Gå til innhold

Polermaskin (bosch/hitachi?)


hc_Tk

Recommended Posts

Skal til UK en kjapp tur til uken så tenkte å hente med meg en maskin.

Hadde bestilt en makita på ebay, men de var tomme fra lager så det gikk ikke. :(

Neste valg blir hitachi sp18VA eller Bosch GPO12E. Noen formeninger om disse?

Disse kommer på 1800 for hitachi og 2170 for boschen.

Endret av hc_Tk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fra sverige må jeg betale masse frakt og toll i tillegg.

ser at Flex L1503VR ligger på ebay også, men har jo ikke håndtak! :P

Eller så er jeg åpen for tilsvarende tilbud! :)

Endret av hc_Tk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et godt tips, 2900 sek :) Bestille til nærmeste svenske postkontor, og så ta en svipptur over grensa og hente :) 0 mva, 0 toll

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flex fra Bollnäs 2975,- minus svensk mva = 2380 + frakt ca 300 SEK = NOK 2170,- + mva og fortollingsgebyr = 2823,- Norsk mynt ;)

Eller fra SS (hvis tilbuder gjelder ennå?) 3250,- + frakt ca 150,- = 3400.

Fremdeles ca 500,- å spare ved å kjøpe i Sverige.

Henter du i Sverige må du betale svensk mva, som jo er 25%. Dermed sparer du 0,-

Frakten og fortollingsgebyr er an annen sak ;)

Beklager litt OT, men vil bare frem til at du kanskje bør vurdere Flex siden prisforskjellen ikke er så stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flex fra Bollnäs 2975,- minus svensk mva = 2380 + frakt ca 300 SEK = NOK 2170,- + mva og fortollingsgebyr = 2823,- Norsk mynt ;)

Eller fra SS (hvis tilbuder gjelder ennå?) 3250,- + frakt ca 150,- = 3400.

Fremdeles ca 500,- å spare ved å kjøpe i Sverige.

Henter du i Sverige må du betale svensk mva, som jo er 25%. Dermed sparer du 0,-

Hvis han henter i Sverige skulle vel prisen bli 2409,- NOK ifølge kursen du har tatt utgangspunkt i. + Evnt frakt til et svensk post center som vil være rimeligere enn frakt til Norge, men så kommer evnt reiseutgifter på toppen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flex fra Bollnäs 2975,- minus svensk mva = 2380 + frakt ca 300 SEK = NOK 2170,- + mva og fortollingsgebyr = 2823,- Norsk mynt ;)

Eller fra SS (hvis tilbuder gjelder ennå?) 3250,- + frakt ca 150,- = 3400.

Fremdeles ca 500,- å spare ved å kjøpe i Sverige.

Henter du i Sverige må du betale svensk mva, som jo er 25%. Dermed sparer du 0,-

Frakten og fortollingsgebyr er an annen sak ;)

Beklager litt OT, men vil bare frem til at du kanskje bør vurdere Flex siden prisforskjellen ikke er så stor.

Betale svensk moms? Man betaler jo enten svensk, eller norsk moms. Kjøper man noe til under 3000kr kan man ta det med fritt over grensen uten å tenke på det. Kjøper man noe dyrere må man innom tollen og betale norsk moms og gebyr, og så får man tilbake den svenske. Hvorfor skulle det bli dyrere å hente i sverige enn å få den sendt til norge? :)

Edit: Missforsto deg litt tror jeg. Trodde du mente at man sparer 0 hvis man henter den i sverige i forhold til å kjøpe i norge :P

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, men for 35% avslag drar jeg gjerne til sverige hvis det skjer noe med den. Kjøpt mye av det jeg eier i utlandet, og ikke hatt noen problemer med det. Hvis penger ikke har noe å si så er det selvfølgelig best å kjøpe i nærmeste norske butikk :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Skal til UK en kjapp tur til uken så tenkte å hente med meg en maskin.

Neste valg blir hitachi sp18VA eller Bosch GPO12E. Noen formeninger om disse?

Jeg har Bosch sin GPO 12 selv.. Dette er en råkrafig og robust blå-boschmaskin som tåler, tja.. det meste.. Ulempen med denne er at den er litt for lang etter min smak og litt for tung. Hitachi'en er betraktelig lettere meg bekjent.

Hvis du skal ha bosch så kan du få min for en liten penge. Jeg er makitamann og holder meg til det.. Nekter derfor å prøve Flex...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Bosch sin veier vel 3.5 kg og hitachi ligger vel på 2.8 el 2.9 mener jeg det taler klart i Hitachi sin fordel her, 0.7 kg er en del det etter 2-3-4-5-6 timer med maskinen...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

"Is it wrong to be strong?!?"

Ja, vektmessig er jeg helt enig med deg Truls. Den har vel tilsvarende vekt som makitaen tenker jeg.. Det som jeg personlig ikke liker med Bosch'en er lengden.. Hitachi'en er nettere sånn sett:-)

Du skal i alle fall på en PM Hc_Tk - så først innlegget ditt nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, du kan jo ta en titt på disse linkene.. Nå som pundet er så lavt så er det virkelig penger å spare ser jeg:

Makita 9227

evt

Bosch'en

(Denne er til deg Truls, for våtsliping: Kjøp meg:-)

hmm 1,582.43 kr før makita`en... what.. handla der fra før brynjar?? e det ink mva?

ok den kommer på 2232 ca

Endret av Amzoch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

hmm 1,582.43 kr før makita`en... what.. handla der fra før brynjar?? e det ink mva?

ok den kommer på 2232 ca

Jepp, har handlet mye der.. Har 18V drillsett mm derfra og til og med en kapp-og gjærsag... Kommer ferdig levert på døra fra Bring.. Super service, fornuftig fraktpris og veldig kjapp levering. Har stort sett varene på døra en uke etter du legger inn bestiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nice.. men det blir prisen som jeg sa? 2232 ca før den levert..

Ser den spare du en del på.. men hitachi`en e det ikke noe å spare på å bestille der fra..

Metabo`en spare man en del også på.. hmm

Endret av Amzoch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...