Gå til innhold

DCN's frustrasjonstråd!


Mats

Recommended Posts

Har makket en stund med den forbanna nazivogna mi (merce s210) og frustrasjonen vil ingen ende ta. Måtte bytte foringene i nedre bærearm fremme på førersiden da den fremste var helt kaputt og de andre i dårlig forfatning de også. Tenkte jeg skulle spare noen hundrelapper på å bytte bare foringene, fremfor å kjøpe hele arma. Får foringene og plukker ned arma, tenkte ikke noe særlig på det, men måtte kakke en del for å få den løs. Finner ut at her trenger man spesialverktøy, og den lokale dyrt o steen skulle ha prisen av en komplett arm for å bytte foringene for meg. Da brukte jeg noen kroner og en del tid på å lage verktøyet selv. Får etter mye stygge ord bytta foringene. Etter å endelig ha fått lånt meg fjørklemmer til merce skulle jeg i dag montere sammen faenskapet siden den har stått i veien i 4 uker nå og måtte flyttes på. Innser at grunnen til at det måtte så mye kakking til i utgangspunktet var at arma er skeiv som et juletre. Bilen måtte flyttes så etter noen kløkt, makt og banning fikk jeg på arma. Resultatet var at den store foringen gikk til helvete med en gang og ble seendes ut akkurat slik den jeg tok ut gjorde. Etter en liten testtur kjenner jeg at det er akkurat som før og jeg må bite i det sure eplet og kjøpe en komplett arm, som jeg sikkert skulle gjort i utgangspunktet... Det er en ekstremt god bil å kjøre, men et faenskap å skru på. Har gjort en del andre ting også, og jeg møter idiotløsninger over alt. Dette er nok første og siste mercedes for min del, orker ikke slikt tull..

Endret av adivass
  • DCN Poeng 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild

Når det er 18 grader i skyggen, sol og fint vær..

 

Så finner jeg fram vaskebøtta, swissvax car bath i bøtta, skrubber felgene og vasker dem med nerta wheelshine super, skumlegger bilen, spyler av den, gir den en god og grundig håndvask 2 ganger og går over med detailerkost på trange plasser og gjør en heftig og god vaskejobb.

 

Spyler igjen av bilen og tørker den så den blir blank og fin. 

I det jeg har tørket av siste panelet så begynner det faen å høljregne sånn utav det blå 😡😫🔫

  • DCN Poeng 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capone
2 minutter siden, Arild skrev:

Når det er 18 grader i skyggen, sol og fint vær..

 

Så finner jeg fram vaskebøtta, swissvax car bath i bøtta, skrubber felgene og vasker dem med nerta wheelshine super, skumlegger bilen, spyler av den, gir den en god og grundig håndvask 2 ganger og går over med detailerkost på trange plasser og gjør en heftig og god vaskejobb.

 

Spyler igjen av bilen og tørker den så den blir blank og fin. 

I det jeg har tørket av siste panelet så begynner det faen å høljregne sånn utav det blå 😡😫🔫

#Vestlandet

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten frustrasjon her fra jeg holdt på å demontere ene vanos solenoiden på F20en. For å komme til solenoiden måtte luftinntaket fjernes, og sammen med det måtte lufteslangen fra toppen løsnes. Dette har jeg gjort tidligere helt smertefritt, men denne gangen var det selvfølgelig ikke slik :( 

Den ville ikke løsne og syntes slangen var unormalt stiv, men så i et siste rykk klarer jeg å knekke slangen, som forøvrig er laget av plastikk og ikke silikon eller gummi....:thumbdown: Fikk den ihvertfall av :P  Etter videre studier av slangen er det tydelig at siden den står så nær eksosmanifolden og turboen, så har den blitt herdet av varmen og blitt sprø:wacko: 

 

Så da ble det bestilt en ny lufteslange(230kr for 30cm plastikk...) sammen med ny vanos solenoid, og bilen er parkert til deler kommer. Samtidig har jeg begynt å lete etter en bedre løsning for å erstatte slangen helt, da jeg ser for meg at dette vil skje igjen :thumbup:

  • DCN Poeng 3

Max Protect Certified Detailer.

 

Tidligere: Opel Astra H GTC 1.7CDTI, Suzuki GSX-R600 K8

Nå: BMW F20 116i Estoril blå II

Biltråd

Instagram: rune_w_h

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en eldre Volvo v70 som bruks bil nå var på motorvei med den for første gang i går og fikk noen problemer høyresidespeil løsnet og

venstre blinklys løsnet i fart og hang og slo i bilen før det ramlet av hadde ingen mulighet til og stoppe er disse skadene noe som kan fikses med maskin polering?

