Gå til innhold

Hva fikk deg inn i bilpleiemiljøet?


Han5y

Recommended Posts

Tja, har enda ikke funnet en slik tråd, og slike tråder er alltids artig å mimre tilbake ved :)

Får starte selv..

Fikk en kommentar i juni av en lakkerer om at bilen min så ganske shabby i lakken, "Faen,dette må jeg gjøre noe med" tenkte jeg.

Siden jeg har godpriser hos Bema.no,så ble det komplett vaskepakke fra dem, Maskin ble også kjøpt, men da jeg ikke rakk biltema en dag jeg fikk poleringslyst (kom 3 minutt over 6, da de stengte), så billigste og beste ble Clas Ohlsen. Maskin med pads ble kjøpt, og da var helvette i gang.

Etter en poleringsrunde så syns jeg bilen ble riktig så bra mtp. at dette er billigproduktet, og at jeg ALDRI hadde gjort dette før.

Følte at dette ikke var nok, og sjekket rundt på nettet. Kom over dette forumet, med mye hyggelig, hjelp, og saklige svar. Og her havnet jeg.

Grunnen til at jeg liker bilpleie så godt er fordi det er et hyggelig avbrekk fra en stressende hverdag med kjærring, jobb, og mas. Å legge et lag voks på en bil er terapi, og jakten på den perfekte lakken er stor!

Shot, nestemann! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Kort versjonen:

hva: Meguiars

hvorfor: lett å bruke og det ble veldig blankt

Delegering av skyld kan vel deles på nOstra på BF og generelt Autogeek forumet (ja Ketil/Pirex var der også.... ha ha)

den lange versjonen:

I den spede start var det nok TW som dro meg mest i armen, det går jo i arv fra far til sønn, vel, nå skal det sies at jeg ALDRI har sett faren min polere noe som helst, men TW flasker lå det da hjemme.. Var opptatt av å vaske sykelen min i starten, og var veldig pirkete mht det, den første bilen min (hvit golf 2 sport) var det ikke voldsomt med tlc med, men den ble vasket i maskin den første dagen jeg fikk den (selv om den var ren fra før) så det lå nok litt "liker det rent" over meg, etter det gikk det i ymse saker og ymse biler, husker jeg lo av svogeren min som vasket pedalene i bilen sin med tannbørste (lite viste jeg om framtiden) vasket stort sett i vaskehaller eller hjemme med høytrykk.

Når v40n kom i 98 her, så var det autoglym SRP og EGP, jobbet med dette innendørs hos svigerfar og var svært fornøyd med resultatet da, fikk da "egen" bil dvs en 94/95 L200 som jeg dulla en del med og likte å holde ren og pen, så ble det 2004/5 L200 i sort, og det var vel da jeg trålte bensern etter nye saker, den så ikke bra ut i lakken og jeg prøvde vel det som var for å få den pen igjen, Colour Back fra TW bla ble testet ut med resultatet at hele bilen ble skjoldete og forj####g, masse nupper på den som jeg klagde på pga transport støv etc, de klarte ikke å fjerne det, og jeg tenker enda på hva jeg kunne klart mht den bilen med "bare" clay og DC 1-2-3 alene...

Den virkelige bilpleie "dilla" starten vel med Meguiars, DC 1-2-3 og NXT gen tech wax, sammen med mikrofiber og Watermagnet så var jeg konge i eget hjem :lol: da hadde EVO kommet til gards i 06, leste litt på forumer, kom over en kar som kalte seg nOstra (med civic typeR) som skaffet meg Porter Cable maskin og litt annet stæsj for SYKE 2200,- noe jeg syntes var vanvittig mye penger, men den 1 hodede DA maskinen her til 299,- var bare møkk, så nytt skulle jeg ha.... uansett da var jeg solgt, ting ble blankt langt fortere og jeg klarte å korrigere riper og swirls lettere en noen sinne, ringte noen bilpleiefirmaer for litt tips, men der var det ikke mye hjelp å få...pratet bare i koder og jeg følte jeg bare var enda en "dust" som masa om forretnings hemmeligheter som de ikke skulle dele med noen andre en de innenfor deres egne vegger.

