Gå til innhold

oksiderte lykter


pulz

Recommended Posts

Har slitt med difuse lykter og har fått ordnet opp dette, i allefall slik at lyktene ikke hindrer eu godkjenning.

(brukt Meguairs 85 & PlastX)

Men sliter med et snodig mønster som jeg ikke får bort uten videre. Dere skimter tegn til dette i de siste bildene.

Er dette noe som er mulig å få bort?

overflaten føles glatt, begynner nesten å lure på om dette er skade i "glasset"

post-1237-1255987721,39_thumb.jpg

post-1237-1255987730,19_thumb.jpg

post-1237-1255987754,86_thumb.jpg

post-1237-1255987778,36_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Hvis det er hologrammene du sikter til så er de nok mulig å fjerne ja. Med finere produkt og finere pad. Bruk mindre press også. :)

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er hologrammene du sikter til så er de nok mulig å fjerne ja. Med finere produkt og finere pad. Bruk mindre press også. :)

Tenker mer på prikkene du ser.

Prikkene danner et snodig mønster og det kommer "godt" tilsyne når lysene er på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Jeg er nok mer inne på tanken med P1000 våtslipepapir etterfulgt av P3000. Deretter en liten scholl ull pad og s03.. Evt en litt hardere skumpad.

Ser ut som disse merkene sitter litt dypere enn det du normalt vil klare med plastx ol...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Tenker mer på prikkene du ser.

Prikkene danner et snodig mønster og det kommer "godt" tilsyne når lysene er på.

Aha, da missforsto jeg.

Brynjar kom meg iallefall i forkjøpet med forslag, og jeg hadde nok ikke foreslått så mye annet enn det. Går det ikke bort da så er det nok ikke så mye å gjøre.

Ble jo MYE bedre da! :)

EDIT:

Personlig hadde jeg ikke testet med P1000 først da det er plast. Men P1500.

Endret av whiplash

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Må si meg enig med Brynjar, når det gjelder plastlykter må du bruke grove nok midler, men pass på at du ikke gå for dypt, få kan du nemlig ta all uv beskyttelsen til plasten. Legg på en sealer når du er ferdig for sikkerhets skyld, så blir det bra skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med Brynjar, når det gjelder plastlykter må du bruke grove nok midler, men pass på at du ikke gå for dypt, få kan du nemlig ta all uv beskyttelsen til plasten. Legg på en sealer når du er ferdig for sikkerhets skyld, så blir det bra skal du se :)

Mistenker faktiskt at noe av flekkene jeg ser er på innsiden av plastikken, så da får jeg evt bake lyktene og ta en skikkelig overhøvling av dem på et senere tidspunkt tenker jeg.

Men er det så stor forskjell på scholl s03 og Meguairs 85, trudde det var "greit" med kutt på 85en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Kan nok egentlig godt tenkes at den flekken er på innsiden.

Er nok "greit" med cut i 85, ,men s03 er vel heller nermere 105 i cut som ligger på 12 i cut på Meguiars skalaen(85 har 10).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ligge usynlige korrigerende optiske funksjoner i slike lykteglass, så ikke forvent at slike lykteglass skal være helt klare i alle tilfeller. Du får ikke noe anmerking på kontroll uansett for småfeil i glasset som er der uansett hvordan den behandles. Små mengder vann på innsiden av lykten vil gi små grå flekker på lykteglasset som er ca. umulig å fjerne uten å ødelegge lykten mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...