Gå til innhold

Begynner å bli gal...


Lexgtturbo

Recommended Posts

Lexgtturbo

Er rimelig frustrert no, holder på med en svart metallic 2006 toyota corolla stv og har prøvd følgende kombinasjoner:

S30 på gul megs pad, orange sholl pad, grønn uber og blå uber... alt ga kjørespor

S40 på gul megs pad, orange sholl pad, grønn uber og blå uber... kjørespor

MG 205 på gul megs pad, orange sholl pad, grønn uber og blå uber... enda fler kjørespor og mye verre...

Menzerna PO 85rd på gul megs pad, orange sholl pad, grønn uber og blå uber... mindre kjørespor med blå uber pad men det er fortsatt noen igjen, prøvde en gang til med den komboen men fikk nye kjørespor.

Og ja eg har hatt IPA wipedown mellom hvert forsøk.

Har mest lyst å grave ned hele bilen og si at den har blitt stjålet.... mad.gif

DA hjalp heller ikke... GAAAAAAH!!!!!!!!!!!!!!mad.gif

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... DA hjalp heller ikke? Jøss, da er det kronglete saker ja.

Da får man bare håpe at det er noen her på dcn.no i nærheten som har UFSE.... Hvis ikke S30 og orange på DA tar kjøresporene så er UFSE på blå 3M pad og DA det neste tror jeg.

Forsøkt for hånd med S40/Menz?

Ikke wipedown som gir marring da? Svart Toyota-lakk er vel en nanomilimeter over aske i mjukhet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres skikkelig dritt ut denne lakken. Lurer på om det kan være den samme som den jeg jobbet med sist helg?

Toyota Corolla Der brukte jeg ultrafina med megs polishpad 1.0 sammen med min flex DA.

Men det funker altså ikke med PO85rd som er enda finere enn ultrafina?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Tror kanskje eg har klart å knekke koden på denne lakken, klarte til slutt å få et lite område kjøresporfritt, men dette kommer til å ta tid. S40 på Blå uber spre på lavt turtall, for så å gå rett opp i 2500-2700 rpm (ja dette er helt sykt høyt turtall for meg), så å si uten press i det hele tatt og avslutte på dette turtallet uten press i det hele tatt. satser på at det kommer til å funke på resten av bilen og. håper håper...

Stein86: Og ja det er helt samme lakk som du jobbet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje eg har klart å knekke koden på denne lakken, klarte til slutt å få et lite område kjøresporfritt, men dette kommer til å ta tid. S40 på Blå uber spre på lavt turtall, for så å gå rett opp i 2500-2700 rpm (ja dette er helt sykt høyt turtall for meg), så å si uten press i det hele tatt og avslutte på dette turtallet uten press i det hele tatt. satser på at det kommer til å funke på resten av bilen og. håper håper...

Stein86: Og ja det er helt samme lakk som du jobbet med.

Hvor mange pass omtrent ?

Kjører du ut produktet, eller avslutter du etter noen få runder.....?

Interessant dette her, har en nesten ferdig toyota som jeg ser har mirkoskopiske holo rundt om som må fikses.

Lykke til med bilen

ståle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Kjører produktet helt ut ja, og beveger maskinen svært sakte. Beveger eg maskinen fort over panelet så blir det fort tørrkjøring. Har ikke telt antall pass egentlig, gir tilbakemelding om det seinere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Handleliste:

1 stk 5l reservekanne.

5 l bensin.

1 pakke fyrstikker.

1 veldig god forklaring til eieren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Og nei mf og ipa lager ikke merker her, heldigvis.

Handleliste:

1 stk 5l reservekanne.

5 l bensin.

1 pakke fyrstikker.

1 veldig god forklaring til eieren...

kunne ikke vært mer enig i den hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Dennis bruker vel roterende og Ultrafina med blå 3M pad på sin Cellica med hell, den bilen får vel nye riper etter hver vask og han strei voldsomt med kjørespor på den...... så greit å vite at dere sliter med disse om det dukker opp en toyota her en dag ;)

Men DA med bløt pad og s40 da? brukte orange scholl pad + s40 på evoen, det korrigerte så og si alt på den bilen og det var strøkent etterpå, lite produkt, brukte også s17 + blå uten kjørespor, men det mattet lakken noe med det, men greit på riper (over med orange/s40 etterpå)... ulempa er at 2 av scholl padsene her fikk defekt borrelås da de ikke likte DA maskin her..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Saab'n kjørte jeg UFSE med blå pads på "full guffe" med DA - lite produkt (less is more), 3-4 pass og wipedown etterpå. Funket gull. Absolutt alle andre pad-kombinasjoner gav kjørespor (med roterende) med D151 ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Kommer egen tråd om denne drittbilen når den er ferdig, blir litt tidkrevende når eg må kjøre S40 på blå uber med DA 3 ganger per panel for å få et noenlunde ok resultat. Etter det blir det vel Vertuabond og E-Zyme tenker eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Det som funker best uten å etterlate kjørespor er 3M Ultrafina på Celicaen min. Men har kjørt Scholl S30 på DA uten å få kjørespor. Tok for en stund siden en 2007 Toyota Avensis i sort Metallic og den hadde hardere lakk enn bilen min.

Bernhard og Skotner tok Geir sin Lexus IS, den er sort og har samme lakk som min bil, den ble det brukt 3M ultrafina og Scholl S40 på. Men S40 ble brukt på sort scholl pad.

Ser ut som de fikk et veldig bra resultat med det iallefall :)

http://www.detailersclub.no/forum/topic/3353-geirs-lexus-is-220d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Japcrap er håpløst uansett... Selv en enkleste jobb tar tid med roterende..

GEIR: Åssen ser bilen ut nå? Og Jørgen, få ut logg nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer egen tråd om denne drittbilen når den er ferdig, blir litt tidkrevende når eg må kjøre S40 på blå uber med DA 3 ganger per panel for å få et noenlunde ok resultat. Etter det blir det vel Vertuabond og E-Zyme tenker eg.

Synes det er rart at du må kjøre så mange ganger med DA hvis årsaken er myk lakk......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Tror betegnelsen heller er vanskelig lakk. S30 er hakket for grovt og S40 er nesten for fint og derfor krever endel mer arbeid. Nærmer meg klar for LSP på bilen no, så får vi se om photobucket er medgjørlig i natt, sånn at eg får ut en show&shine på bilen. Nederste panelet er eneste som gjenstår no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...