Gå til innhold

2006 A3 2.0 TDi quattro


dansken

Recommended Posts

Ettersom jeg har sendt ut litt teasere i dag, får jeg vel lage en tråd også.

I sommer kjøpte jeg Makita 9227C, men har ikke hatt råd til å kjøpe bakplate eller produkter enda . Så jeg ble kjempe glad når Ole Gunnar spurte om jeg hadde lyst å stikke innom og ta en runde på bilen min :thumbs:

Bilen er sølv, så defekter er vanskelig å få frem på bilde :huh: men det var ikke så mye å korrigere heller (som nyfødt detailer har jeg jo vært snill med den).

Listen av ting som ble brukt vil bli oppdatert/korrigert underveis, for jeg husker dessverre ikke helt hva Ole Gunnar hadde i alle flaskene sine.

Vask:

Foma

Foam-canon

Bilberry

SW wash pudel

Bøtte med grit guard

gammel washmit til felgene

Børste til dekkene

Vi brukte ikke clay og lube, da det ikke var noen nubber eller flekker å snakke om.

Ekstriør:

Venstre side v/Ole Gunnar m. Flex

3M gul på oransje pute

Høyre side v/Mikael m. Makita

S17 på blå Scholl pad

SW Cleaner Fluid Pro på sort pad ca, 1000 o/m på hele bilen

CG VertuaBond for hånd på hele bilen

CG 5050 for hånd på hele bilen

SW Pneu på dekkene

Interiør:

Støvsuger

Gummimatter behandlet med Scholl Purple9000

Vinduer behandlet med Scholl Ice9000

Først bilder av vinterhjulene mine.. Originale 17" med Yokohama IG20. Inpress 56 gjør dessverre at de sitter alt for langt inne i hjulhuset, til tross for at det er 5 mm spacer bak :(

Div0002Large.jpg

Div0003Large.jpg

Så var det en liten defekt på venstre side, som dessverre viste seg å være for dyp til å korrigere, men nå synes den kun hvis man ser grundig etter.

Div0004Large.jpg

Så var det spyling før vask med bøtte og wash pudel.. Som den våkne leser vil ha bemerket brukte vi ikke noe avfetting, da det rett og slett ikke var nødvendig.

Div0005Large.jpg

Div0006Large.jpg

Div0007Large.jpg

Da var bilen ferdig vasket og spylt

Div0008Large.jpg

Div0009Large.jpg

og inne i garasjen for inspeksjon. Det var flere merker etter jeg har parkert i nærheten av et bjørketre, samt litt stygge riper etter noen har vært borte i bilen min (uten å si fra så klart!! Grr!! )

Div0013Large.jpg

Div0014Large.jpg

Det var noe RDS over det meste av bilen, men heldigvis er ikke sånt veldig synlig på sølvfarget bil. Uheldigvis er det like vanskelig å ta bilde av både før og etter :rolleyes: Men etter litt maskering var vi klar for å prøve oss.. Hver sin maskin og hver sine produkter på hver sin side av panseret. Vi så ingen forskjell, så vi fortsatte grunnarbeidet på den måten B)

Div0016Large.jpg

Div0017Large.jpg

Div0018Large.jpg

Div0019Large.jpg

Div0022Large.jpg

Div0024Large.jpg

Div0025Large.jpg

Div0026Large.jpg

Ripen foran ble vi enig om å våtslipe, så da var det frem med 3M sliperondell og 3M control spray. Noen av ripene var så dype at de ikke lot seg fjerne, men de ble vesentlig redusert og langt ifra så fremtredende som før :thumbup:

Div0028Large.jpg

Div0029Large.jpg

Div0030Large.jpg

Div0031Large.jpg

Div0032Large.jpg

Etter CF Pro på sort pute fikk lakken virkelig glød og dybde. Et resultat langt bedre enn jeg har fått til for hånd på de 3 bilene jeg har tatt til nå :thumbs:

Div0033Large.jpg

Div0035Large.jpg

Div0037Large.jpg

Div0039Large.jpg

Div0040Large.jpg

Div0041Large.jpg

Div0043Large.jpg

Og når vi først var igang, så forsvant det litt emblemer bak.. quattro-emblemet fikk så klart lov å bli sittende :D

Div0045Large.jpg

Div0050Large.jpg

Og mens jeg la på VertuaBond fikk A5'en til Ole Gunnar en kjapp vask og et lag med SW Shield :blush:

Div0054Large.jpg

Etter VertuaBond la jeg på CG5050

Div0055Large.jpg

Div0056Large.jpg

Mens den fikk stå litt, støvsuget jeg inne i bilen, og vinduene fikk en runde med Ice9000, som absolutt er et "må-ha"-produkt :thumbup: Om det er riktig eller feil å la 5050 stå 10-15 minutter vet jeg ikke, men den er ikke vanskelig å ta av uansett og her ser dere det endelig resultatet

Div0057Large.jpg

Div0060Large.jpg

Div0061Large.jpg

Div0065Large.jpg

Div0066Large.jpg

Div0068Large.jpg

Div0069Large.jpg

Div0072Large.jpg

Div0073Large.jpg

Div0074Large.jpg

Og her ser dere ripene som ble våtslipt tidligere. Som sagt fikk vi ikke fjernet dem fullstendig, men jeg er kjempefornøyd :)

Div0076Large.jpg

Div0077Large.jpg

Div0078Large.jpg

Div0079Large.jpg

Og litt flere refleksjoner.. Ikke bare bare på sølv lakk :unsure:

Div0080Large.jpg

Div0081Large.jpg

Div0084Large.jpg

Div0085Large.jpg

Div0087Large.jpg

Dessverre var det begynt å bli mørkt når vi var ferdig, så de siste bildene ble ikke i fullt dagslys

Div0088Large.jpg

Div0089Large.jpg

Vi gjorde ikke noe med motorrom eller interiør ellers, da det mest var for å gi meg en liten leksjon i bruk av roterende, samt at vi hadde litt begrenset med tid.

Takker Ole Gunnar kjempe masse for en utrolig hyggelig dag, for tips og bruk av produkter, og likeså takk til Gjohn som stakk innom og inspiserte underveis ;)

Endret av dansken
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte spesielt arbeidsjakka di Mikael :)

Finfin bil, og flott jobba. Det er ganske deilig å kjøre rundt med helt ren og skinnende bil, sant? :)

Hehe.. Takk for det :D Arbeidsjakken er et godt og varmt minne fra jeg var i militæret i '94 faktisk ;)

Utrolig deilig å kjøre rundt i skinnende ren bil ja!! Spesielt når man har gjort jobben selv :thumbup:

Blei jo et knall blankt resultat dette gutter :thumbup:

Ble veldig bra resultat dette her :thumbs:

Synd med de ripene, men ser ut som dere har gjordt en meget god jobb her også. Er jo nesten borte :)

Av med hatten for denne jobben :thumbup:

Takk for det gutter :)

Ripene ble ikke helt borte, men veldig mye mindre synlig, og våtslip var ikke i nærheten så skummelt som jeg hadde trodd ;)

Det var ikke polering med roterende heller forresten! Veldig glad at jeg ikke har kastet bort penger på diverse billige to-hode maskiner. Roterende er jo ikke noe å være redd for i det hele tatt :thumbs: Litt instruksjon og ydmykhet overfor oppgaven er alt som skal til. Blir jo ikke verdensmester på første forsøk uansett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Ser virkelig ut som dere hadde en trivelig dag. Dette ble rett og slett kjempebra. Sikkert deilig å se at ripene nesten ble helt borte også.

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Pen jobb det der, supert å ha en garasje å stå i også om dagen....

Ble det 3M grønn mht våtslipen eller brukte dere s17?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen jobb det der, supert å ha en garasje å stå i også om dagen....

Ble det 3M grønn mht våtslipen eller brukte dere s17?

Takk for det :) Utrolig fine forhold å jobbe under :thumbs:

Det ble grønn 3M på grønn pute etter våtslip, og etterpå ble det gul 3M på oransje pad, samt CF Pro og Vertua Bond etterfulgt av CG 5050.

Beklager så at jeg ikke fikk det med i første tråd.. Våtslipen var Ole Gunnar sin "greie", så der fulgte jeg mer med på hva som ble gjort enn hva som ble brukt :unsure:

Endret av dansken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegreit å ha med seg noen erfarne når man bruker roterende første gang. Fint å kunne plukke med seg tips og triks fra dem når man ikke har erfaring selv. Og det er ikke så ille som mange gjerne tenker til å begynne med, bare man tar tiden til hjelp og ikke vil være verdensmester på første forsøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Det stemmer perfekt alt du har skrevet hittil Dansken :D

Bilen din ble meget godt behandlet. Dette må være blant de blankeste sølvbilene jeg vet om :D

Takker for en veldig koselig dag.

Synes du er tøff som satser på vintersesong uten sealer + voks men bare kjører voks. Dette vitner om en ekte detailer.

Beauty before durability ;-) :thumbup: :thumbup:

Nå som du har prøvd litt forskjellige korrigeringsprodukter kan du shoppe dt du virkelig trenger :P

Endret av Ole Gunnar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Var så heldig å få pakke fra Verdal på fredag, og innholdet måtte så klart testes :D

Tusen hjertelig takk til Bernhard som tilbød meg en plass å stå innendørs med varme og hyggelig selskap!! Etter en grundig vask ble felgene satt inn med CG Wheel Guard (trodde Bernhard fleipet (som han jo så ofte gjør :P ) når han sa at den skulle påføres med fingrene, men det funket over all forventning!) og bilen fikk seg to lag med SV Glacier B) Dessverre var det både mørkt og regnfullt når jeg dro hjem, men Bernhard tok visst litt bilder før jeg dro hjem, så resultatet får dere forhåpentlig se litt senere ;)

Enda den ikke fikk herde beadet den utrolig bra på veien hjem, og det ble en del mer dybde og glød enn med CG 5050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...