Gå til innhold

Europris poleringsmaskin


Mighty

Recommended Posts

Var å kikka litt på europris og tenkte jeg skulle ta et bilde av denne roterende "poleringsmaskinen", som jeg har lagt merke til før.

post-843-1255354946,35_thumb.jpg

post-843-1255354914,44_thumb.jpg

post-843-1255354930,01_thumb.jpg

4500-10000rpm! Synes synd på den nybegynneren som kjøper denne monstermaskinen :P

  • DCN Poeng 2

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Dette er nok en excenter maskin (DA) - et min på 4500 på roterende hadde nok blitt tøft nok selv for øvede ;)

Endret av Dag/Swissvax

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Den er roterende ja. Var nok antakeligvis designet som som en slipemaskin, før noen fant ut at de skulle markedsføre den som poleringsmaskin også :P Kan fort være skummelt for de som ikke har peiling på hva som er "normal" fart. Sikkert endel som har kjøpt den allerede. Spre på 4500rpm og så 3-4 pass på 8000rpm :lol: (esken den ligger på hører til en annen maskin)

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter'n har en veldig lik en som han kjøpte på Lidl tror jeg. Max rpm er 11000 på den, og de markedsførte den som vinkelsliper der.

Før jeg så på den vurderte jeg ta den i bruk som poleringsmaskin, men når min rpm er 4500, ble det en Flex i stedet gitt. :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en slik for et par år siden. Når jeg kom hjem og søkte på nettet så jeg fort at hastigheten på den ikke samsvarte med hva en poleringsmaskin skulle ha, så jeg forkastet tanken på å bruke den som det. Derimot så fulgte det med sandpapir, og siden jeg trengte å pusse litt på verandaen passet jo det bra.

Rett før jeg var ferdig, hadde vel holdt på i ca 15 minutter, sto det flammer ut av siden på den og sikringen til kontakten gikk. Må vel innrømme at jeg la merke til at den sleit litt før det.. :lol:

Uansett, jeg fikk igjen pengene på Europris og jobben var gjort, så jeg var fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en lignende fra Best Tools, vel det er ikke ett av mine beste verktøy. Den bråker noe j.... fra maskineriet og slarkete drev, går også varm veldig fort så denne vil bli brukt til båt og annet grovere arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Kan fort være skummelt for de som ikke har peiling på hva som er "normal" fart. Sikkert endel som har kjøpt den allerede. Spre på 4500rpm og så 3-4 pass på 8000rpm :lol: (esken den ligger på hører til en annen maskin)

:rofl1:

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...