Gå til innhold

Oppbevaring av produkter i vinter...


Hans Marius

Recommended Posts

Hans Marius

Lurte litt på om jeg skulle flytte produktene mine inn i vinter, eller om jeg skal la de være i verkstedet... Har en såkalt, frostvakt der, så det kommer ikke til å være under 0 grader, men er det allikevel for kaldt? Vet det er i alle fall noen produkter som ikke liker seg under 5 grader, så er det best å ta det med inn i vinter?

Hva mener folket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frem til nå så har jeg hatt mye av det bak i tronken på bilen ("rimelig" senking bak:) men tok inn alt av produkter nå og så at CG Citrus W´nG dunken ikke har likt det kalde været, det var vel 2 grader når jeg sto opp i dag, og når jeg nettop bar inn dunken så var iallefall inholdet himmla seigt, kunne holde detpå hodet uten at noe skjedde så nå skal jeg kose litt me den i fanget så den får varmen i seg igjen:P

Så jeg kommer til å ha alt innendørs i vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alt stående i esker og kasser rundt på golvet i stua nå. Inntil jeg finner et bedre sted. Problemet er at når jeg skal ut å detaile en bil så må jeg finne alt det essensielle jeg trenger og stappe det opp i et par kasser så jeg får det med meg. Blir mye rot. Hadde jeg hatt faste lokaler kunne alt stått på en plass.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par kasser fra clas ohlsson som står i fellesgarasjen her - aldri under 10-11 grader der. Men kommer nok til å ta med noe inn tenker jeg. MG #16 har jeg lest på MOL har bare godt av å stå litt kjølig (regner med det gjelder for de fleste vokser egentlig) - men diverse polish tenker jeg overvintrer innendørs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voks (pasta) krystalliserer seg når det kommer X grader under null (avhengig av sammensetning) og etter dette er de som regel bare å kaste.

Tyktflytende produkter kan være vanskelige å få bra igjen etter at de har vært utsatte for frost (igjen, avhengig av sammensetning og "tykkelse") men man får de som regel bra igjen hvis man bruker tilstrekkelig tid og energi på å riste de ut igjen

Tyntflytende, vann/syrebaserte produkter blir ikke ødelagt av frost, men emballasjen (flasker osv) kan sprekke og da lekker det ut og lager et sabla gris..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Ok, da tror jeg nok det meste kommer til å stå inne ja ;) Det med CG såpa tror jeg vel kanskje bare det er å riste godt så er den fin igjen, men ikke sikker. Noen andre som har erfaringer med såper i slike temperaturer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Har det i garasjen med varme på, men har hatt det innendørs her før jeg monterte ovn i garasjen....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Begynner å bli kaldt her i sør også nå, så må vel få ned alle gallons jeg har stående på et uisolert loft. Resten av tingene står trygt forvart i klesskapet på rommet hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...