Så fant jeg Autogeek og forumet der og så bar det utfor bakken på akebrettet uten hjelm, traff nok noe greiner da for jeg har ikke kommet til meg selv igjen, og liker det slik det er nå .... he he,

Bilforumet.no truet jeg regelrett til å ta bilpleie delen ut fra lakk og karosseri til egen tråd :lol: slik at den kom bedre frem der inne, fikk så stengt tråden/e mine da de mente jeg jobbet for Meguiars, ha ha, men noen PMr med moderatoren der (mulig Dr S) så var de opp igjen. Traff mange like "gale" der, Dennis, colli, Tandis, Cossyboy, Meguiars fan... m.fl. Det ble såpass mye PMr der mht hva, når og hvorfor fra mange der inne at det ble skrevet "glad i bilen" for å slippe å sitte å svare på PMr der hele kvelden :lol: så ble det Bilpleie for dummies, så ble det samling der av hardcore gruppa og dannelsen av Detailersclub med Dennis som primus motor mht sidene, litt klabb og babb, men så var DCN oppe, enda flere gale folk samlet på et sted som jazzer opp hverandre med må ha saker, kan vel si jeg var inne i bilpleiemiljøet med begge beina da og slutter ikke med det før jeg vandrer. Lærer daglig noe nytt, og det er vel det som gjør det så moro.. B)

Vet vel ikke om jeg skal kalle det en hobby eller en lidenskap..... men moro er det lell

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde null interesse for bil og bilpleie inntil jeg fikk første bilen min for ca 3 år siden. Har hele tiden vasket "ofte" i forhold til andre i min omgangskrets, noe som i begynnelsen tilsa en gang i uka/annenhver uke. Polerte første biler for hånd med billige produkter, og var jo fornøyd med det.

Ble etterhvert mer og mer vasking, og etterhvert ble det fast med minst en vask i uka, men det var ikke før i vår det tok helt av. Fikk mer og mer interesse for temaet, og ble mer og mer opptatt av å ha bilen ren til enhver tid. Det ble handlet mer og mer, og til slutt kom jeg meg inn på forumet her. Det var ikke så lurt, for etter det har det blitt MYE produkter :P

Brukte Biltema DA helt til i sommer, da den tok kvelden. Kjøpte meg en DAS-6, og brukte den på et par biler før det ble Flex roterende. Angrer ikke, og jeg har fått myyye mer glede av jobbinga nå som resultatene kommer fort :D

Mine største aha-opplevelser innen bilpleie

- første gang med pusseskinn (ja, jeg skulle skamme meg) da jeg så hvor fin bilen ble når man tørket den etter vasl

- første gang jeg brukte microfiber i stedetfor polèrgarn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært glad i bilpleie, men gjorde som de fleste andre og vasket med svamp, tørket med pusseskinn og polerte med turtlewax og polergarn :P Microfiber hadde jeg hørt var noe som kunne ripe lakken :rolleyes: Det var vel en pen sommerdag jeg sto ute og så på alle vaskeripene eller "edderkoppnettet" på bilen min (hadde jo ikke hørt om swirls) at jeg fant ut at jeg måtte gjøre noe med dette.

En kamerat skrøt fælt av glare produktene sine,men jeg var skeptisk og glad i research som jeg er så begynte jeg å lese på nettet og leste igjennom mange tråder på div før jeg tilfeldigvis fant en link til detailersclub.no. Da tok det ikke mer enn et par uker før flere tusen kr var brent av på bilpleie saker :P Derifra gikk det veldig kort tid før jeg detailet familiens biler og etter hvert fremmede folks biler :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært ivrig med jevnlig vasking og polering. Svamp, Turtle Wax og i noen tilfeller Autoglym har vel vært resepten i 10 år. Jeg var alltid tålig fornøyd med det og hadde jevnt over penere biler enn folk flest. Det skal riktignok ikke mye til.

