Gå til innhold

DCN's frustrasjonstråd!


Mats

Recommended Posts

5/8/2017 - 15.42, Ingolf skrev:

#&👿👹💀  traktor med feiemaskin kjører på gangbrua over meg og bilen blir pepra rund baut fra oven. 

I dag tok motparten skyld :fun:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min Audi Q7 på verksted for å skifte automatgearolje på Tirsdag. På fredag, selvfølgelig kl 1600! Skulle rekke å hente jr i bhg men oppdaget at all olja lå igjen på gårdsplassen.
6a6929a9ff3a240b9dcc0cfeb89ae883.jpg
305afc3cdc2a0323f01aba63b1f3064a.jpg
Måtte hive meg rundt, skifte bil, rive ut barnesetet og ringe verkstedet. Hentet jr, viking fraktet bilen å jeg fikk så tak i verkstedet som lovte å titte på bilen på Lørdag[emoji28][emoji106] so far so god. Hadde en mistanke på at pakning hadde blåst ut å det var riktig. Glemt noen metallringer som skulle være i pakninga. Fikk Tlf om at jeg kunne hente bilen igjen å fartet bort asap. Kjørte bilen hjem å ser på panseret mitt[emoji24][emoji24][emoji24]
5827167844e87441c5c1f9523c1d80b7.jpg
En ”liten” ripe over hele fronten. Sendte bilde til verksmester men fikk ikke svar, blir spennende å se hva de sier mandag morgen. PS bilen sto trygt fra fredag til lørdag altså utilgjengelig for hvermannsen. Jeg personlig trillet bilen bakover på vikingbilen, så er ikke i tvil når dette har skjedd. Håper verkstedet tar ansvar? Noen som har noen gode motargumenter hvis ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, anders85 skrev:


5827167844e87441c5c1f9523c1d80b7.jpg
En ”liten” ripe over hele fronten. Sendte bilde til verksmester men fikk ikke svar, blir spennende å se hva de sier mandag morgen. PS bilen sto trygt fra fredag til lørdag altså utilgjengelig for hvermannsen. Jeg personlig trillet bilen bakover på vikingbilen, så er ikke i tvil når dette har skjedd. Håper verkstedet tar ansvar? Noen som har noen gode motargumenter hvis ikke?

Hvis du ikke kan bevise at ripen ikke var der før viking hentet bilen og avlossing hos verksted så kan dem dessverre nekte. Dem kan si at dette har skjedd når som helst, å hvis du da ikke har noen beviser som tilsier at ripen ikke var der da dem fikk den inn så blir det nok bare ord mot ord dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olav framvik
Hadde min Audi Q7 på verksted for å skifte automatgearolje på Tirsdag. På fredag, selvfølgelig kl 1600! Skulle rekke å hente jr i bhg men oppdaget at all olja lå igjen på gårdsplassen.
6a6929a9ff3a240b9dcc0cfeb89ae883.jpg&key=0835b8da7f122bb55a154d040ba30d4d580384acfef1f482a4de0b056387157f
305afc3cdc2a0323f01aba63b1f3064a.jpg&key=cadcd9f15a2087ec5c813690b67c565ae38139e4b85bb115cfd8db25c7c7893b
Måtte hive meg rundt, skifte bil, rive ut barnesetet og ringe verkstedet. Hentet jr, viking fraktet bilen å jeg fikk så tak i verkstedet som lovte å titte på bilen på Lørdag[emoji28][emoji106] so far so god. Hadde en mistanke på at pakning hadde blåst ut å det var riktig. Glemt noen metallringer som skulle være i pakninga. Fikk Tlf om at jeg kunne hente bilen igjen å fartet bort asap. Kjørte bilen hjem å ser på panseret mitt[emoji24][emoji24][emoji24]
5827167844e87441c5c1f9523c1d80b7.jpg&key=af77e2424caca1d6d9f8ccca058af5fe9778a502177baecd3bc6c8d7231fb963
En ”liten” ripe over hele fronten. Sendte bilde til verksmester men fikk ikke svar, blir spennende å se hva de sier mandag morgen. PS bilen sto trygt fra fredag til lørdag altså utilgjengelig for hvermannsen. Jeg personlig trillet bilen bakover på vikingbilen, så er ikke i tvil når dette har skjedd. Håper verkstedet tar ansvar? Noen som har noen gode motargumenter hvis ikke?
Hvis du ikke kjenner ripen med fingre/neglene så er det ordnet på noen minutter. Etter det jeg kunne se på bildet så ser den ikke dyp ut. Men det blir basert på synsing etter et bilde. Men om de har lyst/kunnskap til å fikse det er en helt annen sak. Hvis ikke så gjør sikkert noen her det ganske fort. (Eller du fikser det selv). Lykke til uansett.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, anders85 skrev:

Hadde min Audi Q7 på verksted for å skifte automatgearolje på Tirsdag. På fredag, selvfølgelig kl 1600! Skulle rekke å hente jr i bhg men oppdaget at all olja lå igjen på gårdsplassen.
6a6929a9ff3a240b9dcc0cfeb89ae883.jpg
305afc3cdc2a0323f01aba63b1f3064a.jpg
Måtte hive meg rundt, skifte bil, rive ut barnesetet og ringe verkstedet. Hentet jr, viking fraktet bilen å jeg fikk så tak i verkstedet som lovte å titte på bilen på Lørdagemoji28.pngemoji106.png so far so god. Hadde en mistanke på at pakning hadde blåst ut å det var riktig. Glemt noen metallringer som skulle være i pakninga. Fikk Tlf om at jeg kunne hente bilen igjen å fartet bort asap. Kjørte bilen hjem å ser på panseret mittemoji24.pngemoji24.pngemoji24.png
5827167844e87441c5c1f9523c1d80b7.jpg
En ”liten” ripe over hele fronten. Sendte bilde til verksmester men fikk ikke svar, blir spennende å se hva de sier mandag morgen. PS bilen sto trygt fra fredag til lørdag altså utilgjengelig for hvermannsen. Jeg personlig trillet bilen bakover på vikingbilen, så er ikke i tvil når dette har skjedd. Håper verkstedet tar ansvar? Noen som har noen gode motargumenter hvis ikke?

Ai, kjenner du verkstedet godt? Så kanskje de er fair. Møller ripet opp bilen min før 50 tusen. De var ikke keene på å rydde opp. Men gjorde det til slutt! Når jeg klarte å bevise at bilen ikke var sånn når jeg leverte den. Håper det ordner seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha panserlås med nøkkel er flotte saker...helt til overføringa knekker. Ikke akkurat det letteste å få opp, når design og tanken bak er nettopp å holde folk uten nøkkel ute fra motorrommet. 

  • Liker 1

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai, kjenner du verkstedet godt? Så kanskje de er fair. Møller ripet opp bilen min før 50 tusen. De var ikke keene på å rydde opp. Men gjorde det til slutt! Når jeg klarte å bevise at bilen ikke var sånn når jeg leverte den. Håper det ordner seg..


Liten oppdatering. Bilen har tydeligvis blitt påkjørt av en annen bil i løpet av 1 time etter ferdigstillelse [emoji43] å det er mer skader enn først antatt. Frontfanger, grill å panser har fått en del riper noen dype. En rød og grønn bil tydeligvis. Var verkstedet som så det å ville ikke ta på seg skylden, noe jeg i utgangspunktet KUNNE sagt meg LITT enig iom at bilen blir parkert på offentlig parkering. MEN.. det er skiltet verkstedparkering, bilen sto i deres varetekt, de hadde reklamasjonsjobb på en bil som i utgangspunktet ikke skulle stått parkert der, jeg ordnet frakt via mitt forsikringsselskap og jeg må få ryddet opp 10 liter ATF olje fra gårdsplassen. Ble litt høylytt i butikken og hadde både eier, verksmester og salgsansvarlig tilstedet under visning av bilen. Fikk beskjed om at de hadde 10 000 i egenandel ved skader, noe som blir smårusk om jeg selv skal stå for kaskoskade... ved parkeringsplassen er det en minibank, da også kameraovervåkning. Ringte banken men de krevde selvfølgelig anmeldelse og at politiet tar saken så vi får se. Det Rasshø..... som har stukket av kommer jeg ikke til å la gå, så blir å anmelde selv om man vet utfallet der. Dro litt slukøret hjem å vasket bilen for å vurdere skadene. Fikk så en hyggelig Tlf av verkstedet som sa seg villig til å ta seg av skadene[emoji16][emoji119] dette av goodwill selvfølgelig og for å opprettholde et godt kundeforhold. Klarte jo selvfølgelig å lire ut av meg at 1 dårlig kundeopplevelse er verre enn 10 gode når jeg sto der litt småopphisset... så bilen blir tatt inn i morgen allerede så får vi se resultatet etterhvert. Er btw en god kunde der for de som lurte, handler mye og har egentlig bare hatt veldig gode opplevelser med de. Beviset for at det skjedde der er at den flotte røde og grønne bilen gnukket også vekk litt møkk. Hvis skaden var gammel ville ripene også vært dekket med møkk. Så dette satt nok en støkk i både verkstedet og undertegnede. Anyway, [emoji106] tommel opp for at det blir ryddet opp i.
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, anders85 skrev:

 


Liten oppdatering. Bilen har tydeligvis blitt påkjørt av en annen bil i løpet av 1 time etter ferdigstillelse emoji43.png å det er mer skader enn først antatt. Frontfanger, grill å panser har fått en del riper noen dype. En rød og grønn bil tydeligvis. Var verkstedet som så det å ville ikke ta på seg skylden, noe jeg i utgangspunktet KUNNE sagt meg LITT enig iom at bilen blir parkert på offentlig parkering. MEN.. det er skiltet verkstedparkering, bilen sto i deres varetekt, de hadde reklamasjonsjobb på en bil som i utgangspunktet ikke skulle stått parkert der, jeg ordnet frakt via mitt forsikringsselskap og jeg må få ryddet opp 10 liter ATF olje fra gårdsplassen. Ble litt høylytt i butikken og hadde både eier, verksmester og salgsansvarlig tilstedet under visning av bilen. Fikk beskjed om at de hadde 10 000 i egenandel ved skader, noe som blir smårusk om jeg selv skal stå for kaskoskade... ved parkeringsplassen er det en minibank, da også kameraovervåkning. Ringte banken men de krevde selvfølgelig anmeldelse og at politiet tar saken så vi får se. Det Rasshø..... som har stukket av kommer jeg ikke til å la gå, så blir å anmelde selv om man vet utfallet der. Dro litt slukøret hjem å vasket bilen for å vurdere skadene. Fikk så en hyggelig Tlf av verkstedet som sa seg villig til å ta seg av skadeneemoji16.pngemoji119.png dette av goodwill selvfølgelig og for å opprettholde et godt kundeforhold. Klarte jo selvfølgelig å lire ut av meg at 1 dårlig kundeopplevelse er verre enn 10 gode når jeg sto der litt småopphisset... så bilen blir tatt inn i morgen allerede så får vi se resultatet etterhvert. Er btw en god kunde der for de som lurte, handler mye og har egentlig bare hatt veldig gode opplevelser med de. Beviset for at det skjedde der er at den flotte røde og grønne bilen gnukket også vekk litt møkk. Hvis skaden var gammel ville ripene også vært dekket med møkk. Så dette satt nok en støkk i både verkstedet og undertegnede. Anyway, emoji106.png tommel opp for at det blir ryddet opp i.

 

Flott at noen verksted rydder opp ihvertfall! Jeg sitter her med en dør i feil farge, riper på alle panel rundt den lakkerte døra og ett lakkverksted som nekter skyld etter å ha lakkert opp døra mi.. Blir forbanna.

  • Trist 1

Audi S4 B5 Santorin Blue Facelift

Audi 80 B4 2.0E quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MKLars1 skrev:

Den er trist... veldig trist... :(

Dødstrist😏 Fått tyn hele dagen. Men en fordel med å være jente på byggeplass... stod 8 mann og ordna for å begrense skaden og fikse det😅

Endret av C350e-girl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min Audi Q7 på verksted for å skifte automatgearolje på Tirsdag. På fredag, selvfølgelig kl 1600! Skulle rekke å hente jr i bhg men oppdaget at all olja lå igjen på gårdsplassen.
6a6929a9ff3a240b9dcc0cfeb89ae883.jpg&key=0835b8da7f122bb55a154d040ba30d4d580384acfef1f482a4de0b056387157f
305afc3cdc2a0323f01aba63b1f3064a.jpg&key=cadcd9f15a2087ec5c813690b67c565ae38139e4b85bb115cfd8db25c7c7893b
Måtte hive meg rundt, skifte bil, rive ut barnesetet og ringe verkstedet. Hentet jr, viking fraktet bilen å jeg fikk så tak i verkstedet som lovte å titte på bilen på Lørdag[emoji28][emoji106] so far so god. Hadde en mistanke på at pakning hadde blåst ut å det var riktig. Glemt noen metallringer som skulle være i pakninga. Fikk Tlf om at jeg kunne hente bilen igjen å fartet bort asap. Kjørte bilen hjem å ser på panseret mitt[emoji24][emoji24][emoji24]
5827167844e87441c5c1f9523c1d80b7.jpg&key=af77e2424caca1d6d9f8ccca058af5fe9778a502177baecd3bc6c8d7231fb963
En ”liten” ripe over hele fronten. Sendte bilde til verksmester men fikk ikke svar, blir spennende å se hva de sier mandag morgen. PS bilen sto trygt fra fredag til lørdag altså utilgjengelig for hvermannsen. Jeg personlig trillet bilen bakover på vikingbilen, så er ikke i tvil når dette har skjedd. Håper verkstedet tar ansvar? Noen som har noen gode motargumenter hvis ikke?

Frustrasjon er borte[emoji41] fikk polert opp panser og lakkert opp frontfanger. I og med at verkstedet viste vilje, tenkte jeg å gi litt tilbake når den fangern like gjerne måtte av. Fikk de til å montere LED-barene jeg tenkte å montere ved ledig tid og stunder (aldri)[emoji28] da fikk begge parter litt igjen for tort å svie.
7aae17a95346ce403d8f0cf8f2c124d1.jpg
Parkerer på jobb 0630.. Det er gruset. Får en Snap i lunsjen: Bilen har sklidd 1.5 meter. 3 mnd gammel[emoji57][emoji57][emoji58]
Screenshot_20180125-162144.thumb.png.60d7abfe4518e4fa13d61b862181952b.png

Føler med deg[emoji29] hvordan gikk det med bilene?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, anders85 skrev:


Frustrasjon er borteemoji41.png fikk polert opp panser og lakkert opp frontfanger. I og med at verkstedet viste vilje, tenkte jeg å gi litt tilbake når den fangern like gjerne måtte av. Fikk de til å montere LED-barene jeg tenkte å montere ved ledig tid og stunder (aldri)emoji28.png da fikk begge parter litt igjen for tort å svie.
7aae17a95346ce403d8f0cf8f2c124d1.jpg
Føler med degemoji29.png hvordan gikk det med bilene?

Så deilig! God følelse og få ordnet opp i. 

Etter en runde med hele vaske prosedyren. 

Screenshot_20180127-094355.thumb.png.6bb5227feda5951702c2fcc6f31f6a63.png

3 overfladiske riper som lå i lakkforseglingen😅 Polert bort uten slipende midler!

Audien fikk et par riper, men den er ikke ny.. Kollegaen ville ha en sjokoladekake for det, det fikk han😅👌

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I 2015 kjøpte jeg to felgsett fra PolarWheels. Dette var ett sett 18" Silver Bullet og et 16" Gun Stone. Jeg behandler felgene som mine barn da disse var svært kostbare for meg. 


Så la jeg merke til at det har oppstått kryping på innsiden av Gun Stone felgene! Dette så jeg da jeg polerte felgene etter andre sesong på bilen. Det er kryping på alle felgene og alle ekene. Jeg kontaktet utsalgssted som sa at dette selvsagt var noe PolarWheels ville dekke, men vi måtte sende bilder til dem og gjøre dette skikkelig. Fikk negativt svar fra PW og selv utsalgsstedet var skikkelig sjokket!

Fikk negativ svar. Dette var ikke dekket av deres garanti. Seriøst. Felgene har jo kryping etter andre sesong! Dette er jo ikke bra! Kunne ikke de bare fikset feilen sin og beklaget det hele? Jeg kjenner at jeg er ekstremt muggen på dette. Gun Stone felgen ser ut til å ha for krappe kurver som gjør at lakken slipper på små felter. Jeg kjører utelukkende på asfaltert vei og 90% kjører jeg i 50-soner.

Utrolig skuffende med et norsk merke som ikke tåler norske forhold og lar meg sitte med svarteper. Skrev innlegg på facebook-siden deres, men dette har visstnok bare forsvunnet derfra....

Hva tenker dere?
Fronten på felgene er fine, men krypingen er altså på innsiden.

Tør ikke kjøpe flere felger fra PolarWheels når de så til de grader ikke støtter kunden :(

IMG_0002.JPG

IMG_9996.JPG

IMG_9998.JPG

IMG_9999.JPG

IMG_0001.JPG

Endret av Nautilus

Talent is nothing without results.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Nautilus skrev:

I 2015 kjøpte jeg to felgsett fra PolarWheels. Dette var ett sett 18" Silver Bullet og et 16" Gun Stone. Jeg behandler felgene som mine barn da disse var svært kostbare for meg. 


Så la jeg merke til at det har oppstått kryping på innsiden av Gun Stone felgene! Dette så jeg da jeg polerte felgene etter andre sesong på bilen. Det er kryping på alle felgene og alle ekene. Jeg kontaktet utsalgssted som sa at dette selvsagt var noe PolarWheels ville dekke, men vi måtte sende bilder til dem og gjøre dette skikkelig. Fikk negativt svar fra PW og selv utsalgsstedet var skikkelig sjokket!

Fikk negativ svar. Dette var ikke dekket av deres garanti. Seriøst. Felgene har jo kryping etter andre sesong! Dette er jo ikke bra! Kunne ikke de bare fikset feilen sin og beklaget det hele? Jeg kjenner at jeg er ekstremt muggen på dette. Gun Stone felgen ser ut til å ha for krappe kurver som gjør at lakken slipper på små felter. Jeg kjører utelukkende på asfaltert vei og 90% kjører jeg i 50-soner.

Utrolig skuffende med et norsk merke som ikke tåler norske forhold og lar meg sitte med svarteper. Skrev innlegg på facebook-siden deres, men dette har visstnok bare forsvunnet derfra....

Hva tenker dere?
Fronten på felgene er fine, men krypingen er altså på innsiden.

Tør ikke kjøpe flere felger fra PolarWheels når de så til de grader ikke støtter kunden :(

IMG_0002.JPG

IMG_9996.JPG

IMG_9998.JPG

IMG_9999.JPG

IMG_0001.JPG

Jeg skrev ett lang inlegg i den dedikerte tråden du lagde, men slettet.

 

 jeg har samme problem som deg på noen andre Polar Wheels. Etter at forhandleren min slet med å få kontakt  så skulle jeg få nye felger.

Det har dessverre vært helt dødt fra forhandleren min, så får purre mer. Det er vell uansett forhandleren du har kjøpt av som står ansvarlig ovenfor deg.

 

Kjør på med reklamansjon, ikke garanti. Er det ment til å vare lenger enn 2 år, så skal det vare 5.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Forbrukerrådet har en fin klagemal hvis ikke ting skal gå veien :)   

  • Liker 2

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...