Gå til innhold

En Liten Handleliste


Chris-520e39

Recommended Posts

Chris-520e39

Hei!

Bilen min skal snart på litt profesjonell bilpleie. Lakken skal renses, swirls skal tas og polering skal gjøres med maskin! Men... hjelper pent lite med bilpleie hvis jeg ikke klarer å følge opp! Derfor skal jeg nå bestille meg et par ting for å få en kickstart på vaskingen og vedlikeholdet. Derfor lurer jeg på om noen har et par tips, til hva jeg bør kjøpe, styre unna eller bruke!

Her er listen så langt:

1: Nxt Generation Car Wash

1: Super Thick Microfibre Wash Mitt

1: Water Magnet Drying Towel

1: Cleaner Wax Liquid (Meguiars)

1: Ultra-safe Wheel Spoke Brush

1: NXT insane shine tire spray

4: Foam Applicator Pad

2: Supreme Shine Mikrofiber Wipe

1: Quik interior detailer

1: NXT Generation Glass Cleaner

Så som dere sikkert ser ønsker jeg å vaske og vokse bilen selv! Jeg burde kanskje claye før voks, eller hvordan er det med dette?

Tar gledelig imot forslag fra kloke hoder om jeg bør gjøre noen endringer eller legge til noe!

Chris ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen hit.

Skal bilen din på proff lakkpleie, så trenger du/skal IKKE claye før du skal vokse. Jeg regner egentlig med de vokser den for deg også? Er mye på den listen jeg ikke ville ha kjøpt. Kan begynne øverst jeg.

NXT Gen Car Wash: Denne er ganske kraftig, og etter polering/voksing ville jeg benyttet en mildere såpe. F.eks. Optimum Car Wash fra www.scandicshine.no Før polering, og på vintere er den meget brukbar. Jeg foretrekker dog en mildere såpe på sommeren for å skåne voks og sealer. :)

Super Thick Microfiber WM: Har ikke noe erfaring med denne, men jeg foretrekker også Chenille mitt, som også SS selger. (Gratulerer med at du endelig kaster svampen....!)

Water Magnet Drying Towel: Denne syns jeg var god, helt til jeg prøvde andre... Den suger dårlig nå syns jeg, etter et par vask. Så finn deg den lilla på SS.

Cleaner Wax Liquid: Vet nå ikke hvor nødvendig dette er hvis du har vasket lakken din skikkelig, men hvis du absolutt vil, så skal du få lov å kjøpe den. Evt. bytte ut med Swisswax Cleaner Fluid! ;)

Ultra-Safe Wheel Spoke Brus: Kjekk sak, IKKE prøv WM til dette! :P

NXT Insane Shine Tire spray: Denne kjøper du IKKE! :P Den varer knapt et par dager. Hvis du skal ha Meguiars, så kjøpe Endurance High Gloss. Evt. brukt Chemical Guys Silk Shine Dressing. :)

Foam App pad: Greit!

Supreme Shine Microfiber Wipe: Sikkert ok

Quick Interior Detailer: Syns ikke denne er now w0w, likte bedre Chemical Guys sine! ;)

NXT Gen Glass Cleaner: Denne er god!

Så, skaff deg en Gritguard bøtte, det sparer deg for mye swirls! ;) Du vil vokse selv, men jeg fant ikke noe voks? I så fall, kan du prøve ut DP Max Wax, eller noe annet morsomt fra Scandic Shine. NXT Tech Wax fra Megs blir bra bling, men jeg syns ikke den holdt så bra. Versjon 2 er ute, men har ikke testet enda.

Endret av Colli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du skal vurdere og ta to wash mitt,Hva gjør du hvis mister den ene du har?

Bytt ut Cleaner Wax Liquid (Meguiars),med nxt tech wax 2,0.Du trenger ikke lakkrens hvergang du skal legge ny voks:)

Husk noe til plast/gummi !!

Ellers ser det bra ut så langt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Okay! Lurer litt på om det er noe vits å gå opp på NXT-voksen også! Får kjøpt fra Norsk Prol, så holder meg gjerne til MEGS! :D

Takk for superrask svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Skal vi se, har lest igjennom alt her nå. Tydeligvis noe feil i stad da jeg bare fikk opp de første linjene dine Colli :S

Anyway... Har de tilsvarende ting hos SS som jeg har satt opp på denne lille handlelisten min?

Så er 1000-kroners spørsmålet! Hva mangler jeg nå, (som kan bestilles fra SS) for å vaske, vokse og freshe opp interiøret? Har jeg alt jeg trenger av kluter o.l?

Takk for knallgod hjelp! Fint med kloke hoder når man er ny i gamet :)

EDIT:

Har laget en ny handleliste nå, men hva jeg skal kjøpe fra SS og hva jeg får fra MEGS.

Norsk Prol:

1 Ultra-safe Wheel Spoke Brush

4 Foam Applicator Pad

1 NXT Generation Glass Cleaner

Scandicshine

1 Optimum Car wash

1 Premium chenille microfiber wash mitt

1 5 Gallon Wash bucket

1 Chemical guys silk shine dressing

2 Scandic Shine All Purpose Microfiber

1 Poorboy's World Natty’s Paste Wax

1 Dehydrator Drying Towel

Noen som ser noen mangler eller forberinger nå?

Takk for all hjelp! :D

Endret av Chris-520e39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gidd Poorboys da, kjøp heller DP Max Wax, MYYYYYE bedre, og koster bare 100,- mer. Den har jeg brukt masse, helt kanon og holder til maaaaaaange biler. Ellers så det vel bra ut! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Okay, er tynt med penger her nå. Så sparer der det er mulig :P Dessverre! Fikk også tips om å slenge med en Premium Microfiber Towel 16x16 Red, så den ligger også med nå. Må bare få orden i økonomien så legger jeg inn en bestilling.

Bilen skal forøvrig på en liten oppfriskning med maskinpolish og lakkrens i nærmeste fremtid. Skal huske å ta noen bilder før og etter jobben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

EZ wheel brush er bedre en megs sin wheel brush, da megs sin er noe stivere bust og holder ikke på langt nær så mye vann/såpe som EZ brush gjør, men får du bra priser på megs er den ikke dårlig den, men EZ sin er bare enda litt bedre....

Ellers så det ut som en bra pakke der..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39
Hvis jeg var deg ville jeg ha kjøpt Ez Detail Brush, den er bare helt suveren!

Jeg bare må spørre. Hva er forskjellen fra denne til en vanlig liten malekost fra Jordan? Har nemlig brukt dette til nå :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brush_spec_3a__2_.jpg

Du kommer til med denne nesten overalt, og den er beskytta på alle de "farlige" områdene som kan skade det du vasker.

Børstene er også litt spesiell, dess varmere vannet du har i bøtta er, dess mykere blir børsten.

Den er helt suveren!

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...