Så ramla jeg borti en tråd på bilforumet.net mange kanskje kjenner til: http://www.bilforumet.no/bilpleie/174396-bilpleie-dummies.html

Kjente at det vokste noe i meg etter det. Leste hele tråden flere ganger, samla mot og bestilte det jeg den gang synes var svimlende dyrt. MG DC-pakken med påføringsputer og EN mf til 590,-. Fikk kanonbra resultater med den pakken. Oppdaga Scandicshine og dette forumet via trådene på bilforumet.net og siden har jeg ramla litt på "kjøret" kan man si...

Har ikke tid eller mulighet til å drive med dette ut over å ta pleie egne biler og hjelpe nærmeste familie og venner, men har mye glede av hobbyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Startet vel egentlig for ca 1 og et halvt år siden, da jeg kjøpte min første bil. Kunne egentlig ingenting om verken vask eller polering av bil, selv om jeg hadde vaska bilen til fattern et par ganger... Kom over et par tråder på bilforumet som førte til en bestilling fra Autogeek bestående av Megs MG80,83 og 85 +++ Fulgte videre med under bilpleie kategorien på bilforumet, og så at det nettopp hadde blitt laget et forum om bare polering, DCN. Meldte meg inn her, og da var det gjort :P Det bare ballet på seg, og flere og flere produkter dukket opp i posten.

Har allikevel ikke angret et sekund på dette, da det egentlig er en veldig sunn hobby som jeg liker veldig godt. Kommer i alle fall ikke til å gi meg med det første ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Har vært veldig ivrig med bilpleie i ca 25 år. Dette forteller dere at jeg begynner å bli en voksen mann B);-) . Etter at jeg kom inn på DCN i januar har det tatt helt av og blitt en annen greie. Har prøvd det meste av forbruker produkter fra Autoglym, Lahega og Meguiars opp gjennom tidene. Lider av den sykdommen at jeg kan ikke gå forbi en hylle med bilpleieartikler uten å kjøpe noe. Tør nesten ikke å tenke på hvor mye som er investert i produkter og utstyr siste 10 mnd men deter det verdt. Uttallige pakker har humpet inn fra Verdal og Lillehammer, og noen besøk hos Godkjemi har det blitt :D. Dette er i mine øyne den ultimate hobby og i tillegg kan man kjøre rundt i strøken bil. Og når naboene ser rart på en og lurer på om den mannen er gal som holder på med bilen sin hver dag, så kan man alltids hjelpe famile og venner med litt detailing. Det har vanket en del kommentarer om at ”nå må du ikke gni av all lakken” osv. Men jeg smiler tilbake nå de pusser rust på bilene sine. Det er vel tross alt bedre å forebygge enn å reparere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Har alltid likt å passe på bilene mine, men det tok vel av når jeg startet i den jobben jeg har nå og fant ut at jeg hadde flott vaskehall på jobben. Dette kombinert med noen gode selgere på Meguiars standen på Gatebil fra Norske Prol fikk meg til å teste clay og tech 2, watermagnet og vaskevott. Jeg ble relst og pengene begynte å renne ut. Etter å ha pratet en del med en kompis om å teste maskinpolering fant jeg dette forumet etter litt googling og derifra har det vært bratt nedoverbakke. Og her sitter jeg nå som gjeldsslave og maser på kollegaer og venner om jeg skal polere bilen dems for noen skarve kr så jeg kan kjøpe enda en flaske med polish..

For også slengt komentarer fra forbipasserende kollegaer når jeg står til langt på kveld og gnikker på en bil, men noen har da også spurt om jeg kan ta bilen dems.

Endret av AndreasLie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når naboene ser rart på en og lurer på om den mannen er gal som holder på med bilen sin hver dag

Kan ikke husk e at jeg har sagt det til deg Ole Gunnar, hehe ;)

Jeg har også alltid vært interessert i holde bilene mine blanke og fine helt siden jeg kjøpte min første bil i 1982. Huff :blink: , orker ikke å regne på hvor mange år som har gått siden det.

