Tiger

Sentrere pad på roterende poleringsmaskin.

Har prøvd meg med roterende poleringsmaskin (flex) idag og ble egentlig fornøyd med resultatet, har kun brukt da maskin på bilen før.

Det som jeg syntes var litt vanskelig var å sentrere pad`en på bakplaten. Maskinen rister endel når padden ikke er sentret. Hvordan gjør dere det når dere setter på padde?

Eller er det normalt at det rister/vibrerer endel i maskinen?. Tar jeg av padde er det ikke noen vibrasjoner i det heletatt, så det er padden som gjør dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikte seg frem bare... Enkelt og greit;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ofte litt prøving og feiling ja. Hender seg jeg må ha den av og justere en 2-3-4-5-6 ganger før jeg blir fornøyd :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så dere mener at dere kan få den til å gå uten vibrajoner?

Så dere mener at dere kan få den til å gå uten vibrajoner?

Faen, hvis du settet den 4 mm feil så rister det som bare faen:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jupp ;)

Du må bare sikte godt, å se så godt etter du kan. Jeg synes trikset er å bare sette paden på forsiktig, skru på maskinen forsiktig og se om den er sentrert. Er den ikke det kan man lett justere noen mm fra side til side, både ved å "dytte" den litt, evnt å kjøre maskinen på sakte fart med hånden inntil kanten, og på den måten sentrere paden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

slit lenge og få den PERFEKT så finner du en tusj og tusjer rundt rondellen din..

da blir det lettere neste gang:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

slit lenge og få den PERFEKT så finner du en tusj og tusjer rundt rondellen din..

da blir det lettere neste gang:)

X2

Og skal du være helt sikker på at pad`n er helt rett kan du kjøre maskinen på ganske høy hastighet for å se om den blir "større", da mener jeg full fart med pad i friluft, ikke på panel.

Sitter pad`n bare litt skjevt da vil du se at den vil bli "mye større" (utvider seg) når maskinen får litt fart på seg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De nye meguiars padsa har en opphøyd kant ved borrelåsen, så hvis du bruker megs bakplate får du perfekt sentrering. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er diameteren innvendig bakpå padsene? Er det bare meguiars bakplata som passer inn der? Trodde det var tilpasset 125mm jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

passer hånd i hanske på 150mm plata til metabo ihvertfall. Er 7" kant-til-kant utvendig

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er diameteren innvendig bakpå padsene? Er det bare meguiars bakplata som passer inn der? Trodde det var tilpasset 125mm jeg.

Det passer perfekt med So1o bakplata til megs som er 140mm, men det er på 7" pads.

På 6,5" megs pads (gammel type) er So1o plata litt større en borrelåsen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får jeg kjøpe meg meguiars bakplate også da.. :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får jeg kjøpe meg meguiars bakplate også da.. :rolleyes:

Ja penger er til for å brukes. :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive