Gå til innhold

TEST Scholl Rim7


Petter

Recommended Posts

Petter

DSC_0306.jpg

-Leverandør: www.scandicshine.no

-Pris:

- 169,-

- 699,-

-Størelser:

- 500 ml

- 5 Liter

-Dette er en felgrens fra Scholl Concepts. En sterk felgrens som skal klare det meste, uten å røre det med kost. Er også syrefri.

Den kommer i kjent Scholl sort flaske med spraytrigger. Som ny er den forseglet, men den fjernes lett med ett pump. Så ble sprayhode skrudd av, og produktet luktet på. Ingen ny favorittlukt kan jeg si. Etter å ha prøvd triggeren synes jeg den sprer litt dårlig, samt det ikke er mulig å sperre det.

-Før bilder:

IMG_9813.jpg

IMG_9783.jpg

IMG_9784.jpg

IMG_9785.jpg

IMG_9786.jpg

-Underveis bilder:

Høyre fremfelg er EZ-brush brukt

Venstre fremfelg kun rennende vann

Høyre bakfelg EZ og HT

IMG_9788.jpg

IMG_9790.jpg

IMG_9792.jpg

IMG_9795.jpg

IMG_9797.jpg

IMG_9799.jpg

IMG_9804.jpg

IMG_9805.jpg

-Etter bilder:

IMG_9800.jpg

IMG_9802.jpg

IMG_9803.jpg

IMG_9806.jpg

IMG_9808.jpg

-Hva lover produsenten:

Scholl Concepts RIM7 er en sterk, men syrefri felgrens.

Den fjerner det meste, uten at man trenger å bruke børste.

Er i gel form, så den henger godt på felgen, bør stå i 5min for å få virke.

-Total vurdering av produktet:

En meget bra felgrens som er syrefri. Jeg testet med med kost, hageslange og HT. Resultatet ble like bra uansett. Det er bra for ved å slippe å røre felgene moe vaskeredskaper minsker sjansen for riper osv.. Lukter litt dårlig, sprayhode sprer dårlig og ingen mulighet for å låse. Den er kjempe sticky og henger på felgen så lenge du gidder å vente. Den holder det Scholl og Scandicshine lover!

-Plussider:

- Sterk og syrefri

- Renner ikke ned etter noen sekunder

- Tørker ikke på felgen

-Minussider:

- Ingen god lukt

- Simpel trigger

Petter

Endret av Petter
  • DCN Poeng 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har felgene blitt beskyttet med Autobahn eller en form for LSP?

Testet denne på en bil jeg også, og den gav ikke mye resultater for meg hvertfall. Der var felgene ikke satt inn med noen beskyttelse, så dritten satt ganske godt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Brukte den for noen timer siden på v40`n i selvasken, der er det bra trykk i ht vaskeren og felgene ble bra rene der... byttet ut sprayer med Chemical Guys sin sprayer og fikk fordelt det MYE bedre, la seg jevnere på felgen....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Dette er vel kansje det neste produktet jeg må ha.... Selv om jeg venter på felgrens bestilt før denne kom........

Må bare si generelt: Flott at du har tatt deg tid til å teste og dokumentere så mange produkter. Nice jobb og en Kred. fra meg...

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God test.

Men produktet slår fortsatt ikke P21S mener jeg. Har for så vidt, ikke funnet noe produkt(syrefri) som slår den heller..

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har felgene blitt beskyttet med Autobahn eller en form for LSP?

Testet denne på en bil jeg også, og den gav ikke mye resultater for meg hvertfall. Der var felgene ikke satt inn med noen beskyttelse, så dritten satt ganske godt der.

De er behandlet Påsken 2009 med 2 lag Autobahn. Tror ikke den hjelper så mye nå lenger..

Siden du sier den ikke virker, hvor lenge lå den på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...