Gå til innhold

Hva bruker dere til gli med clay?


carlhaakon

Recommended Posts

Petter

Bruker oftest No Rinse som lube.

Men hvis vannet i bøtta er ca reint så har jeg brukt det hvis det er kaldt i lufta og varnt i bøtta.... Med sterk såpeblanding da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som topic. har selv brukt Meguiars quick detailer, men tenkte og kjøpe noe som kansje var litt billigere som jeg kan blande selv og ha en stund.

noen forslag?

Denne holder jo en god stund:

http://www.blankbil.no/ds_product_info.php?products_id=285

Veldig fornøyd med denne, kommer 1l flasker snart og,

www.blankbil.no

Bilpleie til hyggelige priser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

carlhaakon

Hehe bare bra med litt tips fra sidene som selger dette. jeg skal legge inn en bestilling på dette så snart jeg får bestemt meg får hvilken :D

takker for alle svar så langt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimum No Rinse & Shine

Scandicshine selger den. Blandet ut i claylube-forhold så har du claylube til du går av med pensjon... Til vask så er det 30ml pr 10l vann.... litt mer som lube da. Evt gå for DP sin som blankbil har - same stuff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Ultimate Quik Detailer...den er ikke billig, men den er god :) Såpe tør jeg ikek satse på da den både kan løse opp clayen og gjøre den sinnsyk glatt slik at jeg glipper den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

optimum No rinse her sammen med clay som skal ha lube, ellers er det bare Bilt Hamber sofrt clay sammen med vann.....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

carlhaakon

har Ultimate Quik Detaile, men denne bruker jeg kun på treff osv. har ikke all verden med kroner så må ha noe som man kan ha en stund hehe.

så står mellom: DP Rinseless Wash & Gloss 128 oz. og optimum No rinse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening er det bare tull å bruke UQD til clay da det finnes produkter som er laget for formålet som er grisebillig i tillegg.

Mulig det bare er psykologisk men det er ett eller annet med å bruke "flytende syntetisk polymerbeskyttelse" som lube ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...