Chris-520e39

Nok et genialt tips i norske medier!

42 innlegg i emnet

Og folk er bekymret for svine influensa? skulle jo kommet an vaksine mot dette for lenge siden, dette er jo et velkjetn å gammelt problem!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendte en litt krass mail til journalisten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff, får så nok av å lese slike "ekspertutsagn".

Men..

Tillater meg å sitere fra artikkelen:

"På bensinstasjonene kan du kjøpe en sprayboks med Snow Grip til 97 kroner for å fjerne salt og asfaltstøv. Men Zalo er like effektiv og myyye billigere. Bare bland en fjerdedel oppvaskmiddel og resten vann, så har du en egnet blanding."

Viss det fungerer, så er jeg jo enig med han i dette. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nok et genialt tips fra norske medier ja... Når skal de lære? Frister veldig å legge igjen en liten beskjed der, evnt send ham mail...

Endret av Ad|oS
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"men min bil skinner og har bare en liten rustflekk nederst på en dør. Og jeg snakker om en VW Passat fra 1995."  kommer vel ann på øyet som ser^^

zaloen fjerner lsp fra bilen, og de som da kjører rundt med den 10 år gamle bilen som aldri har blitt polert, er da +/- litt zalo i vaskevannet noe å gråte over? Han burde heller informere folket om hva polering EGENTLIG er, etterfulgt av hva godt vedlikehold er. Hvis han ikke veit det er det hans jobb som journalist å finne ut dette :thumbup: (hvis han først skal dra inn bilpleie som et eksempel(!))

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, hver sin smak

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mail sendt :)

trist å oppfordre til Zalo, men de er det dessverre mange av tror jeg....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du fått svar på noen av de andre mailene du har sendt?

Altså, noe mer konstruktivt enn 'ja, det skal vi se på'...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei hei hei hei hei folkens

Bare for å starte med en ting "JEG BRUKER ALDRI ZALO NÅR JEG VASKER BILEN MIN!!!!!!"

Men er det noen her inne som kan bevise att Zalo skader lakken?? Veit dette har blitt diskutert opp og ned mange ganger...

Det som sikkert kan bevises er att zalo fjerner LPS, men lager det noen riper???

Tører ut lakken har jeg sett mange skriver, hmmm javel, hvordan kan dere se att den tørker ut lakken??

Jeg bare spør så please kom med gode svar...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg skrev litt lengre opp tviler jeg på at zalo utgjør noen stor forskjell på 10 år gammel-aldri-behandlet lakk.

Men ellers er Zalo et vaskemiddel som er laget for å løse opp bla. fett og voks, som også er det vi beskytter bilene våres med.(og uten beskyttelse så får vi jo en tørr kjip lakk etterhvert) =) Bra at noen er litt kristiske til påstander som er ute å går :thumbup:

Det med riper har med vaskemetode å gjøre(seff blir det enda lettere riper uten beskyttelse)

Endret av Lexis
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Zalo riper vel ikke i og for seg, med den gir ikke så god gli som en god bilshampo, og dermed er det mye lettere å lage riper. At den tørker ut lakken ser du på at lakken mye raskere blir blass, mister mye av glansen. Har selv sett masnge skrekkeksempler på dette! Forsåvidt så er det jo greit å bruke zalo om du skal få av det som er av møkk på bilen, da den er veldig sterk , og dermed tar det meste (inkludert LSP som sagt). Men som det også er sagt så mange ganger før her, zalo hører til på kjøkkenet :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Zalo riper vel ikke i og for seg, med den gir ikke så god gli som en god bilshampo, og dermed er det mye lettere å lage riper. At den tørker ut lakken ser du på at lakken mye raskere blir blass, mister mye av glansen. Har selv sett masnge skrekkeksempler på dette! Forsåvidt så er det jo greit å bruke zalo om du skal få av det som er av møkk på bilen, da den er veldig sterk , og dermed tar det meste (inkludert LSP som sagt). Men som det også er sagt så mange ganger før her, zalo hører til på kjøkkenet :)

Hmmm, ja kjønner hvor du skal å er enig, men for biler som fra før ikke har LSP så lurte jeg bare på om Zalo kunne skade lakken mere??

Den er jo bra sterk ja, burde vel være bra å vaske med dersom man skal polere bilen etterpå da??

Kjønner att du har oppvaskmaskin og ikke jeg, hehe, for glid skulle det ikke mangle på med zalo i alle fall :P Så den påstanden er jeg uenig i...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjønner att du har oppvaskmaskin og ikke jeg, hehe, for glid skulle det ikke mangle på med zalo i alle fall :P  Så den påstanden er jeg uenig i...

Etter å ha flytta på hybel så kan jeg si meg enig at det er glid i zalo, men blander du det ut i en bøtte vann så blir glattheten direkte kjip sammenliknet med en god bilsåpe, for eksempel snowfoam-såpa er jo evig mye glattere enn zalo.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes garantert verre ting enn Zalo, og på dekk kan det være et billig og godt tips. Vi må ikke ende opp som en gjeng bilpleiefanatikere som blar opp tusenlaper for "keiserens nye klær" heller. ;) Zalo er mild mot huden på hendene og skader derfor neppe billakk mer enn avfetting ofte brukt her inne.

Vi bruker midler som er ganske mye kraftigere på lakken når vi rengjører før polering. Problemet med Zalo eller sterkere saker dukker opp hvis en ikke legger på beskyttelse etterpå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mail sendt :)

trist å oppfordre til Zalo, men de er det dessverre mange av tror jeg....

Spennende å høre om det i det hele tatt dukker opp noe svar på dette....

Er jo ikke bra, står mye rart i slike aviser og blader. Hørte en som hadde lest av Swissvax måtte legges på med maskin i en repotasje fra autofil.........

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha flytta på hybel så kan jeg si meg enig at det er glid i zalo, men blander du det ut i en bøtte vann så blir glattheten direkte kjip sammenliknet med en god bilsåpe, for eksempel snowfoam-såpa er jo evig mye glattere enn zalo.

Da har du sikkert bare brukt for lite :P

Neida, det veit jeg fint lite om, veit bare att oppvaska lett kan gå i gulvet om man har litt mye Zalo i vannet...

Som sagt bruker aldri Zalo på bilen selv, så veit fint lite om det...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan innrømme at jeg brukte zalo de første gangene jeg vasket bil :blush: og det var en real wow-opplevelse å kjenne vannet med årntli bilshampo første gangen :fun:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har prøvd zalo i foamcannon, bare for morro?

Må jo skumme noe sjukt artig når du ser hva russen får til med div. fontener rundtom :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er som sagt stor forskjell på hvordan glien på lakken er kontra under vask av kjøkkenredskaper! Men ja, jeg har oppvaskmaskin, skal innrømme det:P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive