Gå til innhold
Essiek

Bil mellom 75.000 og 100.000

Recommended Posts

Ad|oS

http://www.detailersclub.no/forum/topic/3797-ados-sin-bil/page__p__78002__fromsearch__1&#entry78002

Har lagt den ut til salgs for 110tusen nå. Km-stand er rett under 204.000 per dags dato ;)

BMW er som de fleste andre biler plaget av noe rust. Underkant av dører, forskjermer og bagasjelokk er de verste stedene. Har sett flere E39 med bagasjelokk som nesten har rustet i stykker... Ellers er det egentlig bra biler!

Skal du ha noe mer fornuftig anbefaler jeg E46 318 med lav km-stand ;) Litt nedtur uten 6-er, men kan få bra eksemplarer til en grei pris

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek

http://www.detailers...__1&#entry78002

Har lagt den ut til salgs for 110tusen nå. Km-stand er rett under 204.000 per dags dato wink.gif

BMW er som de fleste andre biler plaget av noe rust. Underkant av dører, forskjermer og bagasjelokk er de verste stedene. Har sett flere E39 med bagasjelokk som nesten har rustet i stykker... Ellers er det egentlig bra biler!

Skal du ha noe mer fornuftig anbefaler jeg E46 318 med lav km-stand wink.gif Litt nedtur uten 6-er, men kan få bra eksemplarer til en grei pris

Takk for tips - lekker bil du har :)

Les denne ang E39 Begagnatguiden E39 og denne til E36 Begagnatguiden E36

Se der ja - fin huskeliste å ta med seg videre

Vil egentlig ha en så "clean" bil som mulig, ikke for mye stæsj utvendig. Har hatt kamei-styla golf i min ungdom, og ble litt lei av å være brøytebil på vinterstid :) Gjerne litt innvendig påkostet dog. The search continues...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tyggern

Hva synes folket om denne her? http://www.finn.no/f...nnkode=19645523

eller denne (ferdig polert inkl hologrammer ser det ut til): http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19644134

av de to, den siste uten tvil. Hadde aldri kjøpt en bil i dag uten klima.

Vri på masse ratt for å regulere temp, og vifte er litt avlegs.

samt fargen er penere også må en jo ha noe å rette opp ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek

Fruen og svigers har rottet seg sammen mot meg her nå og overøser meg med annonser på Saab 9-3 2.0t biler.. tror jeg gjør kort prosess og bare kommer hjem en dag med en bmw jeg... har fått de unga jeg skal ha, så om jeg må sove på balkongen i et par år spiller ingen rolle default_cool.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
gjohn

Fruen og svigers har rottet seg sammen mot meg her nå og overøser meg med annonser på Saab 9-3 2.0t biler.. tror jeg gjør kort prosess og bare kommer hjem en dag med en bmw jeg... har fått de unga jeg skal ha, så om jeg må sove på balkongen i et par år spiller ingen rolle default_cool.png

Høres fornuftig ut, hehe. E39 er kanon bil. Veldig god å kjøre. Faktisk fullt på høyde med det meste som ruller ut nytt fra fabrikk i dag, visst ikke bedre. Kjøp helst 2001 modell eller nyere. Da får du faceliften med angel eyes og det hele. ABS sensorene er en svakhet men ikke noe stor operasjon å bytte. Norsk saltslaps som knekker de.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
HHA

E39 med lav km-stand, sportsstoler og interiør generelt i mørkt brunt skinn, litt senk og step-tonic kasse. Da har du GOD bil å kjøre. Ganske greit med utstyr på mange av de bilene også. Skulle ikke tro at de var 8 - 9 - 10 år gamle. Kunne like godt kommet ny ut fra fabrikk i dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
danfuruvarp

Ellers kan jeg STERK anbefale saab. så lenge du er ops, på å få en med vellfylt service hefte. saab 9-3 fra og med 2004 er safe biler det... fantastisk kjørefomfort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ole Gunnar

Hvis det er BMW du har lyst på så kjør på. B)

Supre kjøreegenskaper og eierne er fornøyde har jeg inntrykk av.

Viktig å velge bil med hjertet.

Det er verdt et år på verandan, he, he.... B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek

Hehe

Skal se på en eller to 316 i helga - har et budsjett å forholde meg til, så det blir som det blir. Hadde jeg kunnet slengt 40-50 laken til på bordet så hadde valgmulighetene vært mye større ser jeg... Snuser på Alfa Romeo også - står blant annet en 166 i Moss, men vet ikke om jeg gidder å reise ned dit....

Men the search continues - har det ikke "brenn-travelt" akkurat og kan være litt tålmodig også.

Det største "problemet" blir klargjøring / fiksing av bilen da jeg ikke har tilgang til oppvarmet lokale med strøm (drar jeg 50m med skjøteledning ned i fellesgarasjen og fyrer opp Poline i åtte timer så blir jeg garantert pælmet ut av borettslaget) - men den tid den sorg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard

Du kan leie deg inn i Ås hvis du ønsker det...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
gjohn

Prøv å finne en 525i eller enda bedre 530i. Tror ikke de er noe særlig dyrere når vi snakker om de årsmodellene du ser på. Det er først med litt motor at du får det beste ut av bilen. :D

Endret av gjohn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek

Nei nå gir jeg opp E36/39/46 her - har sett på et par stk og for å si det pent: annonsen er ikke i samsvar med virkeligheten... og selgere som heller ikke svarer på sms/epost (var litt seint om kvelden, derfor dette valget) gidder jeg ikke å handle av.

... men .. snublet over noen annonser av Rover 75 (fra 1.8l til 2.5 V6). Vil ha. Basta bom. Topp-pakningsproblem på pre 01 1.8l? Pytt. Er jo BMW som har hatt en finger med i spillet på denne bilen, så helt på trynet kan det ikke være. Og de setene er helt konge å sitte i (prøvekjørte en 2.5 i 2000, det jeg husker er sjukt bra komfort).

Veit det er britisk - men jeg skal stampe i kø 4-6 mndr pr år med denne kjerra og man får vel ikke mer komfort og luksusfølelse enn en R75 rundt 100.000 tror jeg. Wish me luck :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øivind

ROVER 9th of 26

2006 position 12th of 26

Claims per 100 vehicles 26.1

Average age 3.2 years

Average mileage 34,000

Average repair cost £347

Average repair time 3.4 hours

Best model 45 ('99-'05

Worst model 75 ('99-'05)

A year of mixed results for Rover: the 45 was particularly strong and finished among the top 20 most reliable cars.

However, the 75 was at the other end of the spectrum, with more than twice as many reported problems.

Nearly a third of owners had some problem or another, and when trouble did strike, it was most likely to be engine-related.

Rover faults in general took a long time to put right, so the average repair bill came in at a comparatively high £347

Verdict: 131177455161.jpg

Endret av kazzper

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig