dansken 206 Skrevet 17 Oktober, 2009 Rapporter Share Skrevet 17 Oktober, 2009 (endret) Ettersom jeg har sendt ut litt teasere i dag, får jeg vel lage en tråd også. I sommer kjøpte jeg Makita 9227C, men har ikke hatt råd til å kjøpe bakplate eller produkter enda . Så jeg ble kjempe glad når Ole Gunnar spurte om jeg hadde lyst å stikke innom og ta en runde på bilen min Bilen er sølv, så defekter er vanskelig å få frem på bilde men det var ikke så mye å korrigere heller (som nyfødt detailer har jeg jo vært snill med den). Listen av ting som ble brukt vil bli oppdatert/korrigert underveis, for jeg husker dessverre ikke helt hva Ole Gunnar hadde i alle flaskene sine. Vask: Foma Foam-canon Bilberry SW wash pudel Bøtte med grit guard gammel washmit til felgene Børste til dekkene Vi brukte ikke clay og lube, da det ikke var noen nubber eller flekker å snakke om. Ekstriør: Venstre side v/Ole Gunnar m. Flex 3M gul på oransje pute Høyre side v/Mikael m. Makita S17 på blå Scholl pad SW Cleaner Fluid Pro på sort pad ca, 1000 o/m på hele bilen CG VertuaBond for hånd på hele bilen CG 5050 for hånd på hele bilen SW Pneu på dekkene Interiør: Støvsuger Gummimatter behandlet med Scholl Purple9000 Vinduer behandlet med Scholl Ice9000 Først bilder av vinterhjulene mine.. Originale 17" med Yokohama IG20. Inpress 56 gjør dessverre at de sitter alt for langt inne i hjulhuset, til tross for at det er 5 mm spacer bak Så var det en liten defekt på venstre side, som dessverre viste seg å være for dyp til å korrigere, men nå synes den kun hvis man ser grundig etter. Så var det spyling før vask med bøtte og wash pudel.. Som den våkne leser vil ha bemerket brukte vi ikke noe avfetting, da det rett og slett ikke var nødvendig. Da var bilen ferdig vasket og spylt og inne i garasjen for inspeksjon. Det var flere merker etter jeg har parkert i nærheten av et bjørketre, samt litt stygge riper etter noen har vært borte i bilen min (uten å si fra så klart!! Grr!! ) Det var noe RDS over det meste av bilen, men heldigvis er ikke sånt veldig synlig på sølvfarget bil. Uheldigvis er det like vanskelig å ta bilde av både før og etter Men etter litt maskering var vi klar for å prøve oss.. Hver sin maskin og hver sine produkter på hver sin side av panseret. Vi så ingen forskjell, så vi fortsatte grunnarbeidet på den måten Ripen foran ble vi enig om å våtslipe, så da var det frem med 3M sliperondell og 3M control spray. Noen av ripene var så dype at de ikke lot seg fjerne, men de ble vesentlig redusert og langt ifra så fremtredende som før Etter CF Pro på sort pute fikk lakken virkelig glød og dybde. Et resultat langt bedre enn jeg har fått til for hånd på de 3 bilene jeg har tatt til nå Og når vi først var igang, så forsvant det litt emblemer bak.. quattro-emblemet fikk så klart lov å bli sittende Og mens jeg la på VertuaBond fikk A5'en til Ole Gunnar en kjapp vask og et lag med SW Shield Etter VertuaBond la jeg på CG5050 Mens den fikk stå litt, støvsuget jeg inne i bilen, og vinduene fikk en runde med Ice9000, som absolutt er et "må-ha"-produkt Om det er riktig eller feil å la 5050 stå 10-15 minutter vet jeg ikke, men den er ikke vanskelig å ta av uansett og her ser dere det endelig resultatet Og her ser dere ripene som ble våtslipt tidligere. Som sagt fikk vi ikke fjernet dem fullstendig, men jeg er kjempefornøyd Og litt flere refleksjoner.. Ikke bare bare på sølv lakk Dessverre var det begynt å bli mørkt når vi var ferdig, så de siste bildene ble ikke i fullt dagslys Vi gjorde ikke noe med motorrom eller interiør ellers, da det mest var for å gi meg en liten leksjon i bruk av roterende, samt at vi hadde litt begrenset med tid. Takker Ole Gunnar kjempe masse for en utrolig hyggelig dag, for tips og bruk av produkter, og likeså takk til Gjohn som stakk innom og inspiserte underveis Endret 17 Oktober, 2009 av dansken 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Navara 0 Skrevet 17 Oktober, 2009 Rapporter Share Skrevet 17 Oktober, 2009 Blei jo et knall blankt resultat dette gutter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jkart 398 Skrevet 17 Oktober, 2009 Rapporter Share Skrevet 17 Oktober, 2009 Ble veldig bra resultat dette her Synd med de ripene, men ser ut som dere har gjordt en meget god jobb her også. Er jo nesten borte Av med hatten for denne jobben Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 17 Oktober, 2009 Rapporter Share Skrevet 17 Oktober, 2009 Likte spesielt arbeidsjakka di Mikael Finfin bil, og flott jobba. Det er ganske deilig å kjøre rundt med helt ren og skinnende bil, sant? Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dansken 206 Skrevet 17 Oktober, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17 Oktober, 2009 Likte spesielt arbeidsjakka di Mikael Finfin bil, og flott jobba. Det er ganske deilig å kjøre rundt med helt ren og skinnende bil, sant? Hehe.. Takk for det Arbeidsjakken er et godt og varmt minne fra jeg var i militæret i '94 faktisk Utrolig deilig å kjøre rundt i skinnende ren bil ja!! Spesielt når man har gjort jobben selv Blei jo et knall blankt resultat dette gutter Ble veldig bra resultat dette her Synd med de ripene, men ser ut som dere har gjordt en meget god jobb her også. Er jo nesten borte Av med hatten for denne jobben Takk for det gutter Ripene ble ikke helt borte, men veldig mye mindre synlig, og våtslip var ikke i nærheten så skummelt som jeg hadde trodd Det var ikke polering med roterende heller forresten! Veldig glad at jeg ikke har kastet bort penger på diverse billige to-hode maskiner. Roterende er jo ikke noe å være redd for i det hele tatt Litt instruksjon og ydmykhet overfor oppgaven er alt som skal til. Blir jo ikke verdensmester på første forsøk uansett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 17 Oktober, 2009 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 17 Oktober, 2009 Ser virkelig ut som dere hadde en trivelig dag. Dette ble rett og slett kjempebra. Sikkert deilig å se at ripene nesten ble helt borte også. Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 17 Oktober, 2009 Admins Rapporter Share Skrevet 17 Oktober, 2009 Pen jobb det der, supert å ha en garasje å stå i også om dagen.... Ble det 3M grønn mht våtslipen eller brukte dere s17? Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dansken 206 Skrevet 17 Oktober, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17 Oktober, 2009 (endret) Pen jobb det der, supert å ha en garasje å stå i også om dagen.... Ble det 3M grønn mht våtslipen eller brukte dere s17? Takk for det Utrolig fine forhold å jobbe under Det ble grønn 3M på grønn pute etter våtslip, og etterpå ble det gul 3M på oransje pad, samt CF Pro og Vertua Bond etterfulgt av CG 5050. Beklager så at jeg ikke fikk det med i første tråd.. Våtslipen var Ole Gunnar sin "greie", så der fulgte jeg mer med på hva som ble gjort enn hva som ble brukt Endret 17 Oktober, 2009 av dansken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 17 Oktober, 2009 Rapporter Share Skrevet 17 Oktober, 2009 Meget bra - og som du sier - roterende er ikke "farlig" så lenge man i begynnelsen er litt ydmyk til det hele, og tar det litt med ro Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjohn 35 Skrevet 17 Oktober, 2009 Rapporter Share Skrevet 17 Oktober, 2009 Flott bil. Fikk se den mens guttene holdt på å "leke" seg. Kjemperesultat det her. Blank og våt, hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS 339 Skrevet 17 Oktober, 2009 Rapporter Share Skrevet 17 Oktober, 2009 Kjempegreit å ha med seg noen erfarne når man bruker roterende første gang. Fint å kunne plukke med seg tips og triks fra dem når man ikke har erfaring selv. Og det er ikke så ille som mange gjerne tenker til å begynne med, bare man tar tiden til hjelp og ikke vil være verdensmester på første forsøk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Gunnar 151 Skrevet 18 Oktober, 2009 Rapporter Share Skrevet 18 Oktober, 2009 (endret) Det stemmer perfekt alt du har skrevet hittil Dansken Bilen din ble meget godt behandlet. Dette må være blant de blankeste sølvbilene jeg vet om Takker for en veldig koselig dag. Synes du er tøff som satser på vintersesong uten sealer + voks men bare kjører voks. Dette vitner om en ekte detailer. Beauty before durability ;-) :thumbup: Nå som du har prøvd litt forskjellige korrigeringsprodukter kan du shoppe dt du virkelig trenger Endret 18 Oktober, 2009 av Ole Gunnar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Marius 1 267 Skrevet 18 Oktober, 2009 Rapporter Share Skrevet 18 Oktober, 2009 VÅTT Veldig pent dette Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris1986 188 Skrevet 18 Oktober, 2009 Rapporter Share Skrevet 18 Oktober, 2009 NICE! Begge bilene ser veldig bra ut, pene karosserier begge to Bra jobba! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brynjar 1 481 Skrevet 18 Oktober, 2009 Rapporter Share Skrevet 18 Oktober, 2009 Flott jobb dette.. Ble veldig pent resultat, også så det ut som dere hadde en fin poleringsdag, og det er jo det viktigste Siter brynjar@detailing.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dansken 206 Skrevet 25 Oktober, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25 Oktober, 2009 Var så heldig å få pakke fra Verdal på fredag, og innholdet måtte så klart testes Tusen hjertelig takk til Bernhard som tilbød meg en plass å stå innendørs med varme og hyggelig selskap!! Etter en grundig vask ble felgene satt inn med CG Wheel Guard (trodde Bernhard fleipet (som han jo så ofte gjør ) når han sa at den skulle påføres med fingrene, men det funket over all forventning!) og bilen fikk seg to lag med SV Glacier Dessverre var det både mørkt og regnfullt når jeg dro hjem, men Bernhard tok visst litt bilder før jeg dro hjem, så resultatet får dere forhåpentlig se litt senere Enda den ikke fikk herde beadet den utrolig bra på veien hjem, og det ble en del mer dybde og glød enn med CG 5050 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.