Det var først da jeg bestilte ny BMW i fjor jeg kom over dette forumet. Fant guiden til Truls om Bilpleie for Dummies og bestilte min første pakke fra Godkjemi. Når jeg i tillegg spanderte på meg en Megs #26 voks trodde jeg at jeg hadde en komplett samlingen. Uheldigvis ;) leste jeg videre på forumet og ble mer og mer hektet. Bilen hadde jo ikke kommet en gang, men lysten på fler produkter var allerede tilstede. Siden har jeg prøvd avvenningskurs men har enda ikke funnet noe som hjelper. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØyvindBraaten

Alltid digga "Overhaling" - "Pimp my ride" og lignende programmer hvor bilene glinser som bare fy i slutten av programmet. Først i fjor sommer jeg begynte smått å få frem den glansen i min Opel Manta, mange forsøk som ikke gikk like bra hver gang. Skal også sies at min Far har drevet med bilpleie i alle alle år slik at mulighetene har ligget der, men ønsker å gjøre noe mer enn vask og litt støvsuging innvendig samt en kjapp voks. Nå i sommer hadde jeg et par biler som ble ekstremt gode etter min og kundens mening, ryktet spredde seg og her sitter jeg nå, med eget bilpleiefirma hvor ingen dag eller bil er lik. Stor trives!

Ble også geleida inn hit av en nær kompis, espennyh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessen er veldig fersk og voksende.. haha get it? Veldig god humor på morraskvisten her ja!

Jeg er fryktelig nerdete. Når jeg skal gjøre noe, eller anskaffer noe nytt, er jeg av typen som leser hundreogørten reviews, saumfarer forums og koser meg med manualen som sengelektyre.

Så da jeg endelig og for første gang skulle ha helt ny bil, måtte alle aspekter rundt dette utforskes nøye...

Jeg leste om folk som shina bilene sine med annet enn svamp og turtle wax, og så de flotte resultatene på et forum for Volvo c30 som jeg henger litt på. Deretter begynte jeg ivrig å lese om emnet på bl.a detailingworld. Gleden var stor da jeg oppdaget at det fantes et svært aktivt norsk forum og :)

Derfra var veien kort til å bestille min første ladning med utstyr. Nå har jeg omsider fått bilen, og hatt en skikkelig aha-opplevelse. Det er forbausende tilfredstillende å gnukke på bilen! Og jeg må ha mer! Gleden ved å endelig ha kjøpt min "drømmebil" (sånn helårs, realistisk drømmebil... C3 Corvette får komme senere heh) blir enda større når jeg føler at jeg får til å stelle godt med den.

Jeg gleder meg til å lære mer.

Etter at jeg fant veien til bilpleiens vidunderlige verden, har jeg blitt veldig overrasket over en ting til og:

Folk flest vet veldig lite om bilpleie. Har prøvd meg på litt bilpleieprat med diverse kollegaer og bekjente, mange av dem med bilinteresse over snittet. En del har fått med seg at man ikke bør kjøre bilen gjennom autovask-maskiner, men bare en jeg har snakket med visste f.eks at man ikke bør bruke svamp. Snakker jeg om voks, sealer, clay, microfiber, faller de helt av lasset. Dere kan tro gutta på jobb flirte godt av meg da jeg entusiastisk pakket opp min første forsyning med bilpleie, lenge før bilen min var i produksjon en gang :P "Kom å se, Siw har kjøpt kosmetikk til Volvoen - Fra ENGLAND!!" Jaja, de skjønner nok pointet bedre når de ser hvor shiny blåbæra mi (stakkars bil - for et uverdig navn) er etter en runde med bilspa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

carlhaakon

jeg har hatt en rekke biler som ikke har sett ut i lakken. altid vaska med Salo og dårlig svamp som jeg sikkert hadde hatt i ett år :unsure: dette var helt til jeg kjøpte meg bil med en veldig fin lakk. hadde rett og slett ikke samvitighet til og finne fram den gamlesvampen og saloen. så etter en runde med handling av vaskehanske og sikkelig såpe, ble jeg frelst. ble vel ikke noe bedre når bilen vant 1 plass på utstilling. så etter det har jeg kjøpt mer og mer produkter pluss at jeg har tatt på meg alt får mye polering til det jeg har tid til. men uansett moro og polere bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke skylde på andre enn Brynjar :P

(Lurer på hvor mange han har på samvittigheten sin her inne)

Etter jeg kjøpte meg gliset mitt i mars ble jeg intressert i å holde den i litt bedre stand enn mine tidligere biler.

Så jeg omlakkerte store deler av den pga steinsprut, da det så ut som forrige eier hadde ligget tett opp i ræva på Petter Solberg på noen grusveier.

Så etter litt søking på nettet, VolvoForum, fant jeg også denne Bilpleie for Dummies som blir nevnt tidligere og etter det har det jo bare ballet på seg, som med de fleste her inne :P

*fort gjort*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Hos meg begynte det i 15-årsalderen, da med faren min som hadde godt utstyrt garasje med gassovner osv så både vinter og sommer var gode vasketider tiltross for mye klaging fra naboerhuh.gif

Det begynte forøvrig med TW som han brukte og flyttet seg oppover til Autoglym Paint Renovator, Autoglym Super Resin Polish og Extra Gloss Protection når jeg fikk min første bil som forøvrig var svart. Holdt på med Autoglym i noen år, før Meguiars dukket opp, da håndproduktene og Step 1, Step og Gold Class flytende voksen var mine favoritter da, sammen med Gold Class såpen.. Etter litt så prøvde jeg clay kitet til Megs, noe jeg egentlig synes var drøyt å dra en jækla leireklump bortover bilen, for all del, la oss ripe opp bilen litt ekstraunsure.gif Men en ny verden åpnet seg igjen, og i tillegg tok salget på claykit hos gamle jobben en ny retning etter at jeg hadde prøvd det selv...

Så begynte den virkelige moroa, jeg gikk til innkjøp av en Makita 9227CB og Meguiars MG #85, MG #80 og MG #20 sammen med endel gallons med såper, avfetting osv ble bestilt fra USA og Autogeek. Den første bilen jeg prøvde meg ble seende så som så ut, men ting gikk fremover.. Etter hvert kom jeg over litt utenlandske forum hvor det ble tilbragt mange timer, og etterhvert da DCN som jeg meldte meg inn i når det var i startgropen..

Etter litt tid fikk jeg kontakt med Ketil fra Scandicshine, og da var løpet kjørt for min del, Menzerna, pads og Pinnacle Sig. Series 2 som kostet like under 400kr synes jeg var svindyrt for en voks, men pytt pytt, det er jo godbilen... Og etter kort tid kom Scholl på banen i tillegg, samt Swissvax....

Resten skjønner dere selv hvis dere tar en titt her: Bernhard's samling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wreckmaster

Når jeg kjøpte 500`n i fjord så levde jeg i TW verden, dvs TW Nano voks og polerpapir.. Var i grunn ganske fornøyd med resultatene av dette i kombinasjon med svamp og tw nano shampoo... Så ble det en diskusjon på et 500 forum om bilvask og en av debatantene der var en engelsk detailer(proff sådan) og når jeg viste bildene av mine "produkter" som jeg mente ga minst like resultater som hans, fikk jeg passet påskrevet. Han sendte en link til DW og så ballet det på seg..... Cyberdog tipset meg om DCN og nå er det jeg som er bilpleie sjef på 500fans.com :lol::lol:

Jeg har sett lyset :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Egentlig startet vel dette på slutten av 80-tallet da jeg restaurerte en haug av en bil med deler fra 5 andre vrak jeg fant hos huggeren. Det var en 1974 Volvo 140 hvor det eneste som var bra var en nyoverhalt B20 og effektanlegg. Jeg gjorde en deal med han jeg kjøpte bilen av. Betalte litt for motoren og avtalte at han skulle ta hellakkering for 3000,- hvis jeg gjorde grunnarbeidet.

Med sparkel, drill og pussepapir holdt jeg på nesten et år før bilen var ferdig. Den var originalt oransje, men jeg ville ha den "Californiahvit". Jeg hadde bilen et par tre år og den fikk jevnlig smake original grønn Turtle Wax pasta. Turtle wax var min venn gjennom hele 90-tallet og først når jeg kjøpte meg en flott bamse av en bil, en 1996 Chevrolet Suburban, ble det handlet inn Autoglym PR SRP og EGP. Dette ble påført med papirrull fra Turtle W og buffet av med Sonax mikrofiber.

For 3 år siden deltok jeg på klargjøring til landstreff med Mercedes-Benz Entusiastklubb (MBE) som hver vår er på klubb-besøk hos Norsk Prol/Meguiar's i Drammen. Etter at Meguiar's representanten våtslipte ei ripe fra panseret på en rimelig fet MB og polerte opp igjen, ble interessen for alvor tent. Et par år klarte jeg meg fortsatt med Autoglym som leverer meget bra, men ble mer og mer oppmerksom på swirls etc. Kun den offisielle skyhøye prisen på Meguiar's proffprodukter gjorde at jeg lot være å kjøpe.

Men så en dag i april 2009 linket en eller annen fra MBE sitt forum inn hit og da var det gjort. Til nå har jeg svidd av tilsvarende et par varmepumper på produkter og utstyr. Kombinasjonen av et fantastisk forum og forhandlere med topp service har gjort at det har vært en glede fra dag en. Ikke minst å endelig kunne korrigere vekk skavanker på egne biler, er utrolig gøy og avhengighetskapende.

En fetish for blanke biler og gode lukter har vel vært der siden før jeg begynte på barneskolen, men all kunnskapen som deles her inne har satt fart i interessen.

Så her sitter jeg ren og pen etter rens fra Nanolotus, i en haug med Scandicshineprodukter, foran en nyåpnet Master collection fra SV, snusende på Saphir, ventende på noen gallon til som ettersendes fra Autobahn og teller ned til det kommer en monsterpakke fra Blankbil med godsaker.

Gleder meg til våren allerede...

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde kjøpt den forrige bilen min (BMW E36) ble den det første året (1997)vasket ganske ofte. En kammerat av meg dreiv og polerte bilen sin både ofte og titt. Hadde tilgang på lokale og greier. Ble med av og til og tok en runde på min bil også. Brukte AutoGlym produkter. Syns egentlig ikke det var noe gøy, var mest med for det sosiale. Dette dabbet etter hvert av og etter en stund var det helt slutt. Etter dette ble bilen stort sett ikke vasket mer. Kansje en gang i året dersom det var noe spesielt jeg skulle ut på. Da i vaskeautomat. Dette tok også slutt og jeg tror faktisk ikke jeg vasket bilen min de 3 siste årene jeg hadde den. Alle her inne vet jo hvordan det ender. RUST. :thumbdown:

Måtte kjøpe ny bil, brukte ca 100000 meir enn jeg hadde tenkt til dette og var veldig fornøyd med min nye BMW E90. Bilen ble tydeligvis vasket før jeg hentet den. Dette kunne en se utfra noen spor med såpevann på taket. Fra noe som kunne minne om slik en børste som de har på bensinstasjonene til vaske vinduene med. Kjøpte svamp, pusseskinn og AutoGlym Shampoo, brukte dette en gang før jeg heiv svampen og pusseskinnet. Kom nemlig over Bilpleie for dummies Guiden til truhaa på bilforumet. Var solgt og for til Bilextra ved første mulighet og handlet inn utstyr for å løse de fleste oppgaver mht bilpleie (trodde jeg) :unsure:

Fant deretter veien til DCN og da begynte ballen å rulle.

Kjøpte DA maskin og scholl produkter. Gallons og 5litere. Microfiber i søkk og kav. Så kommer flex 3403 og mer scholl i morgen. Pluss noe til jeg bare ”måtte ha”.

Listen over ting jeg bare "må ha" er enda lang :wacko:

Så for vi se da. Kansje jeg dukker opp på Luksusfellen på TV3 neste sesong. Jeg er da han som sitter i garasjen og gråter mens jeg tviholder på flexen :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som fikk med inn på bilpleie var en liten tur innom Bilextra rett etter jeg hadde kjøpt den første bilen min 2 måneder før jeg fikk lappen. Måtte jo bruke bilen til noe. Etter det har interessen gått opp og ned etter hvor mye fritid jeg har tilgjengelig og hvordan været er.

Gikk fra 10 pakking med sjamposvamp fra Biltema til utstyr, kjemikalier og kluter for 10-15k på et par måneder før jeg fant ut at jeg kanskje måtte bremse kjøpinga og bruke mer til på selve bilpleien. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...