M sine pads kan slite litt samme med denne har jeg forstått...

Du kan nok bruke det meste sammen med denne unntatt ullpads og muligens den kraftigste korrigeringspolishen, men har ikke testet det selv så kan ikke garantere noe der...

Sammen med Meguiars Deep Crysatal 1 (rens) funker den sammen med en bløt pad, enten Meguiars Soft buff sort eller gul....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du først skal ha deg Flex synes jeg du skal investere i skikkelige produkter når du først er i gang, får nok dessverre ikke fjernet så mye riper med DC serien selv om bilen kommer til å bli blank og fin ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du kjøpe deg skikkelig maskin, uansett roterende eller DA så vil jeg nok anbefale å kjøpe skikkelige polish produkter og droppe 1-2-3 serien :) Noe som faktisk polerer vekk riper istedenfor å skjule dem, som f.eks noe fra meguiars proffserie eller Scholl osv. Meguiars 105 (grov polish) og 205 (fin polish) skal visst fungere fint med DA. Og hvis du kjøper en roterende senere funker de fint med den også. Så legger du på en voks etter at du har polert :)

Edit: Noen kom meg i forkjøpet :P

Endret av mighty82
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle svar, og bruker anledningen til å fyre i vei noen nye :)

Trenger/Bør jeg ha bakplate til 4" pads?

Noen som har erfaring med Lake Country sine pads? Har lest at de funka fjell.

Tror jeg skal gå for M205 og M83 er det en grei combo?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være veldig greit med en small og medium bakplate. Du for som regel med en stor bakplate med maskina du kjøper som er "helt grei". Har litt delre erfaringer med LC pads, liker i alle fall ikke deres små. Ville nok likegodt tatt med M105 i stede for M83. Den kan avslutte veldig fint den også egentlig, om du bruker den sammen med polish pad. Greiere å holde seg til en teknikk, da M105, M205 er non-diminishing mens M83 er diminishing. Dette betyr at du må kjøre Zenith mettoden på 83, mens du fint kan kjøre fort opp på høyt turtall, og av på høyt turtall med 105/205.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil bare nevne at DC1 er en meget bra lakkrens default_smile.png Og i stedet for #83 skaffer deg D151 (som er en all-in-one, med cut på nivå med #83 og har non-diminishing abrasives). D151 + 205, eller (som meg): 105 + 205 + D151 (og 3M Ultra Fina SE på hologrammer). Da har du det meste du trenger egentlig

Endret av EssieK
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bestillt Flex'n med 105 og 205. Blir nok å utvide samlingen en god del til sommeren, da kan jeg bla. prøve D151, og Ultra Fina SE :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive