wreckmaster

Vinterklargjøring for 500`n

Tok en vinterklargjøring på 500`n i går kveld / natt :) Planen var 2 lag med M-seal og et lag med MG#16.... Ble ikke helt slik. Jeg var på nattevakt så alt måtte gjøres mellom turene <_< Tiden strakk ikke helt til selv om jeg holdt på til 3 inatt ( Gjeeeeesp)...

Følgene ble gjort:

Sprayet med prickbort, lagt på mystisk såpe som vi har på jobben ( Lahega?), spylt av, vasket med 2 bøtter, gritguards, megs mitt og cg maxi suds II, tørket med miracle dryer på lakk og watermagnet i dørkarmer osv...

Jeg så når jeg vasket at bilen hadde såpass mye beskyttelse igjen fra SV Scuderiaen at selv pricborten beadet :D , og i og med at tiden ble litt snau, så nøyde jeg meg med og legge på et lag med MG#16. La nok på allt for tykt lag for det var ett sant H:::::::: og få det av igjen :o . Brukte micropak grønn fluffy mf til og buffe med :wub:

Etter dette ble det vask av matter, vask av vinduer innvendig og utvendig, lagt på rain off X 2, SV pneu på hjula, en runde med Megs quick interiour detailer innvendig og en omgang med Megs trim detailer på plastikk utenpå bilen. Gjorde ingenting med felgene da de fikk 2 lag med M-seal og et lag med #16 for ett par dager siden når jeg la om til vinterhjul.

Kollegaene mine mente jeg burde få en psykiatrisk diagnose når de så alt vaskeutstyret mitt..... Måtte legge ned halve baksetet for og få med meg alt :rofl1:

Beklager litt dårlige bilder, men hadde bare Iphone tilgjengelig :(

Etter vask:

IMG_0107.jpg

IMG_0108.jpg

IMG_0109.jpg

IMG_0110.jpg

Produkter:

IMG_0111.jpg

IMG_0112.jpg

Tørking:

IMG_0114.jpg

IMG_0115.jpg

IMG_0116.jpg

IMG_0117.jpg

Voksing:

IMG_0118.jpg

IMG_0119.jpg

IMG_0120.jpg

Ferdig:

IMG_0122.jpg

IMG_0123.jpg

IMG_0124.jpg

IMG_0125.jpg

Vinterhjul 15":

IMG_0126.jpg

Deilig med vaskehall på jobben og mulighet for og ha bilen inne i 20grader om natten :wub:

Oppdaterte bilder søndag 18 okt, med bedre kamera og i dagslys :)

DSC00515.jpg

DSC00517.jpg

DSC00518.jpg

DSC00519.jpg

DSC00520.jpg

DSC00521.jpg

DSC00522.jpg

DSC00497-1.jpg

DSC00498-1.jpg

DSC00499-1.jpg

DSC00501.jpg

Endret av wreckmaster
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite tips når du legger på MG #16: legg på tyyynt! Og da mener jeg veldig tynt også... Det beste er egentlig å bare legge på et og et panel, for så å ta av igjen. Da slipper du problemene du ellers ville fått

Men ble bra resultat da ;) Bare få frem et litt bedre kamera så vi får litt skikkelige refleksjoner også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Megs #16 er av den typen der du må være ytterst forsiktig når du dypper påførings paden i boksen. En kjapp berøring av overflaten holder til å legge på halve bilen :P Jeg var klar over dette før jeg kjøpte voksen, så jeg synes det var noe av det enkleste jeg har lagt på noen gang. Gikk av like lett som jetseal :) Men legger du på for tykt vet jeg at det blir trøbbel :P

Ser du også har labb bøtter :P Var innom og kjøpte meg sånn selv, men var litt synd de ikke hadde bærehank så jeg "ettermonterte" en hjemmelaget en :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vi noen bilder som viser hvor bra 500n ble ila helgen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vi noen bilder som viser hvor bra 500n ble ila helgen?

Skal prøve og få til det vettu :) Må bare vaske igjen først, siden det sprutregnet når jeg kjørte de 4 milene hjem fra jobb i morges :(

Så skal vi se om det ikke blir noen bilder med speilrefleksen.

Ang MG#16 så har jeg nok lest at den skal legges tynt, men det ble ALT for tykt for det :( Var vanskelig og se hvor tykt det var før den tørket.... Øvelse gjør mester :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vanskelig å se ja. Men husk at tynt betyr tynnere enn du tror :P Når jeg legger på går jeg med en lykt i ene hånda mens jeg legger på med den andre. Da kan jeg lyse i en sånn vinkel at jeg ser hvor jeg har lagt på og ikke :) Blir det "ikke gjennomsiktig" når det tørker har du lagt for tykt. Tror en boks med #16 må holde til vanvittig mange biler :blink: Fantastisk voks uansett :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snærten flott liten bil :) Gode lokaler du har til rådighet! Damn :D Eneste du mangler nå er et kamera som klarer å fange opp herligheten i kvalitet :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snærten flott liten bil :) Gode lokaler du har til rådighet! Damn :D Eneste du mangler nå er et kamera som klarer å fange opp herligheten i kvalitet :P

Ettersom wreckmaster skriver han skal ta bilder med speilrefleksen i helgen er det nok ikke utstyret som er problemet, men brukeren som ikke husker å ta det med :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pen jobb dette her... trenger ikke sirene på den der nå :)

MG 16 ser bra ut den ja....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så jo ut som dette ble veldig bra selv om kvaliteten på bildene var så som så :thumbs:

Det er forsåvidt et godt tips mighty kom med tidligere...veldig viktig å ha nærmest "korrigeringslys" når det skal påføres TYNT :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ettersom wreckmaster skriver han skal ta bilder med speilrefleksen i helgen er det nok ikke utstyret som er problemet, men brukeren som ikke husker å ta det med :P

Hehe... er nok ikke noe råskinn det sony kameraet mitt, men det tar ihvertfall veeeeeeeeeldig mye bedre bilder enn Iphonen :lol: Så problemet er nok at brukeren glemmer og ta det med ja :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det viktigste er at det i det hele tatt ble tatt bilder :)

#16 ja - da jeg la på den på min egen bil tidligere så lurte jeg fælt på om jeg hadde lagt på noe i det hele tatt egentlig, så den digre boksen kommer til å holde til maaaange biler

Strøken bil og dæsken meg for et fint lokale å stå i da!

:thumbs*

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøken bil, jobb og lokale :rolleyes:

Nå burde den tåle snø slaps, salt og såpe B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si som alle de andre før meg her, bra utført jobb, og "helt greit" lokale å jobbe i :P Så digg ut :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott vinterklargjøring av Fiat'en...

Kan trøste deg med at du ikke er eneste som har lagt en god klædd med MG # 16... Gjorde det selv første gang jeg brukte den.. Ble litt ekstra jobb gitt :huh:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Post oppdatert med bedre bilder :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hoho snerten blank bil :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så jo veldig bra ut det her. :)

Et lite tips. Ser du har Prickbort på Biltema sprøyte kanne. Det samme hadde jeg og den begynte å lekke noe forferdelig etter en stund.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ble blankt ja :thumbs:

Skikkelig kul bil :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott klargjøring. Biien ser skikkelig blank og fin ut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive