Gå til innhold

3M - Finishing pad


Ad|oS

Recommended Posts

De blå pad'ene er jo egentlig polishing pads, men har sett at det finnes noen svarte også som skal være finishing pads. Er det noen som har prøvd dem? Må jo være fine om man ikke får det hologramfritt med blå pads, selv om det er sjeldent det skjer...

3M-pad-and-backing-plate.jpg

Har nå brukt de blå til å legge på flytende voks, men dersom de svarte er enda finere er jo de ideelle til dette B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes 3M padene er ekstremt myke i forhold til andre merker. Cutting paden er jo riktignok steinhard, men den gule er like myk som finishing pads av andre merker. Den blå synes jeg er ganske lik den gule, sånn med unntak av fargen :P

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes 3M padene er ekstremt myke i forhold til andre merker. Cutting paden er jo riktignok steinhard, men den gule er like myk som finishing pads av andre merker. Den blå synes jeg er ganske lik den gule, sånn med unntak av fargen :P

Er helt enig med deg i at de er veldig myke, men logisk nok må jo en finishing pad være enda finere enn en light polishing pad...

Har brukt litt Menzerna pads, og de er jo steinharde i forhold til alt annet! Finishing paden deres er jo sånn ca like hard som cutting fra fir eksempel Scholl. Men er jo litt anderledes når de blir varme vel å merke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok sånn at det som fungere som finishing pad til en polish funker best som polishing pad til en annen polish osv. Er ikke så lett å se på paden hvor grov den er heller. En pad kan være ganske hard men likevel "finere" enn en annen som er mykere. Selv foretrekker jeg "medium" stive pads. 3M padene er litt for myke, særlig når det gjelder de små. De blir helt flate selv under vekten av kun maskinen.

Kan jo godt hende denne svarte kan være ideell til ekstremt følsom lakk, men jeg har ikke vært borti noen lakk jeg ikke kan avslutte hologramfritt med blå pad enda, så jeg avventer litt :) Kan også være god til å legge på lsp, men det gjør jeg alltid for hånd likevel :P

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok en grunn til at Menzerna sine pads er så harde. Mange som sverger til dem uansett, og det gir nok bra resultater.

Er veldig uvant å bruke 3M sine pads i forhold til Scholl sine ja, da de er såpass myke. Den lille er nesten bare fæl å bruke pga vekta av maskinen, så bruker som regel heller Scholl sine pads der.

Hør med Lexgtturbo om han har hatt noen problemer med å få det hologramfritt med UF og blå pads hehe Den bilen var nok litt mareritt for ham... Har også hatt store problemer med å alt vekk på en bil, og det var ingen gøy opplevelse. Med DA klarer man jo som regel å få det bra, men kanskje denne svarte pad'en gjør at man kan bruke roterende enda litt lengre før man må gå over til DA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sorte padden er litt tynnere end den blå, den har en annen type borrelås som dekker hele padens bakside og er mykere / finere en på de andre 3M padsa, den er også ørlite granne større, de er omtrent like myke i skumet, men siden den sorte har en mykere borrelås er selve padden mere bøyelig, celle strukturen i skumet ser nokså lik ut med det blotte øye,

Jeg har bruktden bare tilfeldig på min E46 for å fjerne missfarginger (ikke riper ) etter ting som har vertborti bilen ved parkering, med 3M maskinpolish, men har forsikkerhets skyll avslutta med ultrafina SE på blå pad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

ikke testet den sorte der, men stemmer i mht hardheten/bløtheten til 3M pads, blå og gul er nesten det samme syntes jeg, skjer ikke mye før du snubler borti orange og grønn pad fra de...

Hvilken nettbutikk fant du den paden der?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar det likevel er en del forskjell i cutting på ulike pads, selv om de kjennes veldig like ut ;)

Fant den hos elitecarcare.co.uk

http://www.elitecarcare.co.uk/product_info.php?manufacturers_id=23&products_id=664

Ser at den er lagt ut her 29.oktober, så er nok ganske ny på markedet. Kazzper kan vel kanskje føye til noe her!?

