Gå til innhold
Tyggern

50/50 nanolotus proff forsegling.

Recommended Posts

Tyggern    1 725
Tyggern

Bestemte meg for å ta skepsisen til noen rundt meg og vasket frontruta med nanosvamp, etter vanlig vask da.

For så å kjøre glass rens og foregling på halve front ruta.

Og det blir her sykt stor forskjell, til alle dere skeptikere dette funker. (jeg beviste det. jeg så fint ut av ruta uten vidusvisker mens nabosetet ser ikke en dritt)

Bildene er ikke så alt for gode da jeg var ute å kjørte alene når jeg tok de... fjernkontroll da (ikke bra)

men en ser klare forskjeller.. noen som kan se hvilken side som er forseglet??

IMG_2969.jpg

IMG_2976.jpg

IMG_2980.jpg

IMG_2981.jpg

dette er vel god reklame, jeg er veldig fornøyd å veldig enkelt å bruke. En får jo alt en trenger i settet... Et fabelaktig produkt fra nanolotus spør du meg.....

Etter 1 mnd.. (02.11)

Ikke det beste bildet men måtte benytte meg av sjangsen når det først regnet.

Syntes faktisk det nesten virker bedre nå etter en tids bruk..

Skal legge på hele den andre bilen om ikke så lenge, har jo brukt opp 1 sett på andres biler......

Dette produktet overrasket meg hvor godt det er.. Kommer nokk til å bestille industri settet siden det virker som de fleste vil ha dette på bilene sine.

02112009145.jpg

Etter 2 mnd.. (02.12)

Og uhellet med PB som beskrevet litt lenger bak i tråden....

Men som dere ser på bildet er det fortsatt stor forskjell på sidene på vinduet.

På høyre siden(sett forfra) var det bare noen dråper som hadde krystalisert seg og var lekende lett og fjerne.

på venstre siden(sett forfra) var det stål is og vanskelig og skrape bort.

Så det er fortsatt en markant forskjell, selv etter litt PB. selv om det er svekket og hadde garantert vert enda bedre om ikke uhellet hadde vert ute..

02122009151.jpg

Etter 5mnd(02.03.2010)

Selv etter uhellet med PB i høst, så lever fortsatt forseglingen etter en lang kald vinter.

De gangene jeg har skrapet is merker jeg klart forskjell på høyre og venstre side. Den står jo for det meste inne.

Men det er fortsatt litt funksjon igjen etter 5mnd på den værste tiden av året. og med noen runder med avfetting.

Lenge siden det har vert noe å på her siden det har vert så kaldt, men har gått noen liter spylervæske og viskerne har gått javnt de siste mnd..

bilder:

02032010189.jpg

02032010190.jpg

Her er det på høyre siden liggende vann på hele ruten, derfor den ser så klar ut. mens på fører siden renner det fint av.

02032010191.jpg

Endret av Tyggern

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Brynjar    1 477
Brynjar

Flott test dette Tyggern.. Ingen tvil om at dette produktet fungerer. De første gangene man har det på ruta er nesten litt farlige.. Sitter bare å følger med vanndråpene som preller av... . Vært bra om du tok tilsvarende bilder om en mnd i samme fart.. Om to mnd er det vel snø som preller av desverre....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Reodor    2
Reodor

så jo bra ut dette... skal på mine ruter også snart..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stein86    158
Stein86

Godt initiativ dette her. Bra at du gidder å bare ta halve vinduet for å kjøre en test.. 

Som Brynjar nevner så hadde det vært kult om du tok bilder i cirka samme fart etter en liten stund.. 

(Burde skrevert "etter en lang stund" siden denne forseglingen har for vane å klare seg særdeles godt over lang tid..)  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rasmus/Nanolotus    57
Rasmus/Nanolotus

Tak for en fin Test :thumbup:

Der går nok ikke lang tid før du blir lei og Nanolotus forsegler den annen halvdel også :D

Produktet kan kjøpes hos

www.scandicshine.no (prof)

www.godkjemi.com (prof)

www.blankbil.no (bilglass 1-2-3)

www.autobahn-bilpleie.no (prof)

www.nanowebshop.no (prof)

Regner med der snart er en avtale i stand med en landsdekkende butiks kede så man kan kjøpe i håndkjøp.

Mvh

Rasmus

Nanolotus Norge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
HHA    36
HHA

Tak for en fin Test :thumbup:

Der går nok ikke lang tid før du blir lei og Nanolotus forsegler den annen halvdel også :D

Produktet kan kjøpes hos

www.scandicshine.no (prof)

www.godkjemi.com (prof)

www.blankbil.no (bilglass 1-2-3)

www.autobahn-bilpleie.no (prof)

www.nanowebshop.no (prof)

Regner med der snart er en avtale i stand med en landsdekkende butiks kede så man kan kjøpe i håndkjøp.

