Gå til innhold

Mercedes c220 "Sort"


Petter

Recommended Posts

Er standard eksempel på en tidligere Taxi.... Denne var noe jeg ikke skulle legge sjela i. Fikk beskjed på lørdag at den måtte være ferdig i løpet av helga. Og søndagen var satt av til noe annet. Lørdag ble det 2 timer jobbing...

Prickbort

Såpe: Orange Pre-wash- helt over bilen. Glemte Cannon...

Ht

ShMitt og bøtte med gurad

Blanding CitrusWash og Gold gloss

HT

CG Blå clay + no rinse lube

Megs UQD som drying aid

HT

SS uppdated drying towel

Scholl A15 på orange og hvit. Hologrammer av begge

Lørdagsbildene:

FOR Å SI DET IGJEN!!!! Skulle ikke bli strøken. Det fikk jeg ikke betalt for. Skulle bare bli bedre....

IMG_9493.jpg

IMG_9494.jpg

IMG_9495.jpg

IMG_9499.jpg

IMG_9501.jpg

IMG_9502.jpg

IMG_9503.jpg

IMG_9500.jpg

Litt 50/50: Kom dålig frem desverre ;)

IMG_9507.jpg

IMG_9508.jpg

IMG_9506.jpg

IMG_9509.jpg

IMG_9511.jpg

IMG_9514.jpg

Stygge etter bilder:

IMG_9517.jpg

IMG_9522.jpg

IMG_9524.jpg

Dag 2:

Fortsatte i samme dur. A15 og hvit pad.

Etter det ble det IPA, fordi bilen startet ikke.

Etterfulgt av Poorboys Black Hole. Lagt av dama!!!!

IMG_9529.jpg

IMG_9530.jpg

Som siste finnish ble voksvalget DP MaxWax.

Egentlig en fin voks..

IMG_9544.jpg

IMG_9537.jpg

IMG_9542.jpg

IMG_9549.jpg

Til sist: Intriørjobben:

Støvsugd med BRÅKETE støvsuger

Skinn vasket med Bløt CG Fluffer og Poorboys Natural Look

Vinduer vasket med Sonax Fönsterputs og avispapir.

IMG_9532.jpg

IMG_9531.jpg

Og takk for meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba :) Ble et kjemperesultat. Men slet litt med å se hvilken side av det første 50/50 bildet som var behandlet :P:D

Tipper eieren var storfornøyd med det der :)

Fine bilder var det og..

Endret av Yeoman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være godt gjort å rekke å gjøre såpass på kun 2 timer... vet ikke om jeg hadde vært ferdig med vask og clay på 2 timer en gang jeg...

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Ja det der var 50/50 shots det... var jo voldsomt ille også denne her... følte du black hole fylte igjen noe RDS? Autoglym SRP er jo egentlig ok til slikt om det er en kjappjobb som skal til..

Betraktelig forbedring uansett dette Petter... og hils og si hun var flink til å legge på voks også.. :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en forbedring ja, men ikke på langt nær fin... Også sykt mye rust på den...

Brukte black hole for å prøve skjule noe swirls. Vet ikke om den klarte det...

Tyggern: Brukte 2 timer på Vask, clay og polert H. side med hele panser.

Brukte 4 timer idag på resten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt stygt å si det slik, men det er godt å se at ikke alle biler som ruller ut fra detailergarasjer er 100% frie for swirls og RDS. En del swirls og slikt igjen, men fargene ble jo veldig bra i forhold til tidligere. Det øverste 50/50 bildet er jo kjempebra B)

Men du sier at du på lørdagen brukte A15 og hvit, og at det lagde hologrammer, men du fortsatte med dette på søndagen også!? Noe som ikke stemmer helt...

Uansett, imponerende i det hele tatt å bli ferdig med vask å clay på to timer, samt begynne på poleringa hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate, den var ille! Så ut som hele bilen var våtslipt. NULL glans :blink: Ble MYE bedre i allefall. Er det noe enklere/raskere å bruke A15 enn et annet 1-step produkt som S17 eller 3M efc da? Synes da de tar vel så mye på få pass.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du sier at du på lørdagen brukte A15 og hvit, og at det lagde hologrammer, men du fortsatte med dette på søndagen også!? Noe som ikke stemmer helt...

Skjønner den. Virker jo ikke helt riktig at jeg sjulle fortsette med noe som lagde hologrammer, men fant ut hvis jeg kjørte 2-3pass med re-fine så ble det ikke hologrammer. Så da fortsatte jeg med den.

Flott denne Petter. Ja, man får vel det man ikke betaler for og det er jo også helt greit.

Skal bruke litt A15 i morgen selv.. Brukte du spider-padsa?

Vi er enige der Brynjar.. Dugnad og veldedighet- Nei takk!!! Kan til nød være til familie..

Min erfaring er at det kun er spider pads som gjeller på A15. Prøvde igår meg medium orange men dem bare tettet seg og kaddet fra 2 pass. Måtte rengjøres mellom hver start

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ble jo utrolig mye bedre enn den var, og det er vel kanskje bare tøys å legge ned altfor mye arbeid i den hvis den er nedrustet allikevel..

PS. Dette er en E-klasse, ikke C som det står i trådtittelen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...