Gå til innhold

Saab 9-3 Swirl edition


Han5y

Recommended Posts

Siden jeg føler tvang i bilpleieloggen å legge ut denne her,så gjør jeg det, regner med Straydog syns dette er greit :)

Dette er helt rippet i fra bilpleieloggen..

mørbrødlisten med midler:

Autoglym 03B - Hittil mitt favorittbilpleieprodukt :D

AG SRP og meg sin Step 2 som polish

MG Liquid wax

Blackwow på plastlister

Her er iallefall bildene...

På avstand, bilder, og når den var litt våt, er den pen i lakken

_MG_0115.jpg

Men når man nærmer seg denne i tørr tilstand, da blir det andre boller. Hele bilen var en stor swirl, omtrent.

_MG_0122.jpg

_MG_0127.jpg

Og slik var det på HELE bilen...

Iallefall, 50/50 ble testet, og slik ble det:

_MG_0128.jpg

_MG_0130.jpg

_MG_0131.jpg

Klarer dere å se hvilken side som er behandlet? :D

Et 50/50 bilde med blackwow, fantastisk sak,egentlig, får et gjevt lag uansett, var ganske pen shinyness på den. Men så får vi se holdbarheten etterhvert :)

_MG_0148.jpg

Og slik ble bilen:

_MG_0135.jpg

_MG_0136.jpg

_MG_0138.jpg

_MG_0149.jpg

_MG_0151.jpg

Eieren fikk seg et like sjokk på denne når han fikk se denne, og det gjør meg fornøyd :)

Endret av Han5y
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Se der ja ;)

Fortsatt strøken denne her ......

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er morsomt er at jeg heter Straydog på dette forumet, og eddikost på nettby. Han5y er nok litt full i kveld, tipper jeg. :rolleyes:

Men ja, jeg synes vi gjorde en grei jobb her. Men som jeg sa i den andre tråden... Roterende... Roterende... Roterende... :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakkert! Ser ut som dere fikk vekk de aller meste av defekter. Alltid like deilig med svarte speilblanke biler :) Hva ble egentlig brukt her? Roterene maskin? DA?

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for kommentarer! Morsomt med litt resultater, bare synd SRP lagde hologrammer etter 03B. Har hørt det vil forbedre seg hvis man feks kjøper Ag supreme extreme å jobber med denne før SRP.

Her er det brukt 2 hoders DA, jeg brukte Cotech, kjøpt hos Clasern, mens Straydog brukte biltema sin variant. Roterende, hvem trenger vel det? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Sier sitt om SAAB lakk det... SRP lager hologrammer sammen med en DA maskin så er det grunn til å feire ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk det med mf og riper. På biler med myk lakk kan du lage riper uansett hvilken mf du bruker. Trikset er å aldri bruke mye press. Brett kluten 2 ganger og bruk hele håndoverflaten når du tørker av polish osv. Bruk aldri f.eks 1-2 fingre til å "skrape" vekk rester, bruk da heller litt qd eller vann for å få det til å løsne. Tok en peugeot for noen dager siden som var ekstrem sånn. Dro man en ren finger lett over lakken var det 100 riper med en gang.

Edit: Typo

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pericolo159

Takker for kommentarer! Morsomt med litt resultater, bare synd SRP lagde hologrammer etter 03B. Har hørt det vil forbedre seg hvis man feks kjøper Ag supreme extreme å jobber med denne før SRP.

Her er det brukt 2 hoders DA, jeg brukte Cotech, kjøpt hos Clasern, mens Straydog brukte biltema sin variant. Roterende, hvem trenger vel det? :P

Bra jobba . :D

Er 03B som lager hologrammer, ikke SRP som lager de. Var derfor jeg anbefalte deg å kjøre på med AG Supreme Polish etter 03B , for så å legge på SRP :)

-Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får hologrammer med SRP og ikke med 03B er det noe galt som ikke er riktig rett hvis du forstår.. :D

SRP kan være "vanskelig" på mørke/sorte biler i.fht skjolder, var vel derfor de lagde "Ultra Deep Shine" som i grove trekk er SRP for mørke biler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...