Mvh

Rasmus

Sånn som f.eks Bilxtra, Torshov Bilrekvisita, Mekonomen? Hadde vært konge :) Håper da at det kommer AC rens og alt det der også, hehe

Nanolotus Norge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Jeg dro på 1-2-3 pakka i sommer, kjørte hjem fra Gardermoen i går kveld i skikkelig regnvær på motorveien. Over 70-80 slo jeg av viskerene... karen som satt ved siden av meg titta litt skeptisk på meg samtidig som at jeg så han stramma taket rundt dørhåndtaket bittelitt.

Funker fjell ennå dette ja

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tyggern    1 725
Tyggern

Jeg skal se om jeg holder ut en stund med halve frontruta.

så kan en prøve å ta noen bilder igjen om en mnd eller to. her nede hos oss kommer det garantert regn innimellom i vinterhalvåret også.

Kan jo nevne at proff settet ble kjøpt med tanke på V70n og ikke 940n så skal nok klare å holde ut. blir stort sett kun brukt frem og tilbake til jobb den gamle travern med 400tusen på tellern.

Lurte faktisk litt på om jeg skulle ta hele bilen 50/50 utvendig.... for å bevise for de som stadig sier til meg at det bare er tull det jeg driver med... (les ikke så nøye på det med bil) Da kan en enkelt se hvor stor forskjell det faktisk kan bli...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
HHA    36
HHA

50/50 er absolutt ikke dumt! Jeg sitter fortiden å drømmer om innkjøp av en rød oksidert Volvo 240 (vinterbil :P ).. Hadde vært konge å fiksa opp halve bilen, og latt resten være gammalt og fælt (LES: Oksidert)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Ja nano på ruta er knall det, men som Brynjar sier s¨å er det nesten trafikkfarlig også, for en BLIR voldsomt opptatt av vannet som renner av :lol:

Bra test dette ner, moro å lese... B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tomas    339
Tomas

Hahah, kjenner meg igjen ang. trafikkfarlig:P Brukte jo nesten ikke vindusviskerne når det høljet ned også når det ikke gikk fortere enn 30-40:P

Det er så facinerende:D

Men et lite spørsmål:

Tåller forseglingen spylerveske??? eller bør jeg bare ha vann i beholderen nå??:P

Nå som vi går inn i denne "spylervæsketiden" her så er det jo greit å vite:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Vann skal du ikke ha om vinteren i allefall, det fryser ;)

Spylerveske tar nok noe av denne, men det som er med Nanoforseglinga er at møkk setter seg ikke så voldsomt det heller, så ikke bestandig du trenger å bruke spylerveske på rutene etter at den er påført, men, må du så må du, tåler en del runder i alle fall..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tomas    339
Tomas

hahaha, herregud så korttenkt av meg:P:P Det var jo litt flaut:P

Men det det blir vel mer skånsomt om en blandet ut spylervesken med vann iallefall:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
E46Johnny    6
E46Johnny

hahaha, herregud så korttenkt av meg:P:P Det var jo litt flaut:P

Men det det blir vel mer skånsomt om en blandet ut spylervesken med vann iallefall:)

Hvis du blander ut med mer vann reduseres fryse punktet. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tomas    339
Tomas

Joda, noe vil det reduseres, men jeg må bare ikke overdrive:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rasmus/Nanolotus    57
Rasmus/Nanolotus

Joda, noe vil det reduseres, men jeg må bare ikke overdrive:)

Bare at bruke spuler veske, jeg og mange andre har kjørt en hel vinter med flere påfyldninger spulerveske uten at forsegling tog mye skade (selvfølgelig ikke overdrive:-)og som truhaa siger trenger du ikke bruge det så ofte da ruten renses nesten av seg selv.

Det som sliter mest på forseglingen er friksjon dvs. bruk av vindusviskere. Når du alligevel nermer deg de 70-80 kmt er det bare at slå de av :-)

Endret av Nano

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rasmus/Nanolotus    57
Rasmus/Nanolotus

Kunne du ha testet med hensyn til fjerning av is også. Perfekt at gjøre når du har 50/50.

Både teste når bilen er helt kold og når du har haft varme på i 1-2 min

Glæder meg :thumbs:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tyggern    1 725
Tyggern

Kunne du ha testet med hensyn til fjerning av is også. Perfekt at gjøre når du har 50/50.

Både teste når bilen er helt kold og når du har haft varme på i 1-2 min

Glæder meg :thumbs:

Jeg skrapte is i dag jeg.....

Merket klart forskjell og kunne se litt forskjell på hvordan isen hadde lagt seg på også...

Men når jeg satt meg inn angret jeg på at jeg ikke tok bilde... samt at jeg kunne testet vindusvisker før jeg skrapa.

Kommer nok mere is, får la bilen stå ute i natt også da...

alt for å få en god test vet du... :rolleyes:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tyggern    1 725
Tyggern

ble to filmer etter vasken i dag også....

th_08102009005.jpg

th_08102009007.jpg

Endret av Tyggern

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig