espennyh

Hvilken sprayflaske er bra?

91 innlegg i emnet

Har x antall forsjellige ting nå, og vil gjerne teste x antall blandingsforhold osv.

Har til nå brukt Plantasjen sine. Men de lekker jo :unsure::(

Så, hva bruker dere?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker sprayflasker fra biltema, so far so good  :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har x antall forsjellige ting nå, og vil gjerne teste x antall blandingsforhold osv.

Har til nå brukt Plantasjen sine. Men de lekker jo :unsure::(

Så, hva bruker dere?

Har samme problem her har kjøpt trykk kanner på plantasjen men har endt opp med sprekk i bunnen/gåen pumpe osv...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får disse i hel og halv liter. Beste kjøpet etter min mening. Husk bare å bestille for under 200NKR om gangen. Da slipper du tollen. Bestill heller flere ganger med noen dagers mellomrom slik at de ikke slår i sammen bestillingene.

Mine flasker er perfekte, tåler alt fra prickbort til sterk grime reaper. Gode dyser!

http://www.carnaubawaxshop.co.uk/shop/viewproduct.php?product_id=171

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker Europris sine, og Meguiars sine. Husk på at noen kjemikalier ødelegger pumpene, uansett.

Meguiars har noen som skal tåle kjemikalier, men de tåler IKKE MG Wheel Brightner. Den krystalliserer seg visstnok i pumpen og sprenger den!?!?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøper halvliters sprayflasker på europris. Justerbar dyse, gode å holde i og tette. Har en hel flokk av dem stående med forskjellige blandinger :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker Europris sine, og Meguiars sine. Husk på at noen kjemikalier ødelegger pumpene, uansett.

Meguiars har noen som skal tåle kjemikalier, men de tåler IKKE MG Wheel Brightner. Den krystalliserer seg visstnok i pumpen og sprenger den!?!?

Sprenger den er vel kanskje å ta hardt i, men WB utkrystalliserer seg ihvertfall inni i pumpen og tetter den. 

Men dersom en visste hvilke kjemikalier som er inni der burde en finne ut hvilke salter som felles ut og dermed finne ut hvilke løsemiddel som er mest effektivt for å løse opp saltene igjen.

Jeg har foreløpig ødelagt 2 slike sprayhoder, men den jeg bruker nå funker fint. Dette er nok fordi jeg sprayer den tom og sprayer den med vann når jeg er ferdig med den.

Og til trådstarter så syns jeg meguiarsflaskene er gode, genialt med målemerker rett på flasken. 

Ellers så bruker jeg flasker fra ikea til mindre sterke ting. Slik som claylube, greenclean og lignende

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet mitt er at jeg når jeg har de med bak i bilen, så lekker det ut rundt korken. (Ja, har de i kasse, men alikevel...)

Samme hvor hardt jeg skrur de igjen, så skjer det :rolleyes:

Og jeg blandet på søndag, og mandag lakk det, så har ikke rukket å etse opp flaskene med 1:5 bilberry da vel x]

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De trykkflaskene som selges på Würth og Tess er knall bra saker! Litt dyre i innkjøp men varer enn mannsalder

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Igjen, skal man ha det beste, er det bare å vende nesa mot Sveits: Birchmeier ;)

De er noe dyre (jeg kjøpte mine fra autoboss (Lahega logo)), men verdt hver krone. Min "Alkaline" begynte å fjuske litt i forrige uke etter ukentlig bruk i snart 2år. Fikset det lett ved å plukke den fra hverandre og smøre opp alle o-ringene og flaska er like god som ny. :D

post-218-1255451497,64_thumb.jpg

Edit:

Ups, ser du spør etter vanlige pumpesprayer, jeg bruker Meguiars Detailer serien, men er også fornøyd med 0,5L fra Clas Ohlson:

post-218-1255451711,72_thumb.jpg

Endret av madskh
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange som kjøper på Europris ser jeg, hvor mye koster de? Og hvordan er spraydysa?

Skal bestille noe annet fra CYC snart, hvordan er de forskjellige sprayflaskene de har?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flaskene på europris koster 20kr stk. Dysa er justerbar og funker helt greit. Går fra stråle til "tåke". Man skrur den helt inn for å stenge.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flaskene på europris koster 20kr stk. Dysa er justerbar og funker helt greit. Går fra stråle til "tåke". Man skrur den helt inn for å stenge.

20kr på plantasjen også :) Og samme innstillingsmuligheter. Har begge 2. Tror faktisk jeg liker den fra europris hakket bedre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine fra plantasjen var i alle fall noe dritt... Pumpene funket så og si ikke i det hele tatt. Verken med sterkere (IPA,GPAC) eller svakere(claylube) blandinger. Kjøpte også de fra clasern som mads la ved bilde av. De var mye bedre, samt at jeg kjøpte de på 1 liter som skal tåle sterkere kjemikalier. Foreløpig ser det bra ut :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt PB stående på Biltema-flaske nå i flere uker - like fin den. Samt Surfex HD på et par andre flasker fra Biltema (fine greier med forskjellige farger på flaskene...) - like bra ennå de også....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine fra plantasjen var i alle fall noe dritt... Pumpene funket så og si ikke i det hele tatt. Verken med sterkere (IPA,GPAC) eller svakere(claylube) blandinger. Kjøpte også de fra clasern som mads la ved bilde av. De var mye bedre, samt at jeg kjøpte de på 1 liter som skal tåle sterkere kjemikalier. Foreløpig ser det bra ut :)

What.. Har bilberry i noen og surfex hd i noen. Har ikke hatt noe problemer med noen av de ennå. Men men det finnes alltid bedre alternativ for noen få ekstra kroner :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker både Scholl og Chemical Guys sprayerne som Ketil/SS selger.. Chemical Guys sprayerne er favoritten, og de tåler alle slags kjemikalier.

Til avfetting ol. bruker jeg lavtrykksflaskene de selger på Felleskjøpet, Hozelock Viton.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker disse her fra Europris, er det de samme dere andre også bruker fra Europris??

De skal være helt tette og lekker ikke når jeg holder dem på hodet, men 1 av 5 lakk litt, men den lakk litt når jeg sprutet med den også så det er nok mulig en produksjonsfeil.

Men for å være helt sikker på at jeg ikke får bagasjerommet helt fult av produkter så tenkte jeg å bruke en vanlig skrukork på de, så er det noen som vet om noen korker som passer 100% til disse flaskene??

bilde.jpg

Endret av iDuddits
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, Meguiars sine er greie med tanke på at det er satt opp ferdig mål på den samt at det står tekst på dem, MEN de er ikke tette. Selv med riktige spraytuter på dem holder de ikke tett... Går jo greit så lenge de er stående, men ikke la dem falle overende.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive