Gå til innhold

Volvo V90 En Liten Makeover For En Kompis.


Meguiars Fan

Recommended Posts

Meguiars Fan

Starter på årets første hjemmebilshinings imorra tidlig.

Bilen er en Volvo V90 med noe jeg vil beskrive som en mørkelilla farge.

Mer info imorra :D

Bil007.jpg

Bil012.jpg

Bil027.jpg

Desverre alt som ble av bilder denne runden.

Håvard

Endret av Meguiars Fan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

V90, den er vel ganske sjelden? eller tar jeg feil? (hvordan er volvo "och" saab å jobbe med? tenker på lakk.. har hørt litt forskjellig om lakken på SAAB'er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars Fan
Venter i spenning

Noe nytt som skal testes? hehe

Jepp, #95 og #105 ;D Oxo må jeg vel se hvordan #135 funker oxo. Desverre ingen #21 2.0 ennå.

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars Fan
V90, den er vel ganske sjelden? eller tar jeg feil? (hvordan er volvo "och" saab å jobbe med? tenker på lakk.. har hørt litt forskjellig om lakken på SAAB'er)

Har ikke greie på Volvo npe særlig, men har ikke sett så mange av V90 eller S90 i Norge.

Liker å jobbe på Volvolakk. Saab har jeg aldri testa tror jeg.

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saab lakken er lett og fjerne det meste av swirls på,men de store ripene er det straks vanskligere og få vekk.

Litt rar lakk vil jeg si.

Du skjønner det sikkert når du får testet en gang :)

#105 kan du bare glede deg til og teste!!!

Endret av Arne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars Fan
Saab lakken er lett og fjerne det meste av swirls på,men de store ripene er det straks vanskligere og få vekk.

Litt rar lakk vil jeg si.

Du skjønner det sikkert når du får testet en gang :)

#105 kan du bare glede deg til og teste!!!

Tok en liten testspot istad, virka som det funka greit ;D

Noe erfaring med #95 da ?

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Får kjøpe meg ei flaske med #105.. 95 og 105 har 12 på skala, men tror jeg leste på Autoglym at 105 tok 1200 riper, mens 95 tok 2500.. Trenger noe som er sterkere enn 83, og kjøper jeg 105 er jo det ett par, seks hakk opp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars Fan
Får kjøpe meg ei flaske med #105.. 95 og 105 har 12 på skala, men tror jeg leste på Autoglym at 105 tok 1200 riper, mens 95 tok 2500.. Trenger noe som er sterkere enn 83, og kjøper jeg 105 er jo det ett par, seks hakk opp:)

De fjerner nok mer enn 1200 oxo vil jeg tro. Har selv fjerna 600 tørrslip med #85 og ull, så det er muligheter :D

2 stk biloppretterkompiser fikk lange fjes da gitt :D

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Shit.. det hadde jeg IKKE trodd:) blir skøy å se volvoen da:) skal ta den svarte folkevogna mi til mandag... (akkurat fått enda en pakke fra Autoglym) da blir det bilder! gleder meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en liten testspot istad, virka som det funka greit ;D

Noe erfaring med #95 da ?

Håvard

Nei sorry ,har ikke fått testet det enda,kun #105.Med og uten våtsliping av lakk,funka veldig bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars Fan

#95 og #105 var helt greit fine saker. Syntes jeg fikk mye støv ved bruk av skumpads, men med ullpads funka det helt gull.

#135 har jeg ikke spes å si om annet att den luktet godt og var lett å jobbe med.

Det ble desverre ingen stor fin tråd og heller ingen stor makeover.

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ble i allefall blank da....men, hadde ikke forventet noe annet da ;) he he

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har jobba en del med en sort Saab 9-5. Går greit å fjerne de små ripene men de store er som sagt litt værre. Å tullingen som eier den (pappa) kjører den jo inn i en stygg vaskemaskin med avfetting og hele pakka en uke etter jeg har tatt den selvom jeg har sagt han IKKE må gjøre det, da kan jeg heller ta den eller om han gnir over den som tar maks 20 min så blir det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...