IMG_20170527_125233_zps25md71ba.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild
28.5.2017 - 11.09, Hiace kim skrev:

Har en eldre Volvo v70 som bruks bil nå var på motorvei med den for første gang i går og fikk noen problemer høyresidespeil løsnet og

venstre blinklys løsnet i fart og hang og slo i bilen før det ramlet av hadde ingen mulighet til og stoppe er disse skadene noe som kan fikses med maskin polering?

IMG_20170527_125233_zps25md71ba.jpg

Noe kan nok poleres bort men vanskelig å bedømme ut fra bildet. 

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Arild skrev:

Noe kan nok poleres bort men vanskelig å bedømme ut fra bildet. 

Håper det bilen er ganske pen med tanke på alder så dette irriterer meg veldig har ikke poleringsmaskin enda men skal få kjøpt så var det pengene da må ha ny høtrykkspyler også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild
8 minutter siden, Hiace kim skrev:

Håper det bilen er ganske pen med tanke på alder så dette irriterer meg veldig har ikke poleringsmaskin enda men skal få kjøpt så var det pengene da må ha ny høtrykkspyler også.

Hadde du bodd nær stavanger så skulle du droppet innom så skulle jeg dratt over den skaden for deg.. 

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Arild skrev:

Hadde du bodd nær stavanger så skulle du droppet innom så skulle jeg dratt over den skaden for deg.. 

Synd at jeg ikke gjør det da. Men helle bilen trenger en god maskinpolering bærer preg av og ha noen år bak seg er mye vask 

riper osv men er pen med tanke på alder/km.

Endret av Hiace kim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontorpult (Øystein)
12 timer siden, sondresvan skrev:

Skulle kople på tilhenger idag, og trodde draget hadde låst seg..
Lasta i tilhenger, og kabang, der står draget i støtfangeren! Dype riper som må fylles... emoji26.pngemoji26.png

Om det er til noe trøst så gjorde far akkurat det samme her forleden. På bakfangeren han lakkerte opp for under to måneder siden.... 

Mvh. Øystein

Bilene mine:   Citroen ZX 98'   Saab 9-3 98'   Saab 900 88'
                     Mercedes-Benz E-Klasse 91'   Saab 99 77'

                      Peugeot 406 SW 03'   Peugeot 406 SW 00'

                    Citroen Xantia 99'   VW Transporter 04'

                     Citroen Xsara 00'   Citroen C5 04'

                    Ford Transit 02'   Mazda B2500 4x4 97'

                    Saab 900 87'   Ford Transit 19'

S&S
#1: Citroen ZX   #2: Ford Focus   #3: Saab 9-3   #4: Pontiac Trans Am   #5: Mercedes-Benz E-Klasse   #6: Cadillac De Ville   #7: Toyota Avensis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ta min første vask av bilen i går, 3 uker etter legging av cquk (har vært på sjøen). Merket at bilen ikke beadet noe særlig når den var skitten, men det er jo greit nok. Vasket bilen, for så å finne ut at vannet lå riiimelig flatt, vannet lå i "striper" i vaskeretning og bilen var FULL i riper og waterspots. Ble dype riper av vaskehansen av merinoull.. Lakken var ikke så følsom før coating engang. 

_DSC2373_zpsblkli4cl.jpg

 

_DSC2374_zpsirzfng0e.jpg

 

_DSC2380_zps4ukoc2o0.jpg

 

DSC_2665_zpsxtatrfhx.jpg

 

DSC_2666_zpspbsm3k9e.jpg

 

Prøvde med scholl s30 og hvit rupespad for hånd, for å se hva som skjedde mtp waterspots og riper, ripene forsvant noe, men waterspotsa var der enda.. Har ikke cquk herdet i det heletatt etter 3 uker? nede på dørene er det matt som bare juling..

 

(Beklager alle bildene :rolleyes: )

Audi S4 B5 Santorin Blue Facelift

Audi 80 B4 2.0E quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Froggzy skrev:

Skulle ta min første vask av bilen i går, 3 uker etter legging av cquk (har vært på sjøen). Merket at bilen ikke beadet noe særlig når den var skitten, men det er jo greit nok. Vasket bilen, for så å finne ut at vannet lå riiimelig flatt, vannet lå i "striper" i vaskeretning og bilen var FULL i riper og waterspots. Ble dype riper av vaskehansen av merinoull.. Lakken var ikke så følsom før coating engang. 

 

Prøvde med scholl s30 og hvit rupespad for hånd, for å se hva som skjedde mtp waterspots og riper, ripene forsvant noe, men waterspotsa var der enda.. Har ikke cquk herdet i det heletatt etter 3 uker? nede på dørene er det matt som bare juling..

 

(Beklager alle bildene :rolleyes: )

 

AAaah Satan! Der mista jeg litt lysta på å prøve å legge cquk! haha :D

Hold oss oppdatert når du vet hva som gikk galt, eller hvordan du får rettet opp i det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ingolf skrev:

 

AAaah Satan! Der mista jeg litt lysta på å prøve å legge cquk! haha :D

Hold oss oppdatert når du vet hva som gikk galt, eller hvordan du får rettet opp i det

Har snakket med importør, blir å gå til innkjøp av essence plus, hvite rupes puter og carpro reset. De mener det kan ligge oljer utenpå forseglingen som ødelegger vannskrekken og ripebestandigheten til forseglingen (til tross for helt etter boka leggemåte..) Nå ble jo dette 1000 kroner dyrere enn planlagt, men man får se. Burde jo tåle skånsom vask etter 3 uker? :blink: Kjedlig å legge 100-150 timer i lakken på sin egen bil, for at lakken skal være mer følsom enn før..

Audi S4 B5 Santorin Blue Facelift

Audi 80 B4 2.0E quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Kan bilen ha vert utsatt for sjøvann/sjøsprøyt eller lignende før herdingen var over?

Sjøsprøyt inneholder jo salt og når man drar dette utover i etterkant (ved feks. vask) så vil man kanskje få litt riper. 

 

Er det eneste jeg kommer på... 

1 minutt siden, Froggzy skrev:

De mener det kan ligge oljer utenpå forseglingen som ødelegger vannskrekken og ripebestandigheten til forseglingen

Dette syntes jeg hørtes veldig rart ut... Hvordan er det mulig at en "olje" skal kunne ødelegge ripebestandigheten? At en "olje" kan ødelegge vannskrekken kan jeg være med på, men når man fjerner oljen så vil man jo fort finne ut det?

 

Høres veldig merkelig ut... 

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Bjerknez skrev:

Kan bilen ha vert utsatt for sjøvann/sjøsprøyt eller lignende før herdingen var over?

Sjøsprøyt inneholder jo salt og når man drar dette utover i etterkant (ved feks. vask) så vil man kanskje få litt riper. 

 

Er det eneste jeg kommer på... 

Bilen har opphold seg i nærheten av femundsmarka, så saltvann tviler jeg på :P

 

 

Kan bilen ha vert utsatt for sjøvann/sjøsprøyt eller lignende før herdingen var over?

Sjøsprøyt inneholder jo salt og når man drar dette utover i etterkant (ved feks. vask) så vil man kanskje få litt riper. 

 

Er det eneste jeg kommer på... 

Dette syntes jeg hørtes veldig rart ut... Hvordan er det mulig at en "olje" skal kunne ødelegge ripebestandigheten? At en "olje" kan ødelegge vannskrekken kan jeg være med på, men når man fjerner oljen så vil man jo fort finne ut det?

 

Høres veldig merkelig ut... 

Ja, synes dette hørtes urimelig ut selv.. Gikk også over små steder med wipedown for å se etter eventuelle forskjeller.. Vannet la seg omtrent like flatt, men ikke i de "stripene" det lå i etter håndvask.

Endret av Froggzy

Audi S4 B5 Santorin Blue Facelift

Audi 80 B4 2.0E quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bjerknez skrev:

Okay, andre er nok mer egnet til å hjelpe deg her. Var bare det jeg kom på i farten.

 

Men argumentet til importøren hørtes tynt ut i mine øyne....

Ja, blir å kjøpe inn essence plus, hvit rupes pads og reset, da de ville jeg skulle bruke det for å bruke en "nøytral såpe" samt prøve å få vekk de stripene. Fungerer det ikke blir det å klage mer. Blir jo som sagt en høvding dyrere og noen timer mer arbeid enn planlagt dette.. <_<

Audi S4 B5 Santorin Blue Facelift

Audi 80 B4 2.0E quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freakshow
Ja, blir å kjøpe inn essence plus, hvit rupes pads og reset, da de ville jeg skulle bruke det for å bruke en "nøytral såpe" samt prøve å få vekk de stripene. Fungerer det ikke blir det å klage mer. Blir jo som sagt en høvding dyrere og noen timer mer arbeid enn planlagt dette.. <_>


Funker ikke det burde de gi deg ny coating, no questions asked

Max Protect Certified Detailer

 

Freakshows E39 530DAT

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å spørre om mest mulig, legger ikke 150 timer i en lakk for så å måtte gjøre det opp igjen uten ett plaster på såret for tort og svie.

Audi S4 B5 Santorin Blue Facelift

Audi 80 B4 2.0E quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...