Men ser at de kaller den blå for polishing, mens den svarte er finishing...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar det likevel er en del forskjell i cutting på ulike pads, selv om de kjennes veldig like ut ;)

Fant den hos elitecarcare.co.uk

http://www.elitecarcare.co.uk/product_info.php?manufacturers_id=23&products_id=664

Ser at den er lagt ut her 29.oktober, så er nok ganske ny på markedet. Kazzper kan vel kanskje føye til noe her!?

Men ser at de kaller den blå for polishing, mens den svarte er finishing...

Jeg ser at det er samme borrelås på den som du linker til som på de vanlige padsa, den som jeg har har en mye tynnere borrelås som dekker hele paden, så den jeg har er sikker en gammel variant. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg regner med at den sorte der er til polishen med sort kork som heter fine compound, den vil jeg tro er omtrent like grov som EFC, og muligens der den orange pad er beregnet for lett rubbing og sort til finish ? etter fargekodesystemet til 3M , den med sort kork er et eldre produkt enn blå, og den blå er å regne som finishing pad. Den orange står det faktisk rubbingpad på esken til, men den er jo i flg 3M på nett en polishingpad for keramiske lakker....

Endret av rudilgr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik sort, kjøpte den i august lokalt. Den er veldig myk og vekten av illtema-maskinen jeg bruker er nok til at man ikke får det ønskede resultatet.

Har ikke fått testet den så mye egentlig, men burde kanskje gjøre det på neste bil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en slik blå pad selv for lenge siden, og det virker som den er kliss lik Metabo's sorte finishing pad.

3M blander litt begreper til tider, så jeg tviler på at denne gir bedre finish enn den blå.. men det er jo bare å teste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Med tanke på hvor myk denne og den blå 3M padden deres er, ville jeg nok heller brukt denne til å legge på flytende LSP... Tror ikke det er nevneverdig forskjell på resultatet du får med denne kontra blå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på hvor myk denne og den blå 3M padden deres er, ville jeg nok heller brukt denne til å legge på flytende LSP... Tror ikke det er nevneverdig forskjell på resultatet du får med denne kontra blå!

Det har du nok rett i; jeg lurer på om ikke den sorte er beregnet til Finishing Glaze o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer jo ganske godt med hva som står i beskrivelsen på ECC:

"3M Perfect-it III High Gloss Finishing pads are perfect for hologram removal and applying paint cleaners and glazes. To be used in conjunction with a finishing compound such as 3M Ultrafina SE or Menzerna Final Finish."

Men da er det vel egentlig ikke noen vits å kjøpe denne, da den blå egentlig har samme bruksområde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leger ut bilder av mine 3M pads.

Sort pad: 3M nr 09378 High gloss polishing pad.

Blå pad: 3M nr 50388 High gloss polishing pad ( ultrafina SE )

Begge disse er 150mm.

Det finnes i følge Autokatalogen også en sort 3M nr 05729 DA Glazing Pad 170mm. Side 37 i autokatalogen.

Link til 3M Auto katalogen: http://multimedia.3m.com/mws/mediawebserver?66666UuZjcFSLXTtNX&ELxM6EVuQEcuZgVs6EVs6E666666--

Mine bilder:

Forskjell i tykkelse.

post-306-1257427956,67_thumb.jpg

Forskjell på borrelås / bakside.

post-306-1257428057,15_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp den var meget lik. <_<

Det er nokk slik som "rudilgr" sier at den er til fine compound med sort kork.

Jeg var innom lakk & verktøy å fikk pusha på meg en del 3M compounds og polisher med tilhørende pads.

Var sikkert lager rydding, og med og pushe det på meg ble de kvitt det, men det fikk meg til å like 3M til korigering bedre en megs så det var vell forsåvitt greit for meg. :P

Endret av E46Johnny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...