Gå til innhold

Grå felter etter cutting *løst*


Roybenz

Recommended Posts

Har i dag kjørt over bilen med hvit Lake country pad og autoglym 03B, ser etterpå at det er kommet noen grå striper eller felter på bilen, regner med at dette er "skade" fra dette grovr poleringsmiddelet? Blir dette borte hvis jeg kjører over med Menzerna 106ff for den skal vel klare å fjærne disse gråsonene ?

hva kan jeg bruke som wipe down etter jeg har hatt på menzerna? holder det med å vaske bilen på vanlig måte? eller kan jeg bruke jif universal spray eller jif kjøkken spray? for å få vekk smøremidlene i menzerna før jeg legger voks?

Endret av Roybenz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaske bilen godt funker nok, alkalisk avfetting funker og, ellers har du isopropanol (kondensfjerner).

Er det tørka produkt eller? Bilder?

kan prøve å få tatt bilder når det blir lys, det er ikke tørka produkt, for jeg har tørka av skikkelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan høres ut som kjørespor, men bilder hjelper..

fikk sett i gatelys nå, det er skikkelige kjørespor! Bare håper jeg får det av med menzerna 106 nano og hvit pute. Hva annet skal jeg bruke om det ikke går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den orange puta mi er borte, den var godt brukt så mulig at jeg har kastet den. Da hadde jeg bare hvit LC pute og den er jo litt stiv så tenkte det skulle gå greit. Greit å kjøre menzerna 106 med hvit LC da? Håper det går bra. Klarer nesten ikke vente med å komme meg hjem fra jobb :)

gjelder forøvrig en nyinnkjøpt 2000 Mercedes e klasse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

106FA skal være veldig fin på en tyskerlakk, den skal fjerne kjørespor, og det viktigste, IKKE lage mer kjørespor ;)

Bruk den på en polishpad/finishpad og kjør den helt ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

106FA skal være veldig fin på en tyskerlakk, den skal fjerne kjørespor, og det viktigste, IKKE lage mer kjørespor ;)

Bruk den på en polishpad/finishpad og kjør den helt ut

Ferdig nå, tok jaggu 3 timer og 45 min å kjøre 106 og nxt 2.0, ble helt nydelig etter å ha kjørt over med 106, syntes ikke nxt 2 gir så veldig bra beskyttelse, men orket ikke annet enn å ha på den, vil annen voks feste seg nå som jeg har kjørt over med nxt 2.0 ? eller bør jeg ta vekk voksen igjen før jeg smører på ny voks? Noen som har en KILLER vinterkombo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil annen voks feste seg nå som jeg har kjørt over med nxt 2.0 ?

Det skal gå helt fint. Og hvis Tech Wax'en er lagt på rent og oljefritt grunnlag (husk wipedown etter polering) og er etterherdet tilstrekkelig (12-24t uten fukt) så skal den holde månedsvis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal gå helt fint. Og hvis Tech Wax'en er lagt på rent og oljefritt grunnlag (husk wipedown etter polering) og er etterherdet tilstrekkelig (12-24t uten fukt) så skal den holde månedsvis..

Sikkert det som er feilen jeg har gjort før, at jeg ikke har fått vekk smøremidlene fra poleringa.... Jeg tok sterk såpeblanding nxt såpe og mitt og vasket etter jeg hadde tørka over med mf forå få vekk meste parten av rester. Da blir det spennende å se hvor lenge den sitter :D har vel ingen hensikt å legge 2 lag med nxt 2.0? siden den har litt cleaner i seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytter ikke å bare vaske med sterk såpe etter polering, wipedown er helt nødvendig for å få vekk alle oljerester. Bruk f.eks IPA (50/50 isopropanol og destillert vann) eller GPAC (3M general purpose adhesive cleaner)

TechWax'en kan legges i flere lag, med riktig teknikk. Den må etterherde etter hver påføring, og man må legge den "lett" på slik at man ikke fjerner det underliggende laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...