Guest liaklev1

Dekk og felger til R5 GT Turbo

Hei!

Kjøpte meg en 1985 5 GT Turbo for noen uker siden. Dette er da en prosjektbil så er litt jobb for å få den ferdig, men ikke umulig. Skal få sveiset den rusten som er, også ny lakk og skru sammen alt igjen. Når bilen er ferdig skal jeg kjøre den til K-tec for overhaling av motoren.

Men så var det dekk. Har vært å sett på flere sider, men finner ikke noen som har orginal dim 195/55 R13. Noen som vet hvor man kan få kjøpt nye? Eller større dekk og felg som passerbilen? :rolleyes:

Robert

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta kontakt med Christer via www.dekkskift.no - har han det ikke så skaffer han det. Gode priser også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heyhey! en til med Phase one GTTurbo default_cool.png

Du får plass til 195/40 15" på bilen, innpress bør være ET35 eller lavere. kongebil, har en selv :)

OT: Legg ut bilder fort default_cool.png

Selv kjører eg 205/45/16", men det skraper litt med full sving....

Min R5GTTurbo default_biggrin.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kul bil du har. Den "kledde" fargen ;) Min er nok ikke like fin enda, men blir nok bedre :P

Har du gjort noe med motoren?

Gikk ikke å laste opp bilde, så prøver seinere i kveld.

Endret av liaklev1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja har nok gjort litt småplukk der og. Kan si det sånn at det flytter godt på seg når en passerer 3500rpm :)

Enkelt forklart:

"litt" større turbo

"litt" høyere ladetrykk

og endel mer bensin

Samt ny intercooler

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er gromt. Hvor mange hk er det i bilen nå? skal gjøre noe med motoren min etter vært jeg og, men er bare 16 så lommeboka er ikke tykk nokdefault_tongue.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke målt effekten og vil ikke gjette. Skal bygge ny motor eg etterhvert, VNT turbo og driftsikre 180-200hk på rett ladetrykk. Men det koster endel peng som du vet, så det tar litt tid før det er klart. Om du har noen spørsmål angående "restaureringen" av R5en din så er det bare å spørre :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive