Gå til innhold
hanso

Konsentrert produkt i vanlige "brusflasker"

Recommended Posts

hanso    0
hanso

Går det an å oppbevare konsentrert GrimeReaper og Bilberry i vanlige brusflasker, eller vil de ikke tåle det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MortenM    62
MortenM

Tror det går helt fint :rolleyes:

Men du kan jo prøve først, så slipper andre å drite seg ut om det ikke går :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 227
Hans Marius

Det går nok ikke i lengden nei... Hadde bare et par desiliter med Bilberry i en halvlitersflaske som jeg skulle blande ut senere. Etter noen uker hadde det meste av toppen etset bort :blink: Flaska hadde da ligget på siden, og siden det er tynnest plast på toppen var det der jeg så det først. Regner med at hele flaska hadde etset bort etter hvert :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stein86    158
Stein86

Dersom du skal oppbevare bilberry i andre flasker må du sjekke at det står "HDPE" under de nye flaskene.

Og på GR flaskene må det stå "V" eller "PVC", sjekket dette på GR og bilberry flaskene som jeg har liggende her.

Info om HDPE

Endret av Stein86

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
gjohn    35
gjohn

Jeg har hatt Ublandet Bilberry stående i 1,5l brusflasker i ca. 1/2 år. Funker det. ;) Når det er sagt så hadde jeg CG Citrus Wash & Gloss på 1/2 l brusflaske da gikk gjengene til korken i oppløsning etter en stund. Skjedde på 2 flasker jeg prøvde. Har hatt samme såpe på 1,5l flaske og det fungerer. Kanskje det brukes forskjellig plast.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tt600    0
tt600

Jeg hadde ca 2 dl ublandet bilberry i en Farris Bris flaske, som sto i bilen fra ca 2200 til 1000 dagen etter. Her hadde bilberryen gått igjennom flasken og inn i bilen. Når jeg tørket av flasken så den helt fin ut men det var akkurat som produktet hadde trengt igjennom bunnen på flaska gradvis.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
virtual    83
virtual

Jeg kan også bekrefte at Billberry tar knekken på brusflasker ganske kjapt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hanso    0
hanso

Regnet nesten med det. Men de kodene for plast i de forskjellige flaskene som Stein86 informerer om er jo verdt å undersøke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
rudilgr    200
rudilgr

jeg kan fortelle at bilberry i utblandet form, 1:3 tok knekken på ei spruteflaske fra turtle wax, rant under den... Og hva var den til i utgangspunktet? jo, felgrens...

Endret av rudilgr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MortenM    62
MortenM

Ser ut til at mange nok har forsøkt diverse her ja :)

Selv bruker jeg Hozelock trykksprøyte (7liter) til Bilberry, og den duger knall!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
rudilgr    200
rudilgr

Ser ut til at mange nok har forsøkt diverse her ja :)

Selv bruker jeg Hozelock trykksprøyte (7liter) til Bilberry, og den duger knall!

Hozelok flaskene går jeg god for. har den lille på 1.5l eller noe sånn til bilberry selv... Men skulle ha en litt sterkere blandet og da, og det ble på tw-flaske som gikk til helv...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
gjohn    35
gjohn

Var ute sjekket mine brusflasker med Bilberry. Ble nervøs etter å ha lest her. Har ublandet Bilberry på 1,5l Coca Cola flasker (originalen, hehe). Like fine etter ca. 6 måneder. Kan jo være forskjell på plasten i flaskene da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MortenM    62
MortenM

Coca er jo som syre å regne, så disse flaskene holder nok godt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig