Gå til innhold

Purple 9000 question!


Soeyland

Recommended Posts

  • Admins
truhaa

Aner ikke, men bruker det her i alle fall og funker bra det (interiør sprayen) mulig noen andre har bedre svar

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nææh...Bruke det med MF her i gården uten problemer på lyst interiør.

Tok en kjapp runde på en med mørkt interiør, og måtte dra over en ekstra gang pga litt skjolder (med samme MF)

- hvis man tar en fuktet MF til slutt blir nok ikke dette noe problem heller.

I mine øyne hadde produktet blitt for knotete å bruke om man skulle rote rundt med en svamp.......bra produkt ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har Ketil sendt mail til Scholl og spurt om tidligere.

Finner ikke igjen den tråden, ei heller hva konklusjonen var. Husker jeg ikke helt feil var det ikke noen alvorlig grunn til den advarselen.

Litt tullete advarsel mener nå jeg.

Ketil svarer vel her når han ser tråden :)

Endret av Morten83

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Fra Frank Scholl

Hi Bernhard,

you are right, we recommend to use Purple not with a microfibre cloth inside the car.

Reason:

The microfibre will kill the gloss of Purple. Thats the only reason. Purple and a micro cloth will work to clean the

interiour parts very well, but will not provide a semi-matt gloss.

I also use Purple to clean my car with a microfibre-cloth as I don´t want a shiny surface. If people like to clean and care the interiour parts of a car plus expect a natural semi-matt shine - then it is better to go for a normal cloth.

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Strøken info Bernhard, og stemmer i hva Kazzper sier her.... Mikrofiber is the tool :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Med andre ord skal den påføres med MF, med mindre du har wonderbaum + terninger og liker å se solnedgangen reflektere seg i dashbordet :P

Haha....Priceless kommentar :lol:

Takk for sentral informasjon Bernhard !

Mitt tips til påføring av Scholl purple 9000

Lyst interiør...

Sray på MF og gnukk ivei til en fin og grei matt oveflate

Sort/mørkt interiør

Spray på MF og gnukk ivei - gå over med en lett fuktet MF for å unngå skjolder på store flater

mvh

ståle :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Med andre ord skal den påføres med MF, med mindre du har wonderbaum + terninger og liker å se solnedgangen reflektere seg i dashbordet :P

Trekker frem en litt gammel tråd. Jeg sliter nemlig med at både solopp- og nedganger, og sol generelt, reflekteres alt for godt i dashbordet mitt. Har mørkt dashbord og vet ikke helt hva jeg skal bruke på det for at det skal bli matt nok. Det eneste jeg syns hjelper, men som ikke er forenelig med mine ønsker, er å la det støve ned. Da blir det jo matt, men ikke videre pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekker frem en litt gammel tråd. Jeg sliter nemlig med at både solopp- og nedganger, og sol generelt, reflekteres alt for godt i dashbordet mitt. Har mørkt dashbord og vet ikke helt hva jeg skal bruke på det for at det skal bli matt nok. Det eneste jeg syns hjelper, men som ikke er forenelig med mine ønsker, er å la det støve ned. Da blir det jo matt, men ikke videre pent.

Og du har prøvd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, ja det var det da. Har prøvd Auto Glym og Turtle Wax sin interiørvask. med vanlig mikrofiberklut i bøtte, med sånn ca rett blanding vann/såpe. Og en sprayboks det står Matt Dash på. Husker ikke hvilket merke der er, mener det er en tall-logo. Den lukter ikke videre godt, og jeg syns ikke den virker spesielt bra heller.

Og ulike wipes kjøpt på bensinstasjoner og bilrekvisitasjapper. Wipesene gir jo en helt forferdelig look, skikkelig bling bling.

Må legge til at jeg over hodet ikke har erfaring med detailing, men har ambisjoner om å få shinet opp bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...