Gå til innhold

Car Duster


Larsen-Racing

Recommended Posts

Larsen-Racing

Har sett Meguiar's selger og Swissvax. Er det noe å bruke eller lager det riper og swirls?

Noen som bruker det?

Kan vere greit å ha på solskinns dager når bilen kun bli skitten av støv..Er litt frustrerende å vaske en rein bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har swissvax sin, har testa i sola, får en slags stripete fetthinne (som du kan se i direkte sollys fra siden) der jeg drar over kosten, men får samme hinna etter jeg har vaska og tørka, så nå har jeg gått over å tørka bilen igjen med Microfiber klut, så kanskje fettfilmen holder seg vekk, ble hvertfall borte når jeg tørka med Microfiber klut i sta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Denne fettfilmen er rester av duster fluid - som kosten er impregert med når den er ny (samt som man impregnerer opp med etter vask) for at fibrene skal ta til seg mest mulig støv. Om den etterlater fett så er det fra denne oljen, la den da ligge framme og tørke en stund til fibrene kjennes tørrere ut. Da unngår man dette problemet.

Børsten trenger heller ikke vaskes for ofte, så lenge den ikke har fått større elementer i seg (mistet på bakken etc). Den skal kun brukes til lett statisk støv, det er ikke noe vaskeredskap.

Håper dette var litt oppklarende?

Mvh Dag/Swissvax

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rester av duster fluid, for jeg har vasket den og utelatt å legge den i denne dusterfluiden igjen etter vask for å se om det var det som var årsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag
Det er ikke rester av duster fluid, for jeg har vasket den og utelatt å legge den i denne dusterfluiden igjen etter vask for å se om det var det som var årsaken.

Det er en bomullskost - om du har vasket den og ikke impregnert den så kan det uansett ikke komme fra kosten, da har du forsåvidt utelukket det selv. Den består jo kun av tråder i en bomullsvariant...

Så hva slags film du har på bilen din er ikke så lett å si... da må det komme av andre ting som er på/ har kommet i kontakt med bilen din. Uansett så skal den impregneres for at den skal fungere optimalt og for at trådene skal bli myke nok...

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag
Kan ikke være svetting fra voksen som vi snakket om Roy?

ja Ketil, det kan for eksempel være en forklaring

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...