Gå til innhold

DCN's frustrasjonstråd!


Mats

Recommended Posts

Polering av fremskjermer og panser må nesten påberegnes etter verkstedbesøk.. Desverre..

Ja, har skjønt det nå, men gikk til daglig leder, og han ble irritert selv og sa seg villig til å betale for å polere fremskjermer. Men jeg gjør jo det selv, mot en veldig billig olje service neste gang :-)

'18 Mitsubishi Outlander Phev

'17 Toyota Hilux dCab (firmabil)
'10 Ford Focus "wrc" 2.9L Evo, rallycross

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverte bilen til understellsbehandlig sist søndag, til en greit stor aktør på dette her i Bergen, og grunnet myyye dagene forut, rakk jeg ikke vaske den. Men den så allikevel helt ok ut.

Hentet den idag, og den ser ikke ut!!

- det er rennemerker og flere store, tykke flekker rundt om på hele bilen!,

- så og si alle 4 bremsekalippere, som opprinnelig er røde, er nå brune på ca 50%(baksiden),

- flere større 'sleivspark' etter uvøren sprøyting inni dører og innsteg,

- interiøret er møkkete etter fingre og støv,

- logolist på bakluken(som jeg nettopp har fått skikkelig på plass)er slitt delvis løs igjen,

- varmeskjold under bilen henger på halv åtte,

- ikke et av dreneringshullene var blitt stukket opp igjen(mente at siden dette var et flytende materiale, så hadde det ikke noe for seg),

- og siden han var så kry over hvor 'nøye' han hadde vært, så var det plassert et klistremerke i bakluka!!

Skrev ned det jeg ville ta opp, og ringte innehaver for å konfrontere han med dette, og blir møtt med intet mindre enn den mest useriøse tirade med drittslenging jeg noen gang har hørt!!

Fikk beskjed om at på de 17 åra han hadde holdt på, så hadde det aldri vært en eneste som hadde kommet med slike tilbakemeldinger. Og at om jeg hadde kjøpt meg en 'skikkelig' bil; Audi, BMW, MB, så hadde ikke det med varmeskjoldene og drenshullene vært noe problem! Han klarte og å si at selv om man hadde satt et ST170-merke på den, så var det fremdeles en Ford aldri så mye..(tydelig underforstått en drittbil i hans øyne).

Han hadde tilogmed selvtillit nok til å rakke ned på min interesse for bil, at jeg ikke var veldig interessert i å ta vare på bilen. For hadde jeg vært det, hadde jeg jo selvsagt sjekka bak innerskjermer og slike plasser istedet for den dritten jeg hadde hengt meg opp i. Dette påpekte jeg at jeg tok som en selvfølge, uavhengig av hvem som gjorde det. Videre mente han at det at det var sprøytet bak disse plassene var noe å være stolt over, da dette var noe som ingen andre gjorde, og at man ville blitt svindlet i sammenlikning med det arbeid han hadde gjort på bilen min.

Dette er ikke alt av det han klarte å lire av seg om hvor stor tosk jeg var, men jeg er fortsatt såpass sjokket av slik oppførsel, at jeg kommer ikke på mer...

Men hadde det ikke vært for at man klarer å beherske seg litt, så hadde jeg oppsøkt den mannen med ei 8-kilos slegge... :angry:

Jeg måtte bare kommentere denne, for makan til kundeservice tror jeg aldri at jeg har hørt om før. Det er ihvertfall på randen til ekstremt drøyt, om det du sier er sant.

Jeg kan begynne med at han sikkert gjorde en god jobb sånn groft sett, men siden vi her inne er nøye på detaljer er en god jobb i våre øyne på et helt annet nivå. Detaljer mange andre ikke ser, ser jo vi, som f.eks hologrammer. Verksteder rundt om er som regel ikke så veldig sofistikerte, og arbeidet dem gjør er som regel av betegnelsen "grov". Jeg mener absolutt ikke å støte noen her, jeg bare kommer med noen tanker. Så håper inderlig at ingen blir støtet av det jeg skriver her! :)

Derfor mener sikkert han du møtte på at dette var en vel så bra jobb siden han har gjort ditt og datt ekstra - noe det sikkert også var. Fingermerker og støv i interiøret er dessverre også noe det ser ut som at vi "må regne med" når vi setter fra oss bilen på verksted. Det beste her, er å kjøre en prevantiv (om det er rett ord) strategi, ved å rett og slett unngå at slikt skjer. Dvs legge trekk i setene, 3M papir på gulvene osv, slik at man bare kan ta av det igjen når man er ferdig på verkstedet. Eventuelt også maskere opp kanalene på forhånd, slik at de kan søle på maskeringen istedet.

..Når det kommer til selve kundeservicen, så er det noe helt annet. Jeg mener, at selv om en ansatt har en dårlig dag på jobb så er ikke dette en unnskyldning. Når man driver profesjonelt som dette, i en bedrift, SKAL MAN IKKE gå til angrep på kunden på denne måten. Det virker som han ble direkte useriøs, muligens fordi han ble støtet og satt i forsvarsposisjon. Det skal uansett ikke skje, og man må prøve å holde maska.

Vi ser jo allerede resultatet av dette? Det er dårlig omdømme. Og dårlig omdømme sprer seg som ild i tørt gress. Allerede nå er det kanskje 100stk via forumet her som veit at det er et kjent Tectyl firma i Bergen som driver sånn. Så da mener jeg at det ville ha vært mye bedre om den ansatte telte til 10, eller eventuelt sendte ut en annen ansatt som kunne ta resten. Om de har drivi i 17år uten problemer med kunder så er det jo synd at de nå skal få dårlig rykte pga. en hendelse. Men sånn er det! Man behøver ikke å være perfekt selv om man har drevet lenge.

Men så mener jeg også at man skal være litt forsiktig med å rakke ned på bedrifter, om man ikke har en særlig grunn. Om du ble skuffet fordi du ikke fikk med en microfiber uten ekstra kostnad i pakken fra en nettbutikk, blir jo dette dumt å klage på. I dette tilfellet har man dog en særlig grunn mener jeg, når en serviceyter rett og slett går til angrep på kunde.

Vel, klokka er litt mye ser jeg, så håper ikke jeg har skrevet som en idiot.. :P

Endret av Anaxyd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Vi ser jo allerede resultatet av dette? Det er dårlig omdømme. Og dårlig omdømme sprer seg som ild i tørt gress. Allerede nå er det kanskje 100stk via forumet her som veit at det er et kjent Tectyl firma i Bergen som driver sånn. Så da mener jeg at det ville ha vært mye bedre om den ansatte telte til 10, eller eventuelt sendte ut en annen ansatt som kunne ta resten. Om de har drivi i 17år uten problemer med kunder så er det jo synd at de nå skal få dårlig rykte pga. en hendelse. Men sånn er det! Man behøver ikke å være perfekt selv om man har drevet lenge.

Uten å si for mye, så er det ikke første gang dette tectylverkstedet har oppført seg sånn mot kunder.

De gjør greit til bra arbeid så lenge de ikke snakker med folk, de er stort sett nøye og grundige, men det er en del slurv mot synlige kanter som gjør at situasjoner som dette oppstår. Når kunden så kommer for å hente bilen og kommenterer dette blir han/hun skjelt ut fordi han/hun ikke har "riktig" bil og regelrett sjikanert.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å si for mye, så er det ikke første gang dette tectylverkstedet har oppført seg sånn mot kunder.

De gjør greit til bra arbeid så lenge de ikke snakker med folk, de er stort sett nøye og grundige, men det er en del slurv mot synlige kanter som gjør at situasjoner som dette oppstår. Når kunden så kommer for å hente bilen og kommenterer dette blir han/hun skjelt ut fordi han/hun ikke har "riktig" bil og regelrett sjikanert.

Det var godt å høre at jeg ikke var førstemann..

Følte meg som en liten unge som fikk tidenes sjennepreken av mora si.. Syns dette bør få konsekvenser, så skal ihvertfall ta en tlf til forbrukerrådet for å høre hva de sier om slikt.

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har handlet diverse fra chemicalguysuk.com, og de har sendt meg e-post på at varene ble sendt 23/9. Fortsatt ikke mottatt noe, og de svarer ikke på e-post. Ingen sporingsinfo, eller opplysning om spedisjonsfirma.

Er det nå jeg skal få lære leksa om å ikke handle på ikke norske nettbutikker?

MVH

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet diverse fra chemicalguysuk.com, og de har sendt meg e-post på at varene ble sendt 23/9. Fortsatt ikke mottatt noe, og de svarer ikke på e-post. Ingen sporingsinfo, eller opplysning om spedisjonsfirma.

Er det nå jeg skal få lære leksa om å ikke handle på ikke norske nettbutikker?

MVH

Pål

Har nå sendt 6 e-post til uten svar, konklusjon blir at penger er tapt og at jeg fraråder alle på forumet å handle i denne nettbutikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet diverse fra chemicalguysuk.com, og de har sendt meg e-post på at varene ble sendt 23/9. Fortsatt ikke mottatt noe, og de svarer ikke på e-post. Ingen sporingsinfo, eller opplysning om spedisjonsfirma.

Er det nå jeg skal få lære leksa om å ikke handle på ikke norske nettbutikker?

MVH

Pål

Jeg var med på dw groupbuy i regi av cguk.

Betalte, og ingenting dukket opp.

Purret opp på DW, ingenting skjedde.

Ringte de, og da ble det løsning: Sendte ny pakke som registered mail.

(virker som de bruker royal mail og helt billigste og usikre måte å sende på).

Om du betalte med paypal og det er mindre en 45 dager siden, legg inn et claim at varene ikke har kommet og du ikke får tak i firmaet. Da får du pengene tilbake fra paypal.

-n

Endret av nope-mx5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal ALT jeg bestiller på død og liv leveres på mandager?!?

Selv om jeg bestiller med 1-dags levering og betaler ekstra for dette på onsdag morgen..

Tror dette er 5 eller 6 gang i år jeg ikke får det jeg har bestilt i (etter min mening) god tid slik at det skal leveres før helga før neste uke.

Skrekkelig frustrerende når man har satt av helga for å gjøre noe, så kommer ikke ting før på mandag, eller enda bedre, tirsdag fordi han fjotten som kjørte budbilen ikke rak igjennom hele ruta si, så selv om jeg så pakka mi var lagt på bil klokken 07 om morran kom den ikke fram... og selvfølgelig satt jeg som en bikkje å venta ved døra fra 07.01 frem til 17.30 hvor jeg gav opp.....

*irritert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å bestille søndag eller mandag slik at det er framme til neste helg, men det skjer som regel ikke.

Normalt betaler jeg ikke for levering neste dag da det er dyrt..

Men i dette tilfelle ønsket jeg å forsikre meg om at det kom fort frem..

Og det skjedde altså ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg pleier å bestille søndag eller mandag slik at det er framme til neste helg, men det skjer som regel ikke.

Normalt betaler jeg ikke for levering neste dag da det er dyrt..

Men i dette tilfelle ønsket jeg å forsikre meg om at det kom fort frem..

Og det skjedde altså ikke..

Hvis du har bestilt levering neste dag, betalt for det og varene likevel ikke kommer frem har du rett til å kreve mellomlegget mellom vanlig frakt og neste-dag-frakt tilbake siden transportør ikke har overholdt sin del av avtalen.

Jeg har gjort det ved etpar anledninger da Posten i kjent stil dreit seg ut, og så lenge man har dokumentasjon på kjøpt vare og leveringstidspunkt er de ikke vanskelige.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Kan folk snart lære seg rundkjøringer blir jeg glad... 80% ligger jo feil der og skjønner det ikke selv.. Får håpe alle blir merket med piler snart, de har gjort det med et par her i området og da fungerer det bedre, ikke 100% men bedre...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har bestilt levering neste dag, betalt for det og varene likevel ikke kommer frem har du rett til å kreve mellomlegget mellom vanlig frakt og neste-dag-frakt tilbake siden transportør ikke har overholdt sin del av avtalen.

Jeg har gjort det ved etpar anledninger da Posten i kjent stil dreit seg ut, og så lenge man har dokumentasjon på kjøpt vare og leveringstidspunkt er de ikke vanskelige.

Spørsmålet er jo selvfølgelig om det er posten sin feil... eller om det er bare det at varene ble sendt ut seint..

F.eks. eneste sporingsnotat på denne nevnte pakken er i dag morges hvor det står videresendt..

Så om den sjappa ikke fikk mega seg til å få sendt det ut før etter fristen i går så er det jo forsåvidt ikke posten sin feil.

Kan folk snart lære seg rundkjøringer blir jeg glad... 80% ligger jo feil der og skjønner det ikke selv.. Får håpe alle blir merket med piler snart, de har gjort det med et par her i området og da fungerer det bedre, ikke 100% men bedre...

Enig..

Jeg har begynt å legge meg dobbelt i rundkjøringer hvor det er spesielt mye rot slik at jeg har helgardert meg for at ingen skal ta hverken inner- eller yttersving og ta inn i siden på meg.

Har faktisk kjørt forbi en politibil i en rundkjøring takket være deres mangel på riktig filvalg... (!!)

Piloppmerking er fint det så lenge folk ser det, men det gjør dem jo gjerne ikke.. og så kommer det snø og da er det 4 måneder uten at de vet hva de skal gjøre.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...