Gå til innhold

Vinterklargjøring


wreckmaster

Recommended Posts

Som emnet sier vinterklargjøring. Hva er best med best holdbarhet for vinteren. En kombo som funker i 5-6måneder+++

Jeg kjøpte CG M-seal på detailerstreffet, som jeg fikk beskjed om var mye av det samme som Jetseal. Ihvertfall i forhold til herdetid osv(20min). Så kjøpte jeg CG Petes 53. Men i det siste synes jeg at jeg har lest endel negativt om holdbarheten på M-seal/jetseal/petes53. Derfor har jeg MG16 på vei over dammen, men jeg må innrømme at jeg begynner og bli litt sugen på Collinite etter og ha lest om holdbarheten på disse i det siste. SV Scuderia har jeg bestemt meg for og spare til sommersesongen.

Det jeg heller mot nå er 2 lag med M-seal før jeg topper med ett eller to lag med MG16! Høres dette greit ut?

Hva er deres meninger folkens? Hva er den absolutt beste vintercomboen i forhold til holdbarhet? Hva trenger jeg evt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de produktene du har tror jeg at jeg ville gått for 2x M-seal + 1/2x Swissvax eller #16 hvis du absolutt skal spare på swissvax`n ;)

Hva som er den absolutt beste vinterkomboen på markedet tror jeg ikke det er så veldig mange som kan gi et fasitsvar på, det innebærer vel at man må ha testet ALT som er tilgjengelig av bra LSP vinterstid. Men det er vel ikke til å stikke under en stol at det ofte vil være en form for sealer som vinner den kampen, evt. et par lag av en pastevax fra Collinite.. :blink:;)

Personlig skal jeg teste ut MG21 2.0 og noe Collinite i vinter :)

Endret av trogha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man kjøpt Collinite i Norge?

Mener at Autobahn.no har/hadde 915 ihvertfall.

Jeg kjøpte 476s og 915 på Ebay for en drøy hundrings inkl. frakt. (pr. stk)

Buy it now eller legg inn bud.... http://shop.ebay.com/i.html?_trkparms=65%253A15%257C66%253A2%257C39%253A1&_nkw=Collinite&_dmpt=Boat_Parts_Accessories_Gear&_sc=1&_sop=15&_trksid=p3286.c0.m14&_stpos=&_fcid=154&gbr=1

Endret av trogha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal også i gang med vinterklargjøringen, og kjører på med lakkrens/polish og så noen lag med CG jet-seal. Hvor mange lag kan jeg ha ? Gidder ikke å legge på voks utenpå der igjen. Tar heller et ekstra lag sealer.

Og når det kommer til vedlikehold senere i sesongen, kan jeg bare legge på flere lag sealer, eller må jeg også polere på nytt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Noen flere lag enn 3-4 vil jeg tro ikke er noe vits. Trenger ikke å polere på nytt nei, men kommer jo ann på hvordan lakken er. Hvis det setter seg mye nupper/asfalt/salt på lakken bør du avfette godt, eventuelt claye med en mild clay før du legger et nytt lag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Duragloss Aquawax etter hver 3-4 vask funker supert (så fremt du ikke vasker sjelden (mindre en en gang i måneden) sjekk også lakken for nupper ol som nevnt over

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry litt of tropic her. men forskjell mellom M-seal og jeatseal er?

Vel, her ser du i allefall forskjellen i praksis: http://www.detailersclub.no/forum/topic/4091-lsp-gjettekonkurranse/

Jetseal blir fort veldig flat mens M-seal oppfører seg som en voks og beader/sheeter veldig bra.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Så hvis man da kun skal bruke sealer er M-seal et bedre alternativ enn JetSEAL?

Jeg har bare jetSEAL og synes den shedda bra uten noe mer. Men det var den første vasken etter det ble lagt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv kjører jeg 2 lag med MG #21 2.0 og 1 x MG #16 på min egen bil. Har lagt MG #21 2.0 på et par andre biler også og skal "følge med" på de utover vinteren også. Har tro på at det jeg la på vil holde i noen måneder - men uansett tror jeg at jeg kommer til å legge på litt mer #16 utover vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...