Gå til innhold

Fiksing av aluminiumsfelger


Mattjin

Recommended Posts

Hei

Når jeg byttet dekk på min nyinnkjøpte Lexus fikk jeg meg en ikke så hyggelig overaskelse. Noen av felgene såg forferdelig ut på baksiden. Ser ut som rust. Har vasket de grundig og gått løs på de med Grime Reaper uten særlig hell. Hva kan jeg gjøre for å fikse disse felgene? Kanskje prøve syrebasert felgrens?? Eller er det rett på stålull/pussepapir?? Er usikker på om felgene er lakkert. Kanskje noen der ute kan hjelpe meg? :)

DSC01773.jpg

DSC01772.jpg

DSC01774.jpg

DSC01771.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ferro-Bet rustvask/alurens bør vel funke til det der, har ikke testet det selv på den type felger, men den skal være knall den, finner det vel hos Torshov....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3M Citrus rens kan også være ett alternativ, jeg hadde en god del flekker på felgene mine som ikke gikk bort med P21S Powergel, og aggresiv claying. De gikk rett og slett ikke bort, så tok jeg ei runde med Citrus rensen og bang! Borte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på butikken og kjøpte meg Autoglym Clean Wheels i dag. Prøvde det ut på den felgen som såg verst ut. tok det i 3-4 omganger. Lot det ligge på langt over 1 min alle gangene og skrubbet hardt med en stakkart turtle felgbørste(RIP). Her er resultatet:DSC01782.jpg

Forbedring men langt fra godt nok. Tror nok det må sterkere lut til! Var ingen butikker her som hadde den rustvasken eller 3M citrusrens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØyvindBraaten

Ville brukt tjærefjerner og svamp, grov svamp. Så evt en ny avfetting for å få vekk tjærefjernern så du ikke smuldrer opp clayen.

Autosol kan også forøvrig funke godt. Dette får du kjøpt hos torsov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...