Ad|oS

Produktvalg

Har vurdert å kunne tilby en Swissvax-pakke til de som måtte ønske det når jeg polerer bilene deres, og lurer litt på hva dere mener bør inngå i en slik pakke.

Man har de selvsagte tingene som en premium voks, Cleaner fluid, Autobahn og Pneu. Men hva med andre, for eksempel Seal Fead, vask med Car Bath og Waschpudel, vindusvask med Crystal, Clay, motorvask/vedlikehold med Engine/Motor Shine, og hva med Metallpolish?

Er det noen ”må ha” produkter jeg har glemt?

Det kan jo også være greit å kjøpe alle småflaskene, for så å bare fylle på med egne midler etter hvert slik at man kan slippe unna med Master-vesken når man skal ta en bil, i tillegg til poleringsutstyret og microfiber.

Hvor mange sett felger holder en liten boks med Autobahn?

Er det slik at Protecton Matt er til interiørplast, og Glossy er til eksteriør? Kommer slik frem på Swissvax sine sider. Er stor fan av matt look i forhold til en veldig blank finish når det gjelder gummi/plast, så funker den matte utgaven bra på eksteriøret også, eller blir holdbarheten for dårlig? Ser flere her inne bruker Pneu på plasten, men er den bedre enn Protecton?

Kan Cleaner Fluid Pro jobbes med for hånd, for å tilføre oljene, eller MÅ den brukes på maskin?

Er ikke i tvil om at Swissvax er litt gimmick, men jeg vet folk er villig til å betale for det, og jeg har veldig lyst å prøve å jobbe med disse produktene etter alt skrytet de har fått. Og ikke minst, jeg vil ha en unnskyldning for å kjøpe til eget bruk også ;)

Og Dag, du er hjertelig velkommen til å være med i en diskusjon om dette, selv om du ofte lar være å kommentere i tråder med diskusjon over dine produkter

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Halvard,

Cleaner Fluid, voks/felgvoks og Pneu er ting du vil få bruk for. Seal fead er et knallprodukt og det varer til du blir pensjonist, car bath er det mange her inne som digger, det samme med puddelen, det er egentlig albi nok, men du må jo ikke på død og liv ha dem. Crystal får også veldig bra tilbakemelding og er av det ypperste på glassrens. Du kan sikkert finne veldig fine produkter, på motorvask fra andre, men vårt er nå bra den også da - motorshine vet jeg ikke om andre har? Clayen vår er også fin har fått mye bra omtale her inne.

En Autobahn varer til en hel bråte med felger, hvor mange vet jeg ikke og det kommer seg jo litt an på om man bruker ideel mengde etc - men MANGE!

Protecton Matt er for interiør og som du rikig sier så er Glossy mer holdbar og anbefales derfor til eksteriøret (blir ikke supershiny). Pneu er i utgangspunktet for gummi, men brukes nok av noen på dette.

Skal du bruke CF for hånd så velger du vanlig, ikke pro - den er for maskin.

Hva du mener med at Swissvax er gimmick er vanskelig for meg å vite, men om du mistenker det ikke er verdt pengene, så ville jeg kanksje spart pengene mine til noe annet. At det er dyrere enn mye annet er det ikke tvil om, men produktene leverer gode resultater og vi ser at de som tilbyr dette har kunder som er villige til å betale ekstra for en slik behandling - og da er det vel greit? Vi blir jo som en hvilken som helst annen merkevare på dette området. Om du søker litt her inne så vil jeg si at vi har kanskje mange vitner på at våre produkter gir høy kundetilfredsstillelse :)

Grunnen til at jeg ofte ikke kommenterer Swissvax er at det ofte oppstår i spørsmålsstillinger som "Er Swissvax verdt pengene?" etc. Da syns jeg at min mening kanskje blir litt uinteressant - det blir litt hei hesten, vil du ha havre ;) Da er det bedre at uavhengige kunder som har kjøpt prouktene svarer. Når det gjelder faktaspørsmål så svarer jeg derimot alltid (så lenge jeg får det med meg) og under Swissvax området her så svarer jeg også - da dette nettopp ble satt opp fra Dennis/Truls for at vi kun opptre som de selgende butikkene vi er.

Avslutningsvis så tror jeg du også vil bli godt fornøyd med produktene våre, og er du usikker så trenger du jo ikke kjøpe alt du har lyst på med en gang, men kanskje starte med en voks, autobahn og CF/CF pro.

Mvh Dag :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Seal fead er et knallprodukt og det varer til du blir pensjonist,

En Autobahn varer til en hel bråte med felger, hvor mange vet jeg ikke og det kommer seg jo litt an på om man bruker ideel mengde etc - men MANGE!

Sealfeed har blitt et MÅ HA produkt for meg, og at den er superdrøy kan jeg skrive under på

Den krever litt jobbing for å bli skjoldefri, men jeg sauser ganske bra på og tørker av det som evt kommer på lakk/ruter enkelt med MF

- mitt eneste ankepunkt på dette produktet er emballasjen hvor flasketuten søler produkt nedover flaska og gjør det litt grisete....men resultatet man får oppveier denne lyten mangfoldige ganger :)

Autobahn felgvoksen er også superdrøy, det er det ingen tvil om - jeg har tatt 24 felger (hvis jeg husker riktig) og har vært nokså raus...

hvis nivået i boksen har sunket 4 millimeter så er det maks B) Enkel å jobbe med er den også...legge på med fingrene, buffe av med MF...dette er så snart gjort at det finnes ingen unnskyldning for å ikke ha velvoksede felger til enhver tid.

Holdbarheten er også bedre enn om man bruker konvensjonell voks

Vaskepuddelen er et helt supert produkt på de fleste overflater da den er litt mere håndterbar enn hva en mitt ofte kan være, den holder masse vann på en bedre måte enn en mitt og har en fabelaktig glid hvis såpeblandingen er riktig.

men der det er ru overflate som feks plastfangere så er den ikke spesielt egnet pga lo som setter seg fast, likeså er det litt loing mot skarpe kanter og sprekker feks.

- vask helle aldri denne sammen med MF-kluter...............og spør meg ikke hvorfor jeg vet det <_<

Tror du kommer til å få gehør for å bygge opp ei swissvaxpakke til den delen av kundene dine som jakter på kvalitet og holdbarhet fremfor lavest mulig pris.

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da vil jeg hoppe inn litt også! :lol: Jeg er ekstremt fersk når det kommer til midlene som folka rundt her på forumet bruker, der iblant Swissvax. Leste noen omtaler og tok rett og slett motet til, og bestile en pakke. Har nå fått litt erfaring med voksen deres, og den funker.

Kan referere til Porscha jeg tok her forleden, i utgangspunktet var den strøken da den var restaurert, men med SV sine produkter, fikk jeg opp den lille gløden!

http://www.detailersclub.no/forum/topic/4259-porsche-911-turbo-detail/ <-- bilder.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil egentlig si at det er litt smak og behag dette egentlig. Det er klart at det er folk som betaler for å få det ypperste av det ypperste, og da er i alle fall de aller fleste produktene til SV det... Av det jeg har prøvd derifra er jeg godt fornøyd med alt, untagen Autobath. Men den skal vist være mye bedre om du har vokset bilen med SV voks, noe jeg ikke har gjort ENDA ;) Sammtidig som det nok er litt lte blandingsforhold som står på flaska.

Seal feed synes jeg er et veldig godt produkt. UTROLIG drøyt som sagt, og holder veldig lenge. Og det har virkelig en god funksjon!

Autobahn felgvoksen er jeg også superfornøyd med. Veldig drøy, holder lenge, og gjør virkelig felgene lette og holde rene etterpå.

Har ikke testet Crystal, da jeg er godt fornøyd med glassrensen fra CG jeg har, samt at de ikke har en forsegling som nanolotus sin.

Men når det kommer til voks, der vil jeg si; ingen over, ingen ved siden av. Enda jeg ikke selv har testet en SV voks ENDA ;) De er virkelig noe for seg selv, og du kommer nok ikke til å angre om du kjøper deg en SV voks!

Men lurte litt på det samme egentlig Dag angående Cleaner Fluid pro. Kan den brukes for hånd, eller må den brukes med manskin. Tenkte f.eks på dørkarmer og andre steder du ikke kommer til med maskin, kan du bruke CFP for hånd der, eller må du bruke en av de andre cleaner fluidene der?

Uansett, SV er luksus. Noen betaler for det, andre ikke :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men lurte litt på det samme egentlig Dag angående Cleaner Fluid pro. Kan den brukes for hånd, eller må den brukes med manskin. Tenkte f.eks på dørkarmer og andre steder du ikke kommer til med maskin, kan du bruke CFP for hånd der, eller må du bruke en av de andre cleaner fluidene der?

Når vi snakker dørkarmer etc, så er det vel ikke noe problem å bruk CFP, men snakker vi paneler så ville jeg nok holdt meg til enten eller :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Halvard,

Cleaner Fluid, voks/felgvoks og Pneu er ting du vil få bruk for. Seal fead er et knallprodukt og det varer til du blir pensjonist, car bath er det mange her inne som digger, det samme med puddelen, det er egentlig albi nok, men du må jo ikke på død og liv ha dem. Crystal får også veldig bra tilbakemelding og er av det ypperste på glassrens. Du kan sikkert finne veldig fine produkter, på motorvask fra andre, men vårt er nå bra den også da - motorshine vet jeg ikke om andre har? Clayen vår er også fin har fått mye bra omtale her inne.

Har Pneu allerede, og er syykt fornøyd med den. Puddelen kom i hus i dag, så blir nok testet, og sannsynligvis kjøpt inn et par av dersom jeg er godt fornøyd, noe jeg regner med hvis man ser på omtalen den har fått. Bruker CG sin glassrens nå, og er egentlig godt fornøyd med den. Men kan jo hende det er noe bedre ;) Men angående clayen, når man kjøper et sett med clay i får man bare en claybar, men når man kjøper kun clay får man en krukke med clay? Ja, krukka er viktig hehe Er det 100g eller 200g?

Haqr jeg forstått det rett om at Motorshine er en slags forsegling, og ikke bare gir fargen tilbake/glans?

Regner med det er 50ml du snakker om nå? Da hoder nok en liten en ganske lenge ja...

Protecton Matt er for interiør og som du rikig sier så er Glossy mer holdbar og anbefales derfor til eksteriøret (blir ikke supershiny). Pneu er i utgangspunktet for gummi, men brukes nok av noen på dette.

Skal du bruke CF for hånd så velger du vanlig, ikke pro - den er for maskin.

Tanken er jo hovedsakelig å bruke maskin, men lurte bare på om den var mulig å bruke for hånd også dersom man har en rask jobb med bare CF og voks. Men da må det nok heller investeres i CF pro, en en vanlig utgave

Hva du mener med at Swissvax er gimmick er vanskelig for meg å vite, men om du mistenker det ikke er verdt pengene, så ville jeg kanksje spart pengene mine til noe annet. At det er dyrere enn mye annet er det ikke tvil om, men produktene leverer gode resultater og vi ser at de som tilbyr dette har kunder som er villige til å betale ekstra for en slik behandling - og da er det vel greit? Vi blir jo som en hvilken som helst annen merkevare på dette området. Om du søker litt her inne så vil jeg si at vi har kanskje mange vitner på at våre produkter gir høy kundetilfredsstillelse :)

Det lille jeg har av Swissvax til nå er jeg veldig fornøyd med, og tviler ikke i det hele tatt på at det er vanvittig bra produkter. SV spytter ikke bare ut nye produkter i hytt å pine, men leverer kvalitet etter hva jeg har sett. Det jeg mener med en gimmick, er at det koster en del ekstra i forhold til mye annet fordi det er veldig bra, og folk vet akkurat det. Akkurat derfor vil folk ha SV. Hvis jeg ikke trodde SV var verdt pengene, hadde jeg nok ikke vurdert å bruke flere tusen på en voks + diverse annet hehe Det har blitt en merkevare, som folk faktisk etterspør pga at det er såpass eksklusivt!

Grunnen til at jeg ofte ikke kommenterer Swissvax er at det ofte oppstår i spørsmålsstillinger som "Er Swissvax verdt pengene?" etc. Da syns jeg at min mening kanskje blir litt uinteressant - det blir litt hei hesten, vil du ha havre ;) Da er det bedre at uavhengige kunder som har kjøpt prouktene svarer. Når det gjelder faktaspørsmål så svarer jeg derimot alltid (så lenge jeg får det med meg) og under Swissvax området her så svarer jeg også - da dette nettopp ble satt opp fra Dennis/Truls for at vi kun opptre som de selgende butikkene vi er.

På en måte er det fint at du unngår å kommentere for mye pga innhabilitet da du er forhandler, men vil jo anta at du har bra produktkunnskap også. Og da skulle det bare mangle at du kommer med input når du ser det nødvendig. Jeg forventer ikke at du er 100% nøktern, da du fremdeles driver butikk, men regner med at du kommer med bra tips og råd om valg av produkter. Håper jo selvsagt at en del av de som bruker SV kan svare også, men er ikke sååå mange som bruker mye SV ofte.

Avslutningsvis så tror jeg du også vil bli godt fornøyd med produktene våre, og er du usikker så trenger du jo ikke kjøpe alt du har lyst på med en gang, men kanskje starte med en voks, autobahn og CF/CF pro.

Er som sagt fornøyd med hva jeg har av SV, og ut fra omtaler er SV kvalitet fra ende til annen. Men for å stille et spørsmål til deg da: "Hvis du skulle satt vekk bilen din for en SV detail av f.eks Bernhard, hvilke produkter hadde du forventet at han brukte på bilen din?

Endret av Ad|oS
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå fikk jeg også lyst å henge meg på her.

Min kjennskap til Swissvax begynte i April 2008. Jeg hadde sett annonse for Swissvax, men ikke tenkt mer på det.

Etter å ha spurt Ketil om en anbefaling kom svaret at Concorso måtte være tingen for meg. En henvendelse til Dag resulterte i en dokumentert voksanbefaling basert på spørsmål om bruk, bilens farge stell osv. Denne resulterte også i Concorso. Da var det bare å handle. Siden er det blitt Shield og nå er Insignis på vei bare den blir tilgjengelig. Ble egentlig overbest på DCN treffet 13. September.

Shield er den som har imponert meg mest til nå når det gjelder å avstøte innsekter og veiskit. Innsekter var stortsett bare å spyle av i sommer. men Concorso og Shield har bedre glød og dybde.

CF Pro er et knallprodukt man ikke kommer utenom.

Glaze på skinndetaljene gir en matt og fin finish.

Pneu er en godsak for dekkene Akkurat så matt at dekkene ser naturlig nye ut.

Quick Finish til å gå over voksete flater med fra tid til annen. Gjerne sammen med den blå Micro Polish kluten så blirt det smooth. :)

CarDusteren nå bilen har stått inne og støvet et par dager (ikke skitten !)

Har Seal Fead stående men ikke lagt på enda. Er livredd for knirk rundt dørene men regner ikke med at den vil gi problemer.

Kvalitet koster, og er man lidenskapelig bil(pleie) interessert så velger man det man liker best selv om det koster litt mer.

Jeg kan på det varmeste anbefale de produktene som nevnt over til de som vil ha det lille ekstra og betale for det. :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hvis du skulle satt vekk bilen din for en SV detail av f.eks Bernhard, hvilke produkter hadde du forventet at han brukte på bilen din?

Du kan lese imorgen kveld el på mandag full worklogg og bilder på bilen til Dag....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper dag hadde vært strålende fornøyd med et lag med Skilpadde voks......

Neida kansje den nye Divine???eller crystal rock?

Og til ad|os: hvis jeg ser på meg som kunde tror jeg ikke at jeg hadde lagt så stor vekt på hva som var brukt på bilen i klargjøringen til LSP.

Så at det hadde blitt lagt voks etter pris på pakke, og CF, og fornyere hadde vært mer viktig.( så kan du heller tilby en SV vaske pakke til de for korrekt vask etter at de har fått bilen)

Endret av Tyggern
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble hvertfall bestilt en fin liten pakke nå, så satser på at jeg blir fornøyd ;) Takk for tips alle sammen. Valget av produkter ble valgt på grunnlag av deres uttalelser hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive