Jump to content
Sign in to follow this  
Essiek

Bil mellom 75.000 og 100.000

Recommended Posts

Han5y

hva med alfa romeo 166? det synes jeg er spreke biler, og er den eneste alfa romeo jeg personlig har kjørt, vannvittig god bil å kjøre det og... ellers har jeg ikke så mye peiling på de... http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15987953 noe slikt som denne? prute prute...

Første generasjon av 166 finnes MYE MYE billigere enn det. Da snakker vi rundt 60-80k. Som er både penere, og har like lang kilometerstand.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Essiek

Takker alle sammen for gode tilbakemeldinger og tips!

Bruktbilkjøpet legges litt på is dessverre - kona skal ned i 60% stilling nå over nyttår forhåpentligvis (vi har ei jente med leddgikt, og vi må "jenke oss" litt ifht dette) og må se hvordan den nye timeplanen går "opp i opp" med alt sammen her.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Essiek

Vel, ble en Saab allikevel gitt - 9-3 2001 steel grey 2.0t. Litt småplukk med den, men har gått 213000 så hva kan man forvente. Blir litt pleie av den framover - tar over bilen i morra tenker jeg. Litt tuning på den og jeg har 231 bhp og 325nm...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hans Marius

Grattis, og lykke til med Saab lakken da ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ole Gunnar

Gratulerer EssieK :) . Da ble det en svenske til slutt.

Du har vært borti SAAB lakk før du - husker den røde -06 modellen så det ordner seg nok.....

Blir heftig med såpass med HK/NM. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jensabo

Gratulerer med Saab, blir aldri feil det vet du :-)

231 hk på en 9-3 kan bli litt torque-steer. Viggen hadde jo det originalt og det var ikke uten grunn at de tok ned 9-3 Aero til 205. Men det er jo bare å holde godt i rattet :-)

Har selv 250 hk men tror 9-5 har forhjulsstilling som tåler litt mer.

Her er saab klubben med bra forum.

http://www.saabturboclub.net/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Essiek

Jau - ble grevling på meg ja. Kjørte et par 316, men syntes det var bedrøvelige saker (dessverre...). Alfa var konge å kjøre, men ble for usikkert mht fremtidige servicer etc. Framhjulsdrift med 200++ hester kan bli morsomt - har kommet over "brei-sladd" stadiet så det blir bare "svisj svosj" forbikjøringer framover. Litt skikkelige fjører på 9-3'n så blir det en helt annen bil. Og lakken ja... Vel, har fått det for meg att lakken på 98-03 er noe helt annet enn pre9-3 og post 03, om det stemmer ånli taim vill shåvv.

Må få fyllt gass på klima-anlegget - blir det første jeg må fikse. Blir vel speedpartner på kjeller som får ordne det - hvis ikke noen andre her inne har andre forslag?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Øivind

Må få fyllt gass på klima-anlegget - blir det første jeg må fikse. Blir vel speedpartner på kjeller som får ordne det - hvis ikke noen andre her inne har andre forslag?

Er vel litt kortere for deg å reise innom heatco og snakke med Carlos ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
danfuruvarp

Gratulerer med skikkelig bil da! :lol: Men vær ops på at du må skifte olje REGELMESSIG på disse motorene, ellers er sjansene stor for at du får problemer med oljeslagg, problemet er ikke så utbredt på 9-3 som på 9-5. Men problemet er tilstede. og ikke bruk originalt olje filteret til saab heller det suger virkelig...

Noen alternativer til oljefiltere: tecneco OL190, purolator L27190 eller Bosch F 026 407 005.

Passer du på dette har du en skikkelig god bil. med masse komfort og et veldig bar drag o motoren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bernhard

Tecneco filterene er ihverfall billige :) De får du hos Torshov, noe vi importerer selv også, og grattis med ny bil forhåpentligvis med god lakk :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
truhaa

Grattis med ny bil... SAAB er ikke et dumt valg det :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Essiek

det jeg har sett er litt rust på høyre bakskjerm og litt scratches her og der, men skal nok få litt god pleie utover vinteren. Oljeskift blir på omtrent hver 10000 km tenker jeg (ca halvparten hvis/når det blir tuning av den). Ble skiftet turbo i sommer, samt alle væsker ellers. Nye 17" dekk og felger på sommer, 2 sett vintersko (bra dekk på stålfelg og ikke så bra degg på originale saab alu felg). Takstativ også (modifisert sådan slik at den er lavere enn originalt).

SID1 er praktisk talt gåen, så det blir omtrent 1500 for å skifte ut den - pluss noen hundrelapper på klimaanlegg-gass. Standard opplegg med motorene til lyktespyler-viskerne. Men til under 60.000,- så er det mye bil :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Essiek

.. og her er hvordan den ser ut:

post-927-1258722791,69_thumb.jpg

post-927-1258722794,66_thumb.jpg

post-927-1258722796,24_thumb.jpg

post-927-1258722949,42_thumb.jpg

post-927-1258722796,81_thumb.jpg

Edited by EssieK

Share this post


Link to post
Share on other sites
ØHN

Jøss, det der må da være mye bil for pengene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×
×
  • Create New...