Gå til innhold

Case; Audi A4 2008 mod


ØyvindBraaten

Recommended Posts

ØyvindBraaten

Har en bil inne nå, som kunden har klart å søle 8l med bensin. Kanna med bensin har stått baki og velte mot venstre side av bilen, bensinen har så renni ned under baksetet og videre mot gulv på førersiden.

Noen som har gode tips på å få vekk bensinlukta?

Har nå dampet taktrekk og dørtrekk på 42grader, glemte å nevne at bilen er totalt ribbet og nytt interiør er bestilt.

Våtrensa tak og dørtrekk. Kjørt luftrenser i bilen 3x ganger. Har også gått over bilen med tjærefjerner og industrispray. Tørket over med sitrusspray og sauberman. Til sist gjorde jeg et lite kjerring triks, satte to skåler med salmiak i bilen og lot det stå noen timer. Enda er det antydning til bensinlukt i bilen :o

Endret av AutoClean
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det beste er og ribbe hele grea, kjøre på med noe sterk vask innvendig også gå over med en våtstøvsuger

(ster vask på metallet under alt av tøy.)

beste tipset jeg kan komme med hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både bensin og diesellukt er vond å få bort. Hovedproblemet er jo at dritten ikke løser seg i vann, så damping etc har veldig liten effekt.

Jeg har tidligere brukt å "dekke over" lukta med noe annet som lukter godt, og tatt tid og slitasje i bruk for å få bort lukten. Men det er kanskje ikke det svaret du ville ha.. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØyvindBraaten

Både bensin og diesellukt er vond å få bort. Hovedproblemet er jo at dritten ikke løser seg i vann, så damping etc har veldig liten effekt.

Jeg har tidligere brukt å "dekke over" lukta med noe annet som lukter godt, og tatt tid og slitasje i bruk for å få bort lukten. Men det er kanskje ikke det svaret du ville ha.. :o

Hehe, det svaret der var faktisk mitt første valg for jeg også vet at drivstoff lukt er vanskelig å fjerne i utgangspunktet. Men kunden var ganske klar i at lukta skulle bort, ikke erstattes men bort. Koste hva det koste vil. Bilen er levert nå, så tror jeg har klart å fjerne den.

Trikset ligger i eddik og kaffegrut. Så simpelt som det. Legg kaffegrutten over området bensinen har vært og la det trekke inn. Blir da erstatta med kaffelukt vell og merke men kaffegrutten inneholder mye bensins etterpå siden den trekker det til seg (ikke spør hvordan eller hvorfor, men fungerte hehe). Skål med eddik fjerne lukta av kaffen og siste bensinlukta. Så avslutta jeg med en "luktfjerner" med litt godlukt i. Skal teste denne metoden flere ganger for å være sikker i min sak på at det fungerer. Ba kunden om å ringe dersom lukta skulle komme tilbake å han har enda ikke ringt. Før jeg prøvde dette, så kom lukta tilbake med en eneste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØyvindBraaten

Oi, DET må kunne kalles kjærringråd. :)

Stemmer! All ære til min mor og bestemor hehe. "Før i tia gutten min, da brukte vi bare litt kaffegrutt da, å den gang fantes det verre ting enn i dag!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det råde har jeg hørt før. ikke testet det. Eddik ska fjerne feks røyklukt godt i ett rom. sett ei skål der så er lukte borte etter ei stund.

Må være morro oppgave du hadde der.. Artig att man må grubble litt å teste ut ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer! All ære til min mor og bestemor hehe. "Før i tia gutten min, da brukte vi bare litt kaffegrutt da, å den gang fantes det verre ting enn i dag!"

Kom bare til å tenke på hvor mange liter jeg har helt innabords av væske som da har sildret gjennom slik grut.... default_blink.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØyvindBraaten

Kom bare til å tenke på hvor mange liter jeg har helt innabords av væske som da har sildret gjennom slik grut.... default_blink.png

haha ikke sant, kan godt være at all den væska ligger igjen i kroppen fordi grut'a har trekt det til seg B)

Må være morro oppgave du hadde der.. Artig att man må grubble litt å teste ut ting.

Så absolutt! Spesielt morsomt da denne jobben har vært innom samtlige bilpleiesentret her i byen og ingen har klart det, også kommer jeg durendes å løser det med litt eddik og kaffegrut!

Endret av AutoClean
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinlukt forsvinner etter en tid, det er bare snakk om tilstrekkelig lufting og tørking.. Når bensinen er fordampet, er lukten borte. Diesel er en helt annen verden; den fordamper ikke av seg selv, (i alle fall ikke på skrekkelig lang tid) og lukten henger lenge igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØyvindBraaten

Bensinlukt forsvinner etter en tid, det er bare snakk om tilstrekkelig lufting og tørking.. Når bensinen er fordampet, er lukten borte. Diesel er en helt annen verden; den fordamper ikke av seg selv, (i alle fall ikke på skrekkelig lang tid) og lukten henger lenge igjen.

Har hatt en kingcab inne for noen år tilbake som hadde tømt en 20l med diesel baki. Den kunden kommer tilbake idag med en annen bil i stor fornøyelse for at vi fikk vekk lukta og all dieselen. Aner ikke hva som ble brukt da, skal høre etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...