Gå til innhold
Mats

DCN's frustrasjonstråd!

Recommended Posts

Klykken

Litt annerledes frustrasjon, men here goes.

Prøvde en Tesla P85D forleden, i og med at en forhandler hadde en slik stående i nærområdet slik at det var mulig å ha denne en dag til utlåns. Vi er på utkikk etter en "grei" elbil med litt mer rekkevidde enn vår i3 til å erstatte vår lille problembarn av en Mazda.

Det skulle jeg aldri ha gjort! Teslaen var fullutstyrt bortsett fra 7-seter. 2016-modell med nextgen-seter frem og bak. Satan FOR en bil! For et uvirkelig fraspark i insane-modus! Latterbrøl i baksetet da alle de "700hkene" ble sluppet fri og alle løse gjenstander i bilen ble flyttet til bagasjerommet. Ble helt frelst selv, både av interiør, kjørekomfort og luftfjæringa. Dette føltes helt riktig!

Det var selvsagt en hinsides nedtur å sette seg inn i Mazdaen igjen etter å ha hatt denne Teslaen i en dag..... Skranglete interiør, treg gassrespons, klunkelyder i dørene etc. Det frustrerende her er at jeg nå ikke klarer å fri meg fra tanken om at jeg VIL å ha en slik. NÅ! Ulempen er at det er nærmere 700k for en med akseptabel KM-stand og utstyrsnivå, og det er selvfølgelig 100k over budsjett. Samt at forsikring er helt hinsides... Kvinnfolket var enig i at bilen i seg selv var riktig for oss, men unødvendig med 0-fengsel på 3 sekunder. Forsåvidt enig i det resonnementet, og det er ikke verdt 100k mer i lån bare for å ha en slik show-faktor tilgjengelig. Men... :( 

1st world problems!

Endret av Klykken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
shiznit
1 time siden, Klykken skrev:

Litt annerledes frustrasjon, men here goes.

Prøvde en Tesla P85D forleden, i og med at en forhandler hadde en slik stående i nærområdet slik at det var mulig å ha denne en dag til utlåns. Vi er på utkikk etter en "grei" elbil med litt mer rekkevidde enn vår i3 til å erstatte vår lille problembarn av en Mazda.

Det skulle jeg aldri ha gjort! Teslaen var fullutstyrt bortsett fra 7-seter. 2016-modell med nextgen-seter frem og bak. Satan FOR en bil! For et uvirkelig fraspark i insane-modus! Latterbrøl i baksetet da alle de "700hkene" ble sluppet fri og alle løse gjenstander i bilen ble flyttet til bagasjerommet. Ble helt frelst selv, både av interiør, kjørekomfort og luftfjæringa. Dette føltes helt riktig!

Det var selvsagt en hinsides nedtur å sette seg inn i Mazdaen igjen etter å ha hatt denne Teslaen i en dag..... Skranglete interiør, treg gassrespons, klunkelyder i dørene etc. Det frustrerende her er at jeg nå ikke klarer å fri meg fra tanken om at jeg VIL å ha en slik. NÅ! Ulempen er at det er nærmere 700k for en med akseptabel KM-stand og utstyrsnivå, og det er selvfølgelig 100k over budsjett. Samt at forsikring er helt hinsides... Kvinnfolket var enig i at bilen i seg selv var riktig for oss, men unødvendig med 0-fengsel på 3 sekunder. Forsåvidt enig i det resonnementet, og det er ikke verdt 100k mer i lån bare for å ha en slik show-faktor tilgjengelig. Men... :( 

1st world problems!

Jeg gikk på samme smell selv, dog med en s75d. Bilen var egentlig for dyr, men jeg overbeviste meg selv at jeg kom godt ut av det etter besparelser på bom og drivstoff :)

Se hva du må gi for en ny/demo, de har ofte gunstige rentekampanjer (jeg fikk 0.25%). Forsikring er ca samme som for den slappe 120hk dieselen jeg byttet ut (ca 6000 i året).

Kjørt 15k nå og det er like morro enda :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Klykken

Ja, helt tullete dette! Skal prøve en S85D snart. Har nyere S75D samme batteri/rekkevidde kanskje? Hadde vært kjekt med nyfronten! Leser at nyere biler har enda bedre støydemping også, så det hadde jo vært kjekt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
shiznit
23 minutter siden, Klykken skrev:

Ja, helt tullete dette! Skal prøve en S85D snart. Har nyere S75D samme batteri/rekkevidde kanskje? Hadde vært kjekt med nyfronten! Leser at nyere biler har enda bedre støydemping også, så det hadde jo vært kjekt...

75D har litt kortere rekkevidde en 85D (490 vs 528 km NEDC), men ca samme ytelse. Modellene har endret seg mye på kort tid og en god del er nå også inkludert som elektrisk bakluke og luftfjæring. Faceliften er jo også en stor forbedring imo :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
overlay
47 minutter siden, Klykken skrev:

Er ikke du ganske mye inne på elbilforum? Mener å sett det nicket der inne  :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Klykken

Stemmer det. Mest på BMW-delen og litt Tesla Model 3. Ikke så bevandret i Tesla-delen og de bilene, og har nå begynt å se meg om etter en Model S med 4x4. :) Driver å leser meg opp litt.

14 minutter siden, shiznit skrev:

75D har litt kortere rekkevidde en 85D (490 vs 528 km NEDC), men ca samme ytelse. Modellene har endret seg mye på kort tid og en god del er nå også inkludert som elektrisk bakluke og luftfjæring. Faceliften er jo også en stor forbedring imo :)

Faceliften ser en god del bedre ut enn "gammelmodellen" med nosecone ja! Ser ut til at vi må prøvekjøre en S75D også. Blir vår hovedbil dette, så er litt avhengig av at den innfrir på de meste av bruksområdene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ingolf

Har holdt på med svigerfars mica blue cx5, steinsprang+, og fikk med en neglelakktype lakk. Fyttih* for noe drit å jobbe med - tykk, null fargematch og vaskes bort med vann, umulig å få våtslipt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skovdahl

At det viser seg å være samme elendige automatkasse i Mondeoen, som i de ellers kjente Volvo-modellene. Fristet ikke å svi 7,5k på å ettermontere utvidet oljekjøler altså. Tvinger det seg frem et bilbytte allikevel? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kontorpult (Øystein)

Herlig når EGR ventilen henger seg opp i Stavanger, 100mil heimefra, så bilen ryker kølsvart og går dass. Alle verkstedene er fullbooka i minst ei uke, så eneste alternativ var å kjøre heimatt. Bilen var hvit, nå er den mer koksgrå... Vel vel, godt man har to uker ferie igjen på å shine opp sliter'n, som tross alt har runda 300' :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
anders85
Herlig når EGR ventilen henger seg opp i Stavanger, 100mil heimefra, så bilen ryker kølsvart og går dass. Alle verkstedene er fullbooka i minst ei uke, så eneste alternativ var å kjøre heimatt. Bilen var hvit, nå er den mer koksgrå... Vel vel, godt man har to uker ferie igjen på å shine opp sliter'n, som tross alt har runda 300' 

Få tatt en egr delete, sikkert noen tunere i omeråde som kan hjelpe deg? Jeg brukte tuningservice.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Håkon L

Når man kjøper rød sportsbil som får en del oppmerksomhet slik at ungene ikke klarer å holde fingrene av den... Vet allerede om 2 ganger unger har tatt og skrevet på bilen siden jeg kjøpte den på Lørdag... Heldigvis er lakken ikke perfekt fra før av og skal tas til våren, men allikevel utrolig irriterende når du ikke kan gjøre noe med det heller. Har ikke garasje dessverre, men skal vinterlagres hos en kompis nå uansett. Kjenner jeg gruer meg til våren allerede for da er det på'n igjen. 

• Trist 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig