Gå til innhold

Behandling av ny bil


Christoffer

Recommended Posts

Christoffer

Bilen ble hentet forrige fredag og var da ikke noe særlig klargjort med fettflekker over det hele. Har også bestilt Swissvax Shield Sett. Vil det være nødvendig å bruke clay på den nye lakken? Er redd for å lage riper i lakken (ja jeg vet den ikke gjør det, men er alltid like skeptisk hver gang jeg bruker det).

Hvordan bør jeg gå fram her?

Har som sagt Swissvax Shield tilgjengelig

Samt disse produktene:

MG NXT wash 2.0

MG Gold Class Wax

MG steg 2 og 3

Autoglym SRP

Poorboys mild Clay

MG 220

mvh vi er lost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok clayet, gått over med en finishing polish for å få vekk de defektene som "alltid" er på nybiler, og så lagt på noen lag med voks. Men jeg tror ikke jeg ville gått på en helt ny bil med poleringsmaskin hvis jeg aldri hadde gjort det før. Har du undersøkt lakken, eller evt fått noen som har peil på det til å undersøke tilstanden? Nybiler kan være alt fra nesten perfekte til full av hologrammer osv. Sleng godt ut et bilde av den nye stoltheten :)

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christoffer

Det var ikke mange defekter i lakken, sjekket i lyset i butikken som for øvrig er ganske bra samt jeg har sjekket i sollyset.

Har brukt maskin et par ganger før på min Touran 09 med relativt bra resultat.

post-1048-1254669614,63_thumb.jpg

Endret av vi er lost
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke mange defekter i lakken, sjekket i lyset i butikken som for øvrig er ganske bra samt jeg har sjekket i sollyset.

Har brukt maskin et par ganger før på min Touran 09 med relativt bra resultat.

Er det roterende du har brukt eller DA maskin (oscillerende)? Hvis du har fått litt taket på det ser jeg ingen problemer med å dra over nybilen med en fin polish som scholl S40 eller 3M EFC eller FCP før du legger på voks, bare pass på å maskere skikkelig :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christoffer

Er det roterende du har brukt eller DA maskin (oscillerende)? Hvis du har fått litt taket på det ser jeg ingen problemer med å dra over nybilen med en fin polish som scholl S40 eller 3M EFC eller FCP før du legger på voks, bare pass på å maskere skikkelig :)

DA maskinen til Meguiars, har et slikt starter kit med tre pads og Meguairs #80 og #83. Er det muig å bruke disse? Og har plenty av maskeringstape. Seff ingen problem å bruke noen annet :P bare bestille på nettet da:P

Endret av vi er lost
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

vask og clay, så #80 med DA, en runde med Swissvax Cleaner fluid så Shield så er du i boks...

Alternativt så kan du ta #80 + DC 3 om du vil ha på en sealer i stedet, eller la DC3 herde i 24 timer og så legge på shield over den..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin polish som i fcp? ufse mener du vel :P:D

Haha, skrev noe helt annet enn jeg tenkte der gitt :P Var det jeg mente ja :rolleyes:

DA maskinen til Meguiars, har et slikt starter kit med tre pads og Meguairs #80 og #83. Er det muig å bruke disse? Og har plenty av maskeringstape. Seff ingen problem å bruke noen annet :P bare bestille på nettet da:P

Meguiars #80 og #83 funker greit det, men personlig synes jeg 3M produktene er enklere og raskere å jobbe med. Skal du kjøpe inn f.eks 3M polish vil jeg anbefale å kjøpe inn tilhørende pads også, da 3M polishene kan være litt "picky" når det gjelder pads og funger best med de som hører til. Dette gjelder scholl også.

Kjøper du de 3 "populære" i perfect it serien, " Fast cut plus, Extra fine cut og Ultrafina med tilhørende pads så har du egentlig alt du vil trenge for de aller fleste oppgaver. Ikke er de særlig dyre heller. Jeg har ingen erfaring med 3M polish og pads med DA maskin da jeg alltid har brukt roterende. De er nok designet for roterende, men kan ikke se at de skal funke noe dårligere med DA enn andre produkter. Du kan jo starte med den du har, og så kan du gå til innkjøp av roterende maskin hvis du føler at det ikke korrigerer nok. Jeg aner ikke hvor hard lakken er på bilen din, men det finner du ut :)

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Fikk et inntrykk av at 3M sine pads ikke likte DA maskiner noe særlig, men har ikke testet det selv.....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et inntrykk av at 3M sine pads ikke likte DA maskiner noe særlig, men har ikke testet det selv.....

Kjørte en Saab med 3M små blå + Ultra Fina SE med Biltema 2-hodet - null problem (nesten full fart også). Mulig DA sliter mer på padsene etterhvert, men merket ikke noe etter bare en bil ihvertfall.

Kjør på med vask + clay + MG #80 (med DA-maskin og polish pad) + Shield - og nyt resultatet etterpå :)

Endret av EssieK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...