Gå til innhold

Bilpleie Kommentarer


NeDD

Recommended Posts

NeDD

Hei!

Noen som har fått noen kommentarer eller utsagn som har gitt deg frysning eller har du blitt sjokkert over bilpleieholdningen til folk?

"Den dagen ungene ikke kan være med og vaske bilen med litt sand i svampen, DA har jeg for dyr bil". Så tok han av gårde i sin Fiat. :ph34r:

"Idag vasket jeg bilen på Statoil, ikke i automaten såklart, men brukte den gode kosten som er ved selvvasken." :blink:

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 235
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • truhaa

    15

  • Lexgtturbo

    13

  • Terjeo

    12

  • HHA

    8

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

Fikk en kjekk komentar fra en nabo i fjor: At du gidder og vaske bilen din,det er omtrent som og koste E6.Håpløst!!!

Men så har du de morsome tingene ogda. En annen nabo ropte på meg og skulle fortelle meg at hun og var flink og vaske bilen sin. Hun sto og vasket den med em mopp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

"tullball, zalo er det eneste som duger til skikkelig bil vask"

"hvorfor vaske bilen så ofte? den blir jo så fort møkkete igjen uansett"

"all polish er jo det samme"

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing

"Skjønner ikke at du gidder å stå å vaske, jeg vasken min bil i fjor sommer!"

"Silikon olje er bra for å få sorte detaljer til å vere sorte" :blink:

Når jeg skal på treff og vasker bilen nøye: "Snart ferdig? Jeg brukte 40 kroner jeg og spylte hele bilen på tre minutter"

"Du har et hakk der" (Akuratt som jeg ikke vet hvor det er små ting i min lakk på min bil!)

"Jeg rubbet bilen med TurleWax rubbing, og når jeg hadde lakt på hele bilen ( :mellow: ) begynte det å regne"

Overhørte noen si til en annen:

"Kjøpt ny bil? Når den blir skitten etter en stund så har jeg et bra triks for å få den rein. Ta Zalo på nedre del og kjør den i vaskemaskinen på Essoen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
kris1986

"du må bruke oppvaskmiddel fra sånn kantinedrift og sånn.. den tar noe jævli, men spyl fort av hvis ikke tar den lakken..." den er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto å polerte en bil engang med maskin, husker ikke helt hva jeg brukte men men..

Det kom en bort "Dø.. Ska du bare pusse med den maskin din eller?"

Jeg "Nei, jeg polerer"

Han " Du har jo ikkje nåka på"

jeg "Joda, man skal ikke bruke hele flaska vettu"

Han "Ka fan, æ bruker alltid en 2-3 flaska, det er jo ikke nok før det renne nedover"

Lang samtale om ditten og datten og at Turtle Wax var jo mye bedre siden det kosta så mye mindre, han fikk jo 3 flasker for det jeg fikk en. Lo godt inni meg da hehe..

I dag:

Fikk vel ikke akkurat frysninger, men var morsomt ihvertfall.

rubba, polerte og voksa båten (var et reint hælvette men den blei blank!) så kom det noen damer bort da, jeg som var aleine blei jo fornøyd da de kom uten så mye klær for å si det sånn hehe..

Så etter jeg hadde polert skulle jeg bytte pad og finne fram voksen, når jeg kom tilbake sto 2 av de å "speila" seg i sia på båten og retta på hår osv. Er det da man har gjort en bra jobb!!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt er det kun husverten som har kommentert, faktisk.

"Faen, så nøye du er da, gut!"

Stort sett et nabolag med gamle gubber, men ingen har enda kommet med påstander om at det er mye bedre med Statoil-varer. Tror de har skjønt mine budskap :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Det har seg slik at jeg har alle bilpleieproduktene hos min foreldre (da det jo er der jeg faktisk vasker bilen).

For noen uker siden bestillte jeg CG5050 voksen fra scandicshine som jo koster nesten 600 kr.

Jeg fikk hakeslepp da jeg kom hjem til mine foreldre og så min far sto å vokset bilen sin med denne!

Snill som jeg var så sa jeg ikke noe og prøvde med beste vilje og holde det inni meg, mens jeg så han gravde i boksen med en kullsvart klut og nærmest gøret på bilen. Voksen som havnet på bilen var rett og slett møkkete.

Når han skulle tørke det av, så ga jeg han en av de billigste microfiberklutene (som allerede har blitt vasket i maskinen med tøymykner på 60C). Tror han brukte 1 time på og tørke av voksen.

Det som irriterer meg mest er at folk ikke tar seg tid til å lese bruksanvisningen for påføring engang.

Når jeg så han grave i boksen med en kullsvart klut fikk jeg nesten vondt i magen.

Er liksom ikke måte på heller.

Sikkert mye ikke jeg skjønner også... men ting jeg ikke forstår meg på prøver jeg på en måte og holde meg unna.

Jeg også har brukt Zalo en gang i tiden som såpe, men jeg har da alltid (og da mener jeg alltid) skjønt at bilen og kluten man bruker må være ren før man polerer/vokser.

I dag står voksen i skapet kullsvart og sprukket (for jan satt sef. ikke lokket skikkelig på) og tørker ut.

Har nå bestillt meg Ny CG5050 og Swissvax Concourse, og disse er FREDET!!!

Endret av GigaFlow

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Off ikke bra... du får feste gule "post-it" lapper på alle produktene du ikke vil ha ødelagt med påskriften:

"IKKE RØRE!!! MIN SIN!!!"

Pleier å hjelpe. Enten dette eller skap med hengelås...

Utilgivelig sak det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg frysninger, skikkelig!

Henta meg bil på onsdag. Har kjørt den hjem og ca 2 mil på grusveg i et hælvettes regnvær. Så ja, den er ikke mye rein nå, skal til sverige i morra i 2 uker å skal ta den skikkelig når jeg kommer hjem.

MASSE små grus/sand på sia

Så sto bestefar å så på den så sier han:

Du får ta med en bøtte vann og en svamp å gni av den.

Jeg: Neeeeei!

Så sa jeg til mamma og pappa, hvis noen rører den bilen med en svamp mens jeg er borte skylder dere meg hel lakkering!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing

Kom ikke å si at du ikke har tid til å ta deg 20 min å spyle av den med HT spyler eller bare dra ned på selvvasken og spyle den med varmt såpevann før du reiser. Kan da ikke gjøre noe siden du skal ta den når du kommer hjem igjen uansett! Jeg snakker ikke om å ta noe bortpå bilen, kun spyle den på selvvasken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off ikke bra... du får feste gule "post-it" lapper på alle produktene du ikke vil ha ødelagt med påskriften:

"IKKE RØRE!!! MIN SIN!!!"

Pleier å hjelpe. Enten dette eller skap med hengelås...

Utilgivelig sak det der.

Enkleste er vel å sette prislappen på produktene, men da kastes man vel på galehus ;) Mitt motto er: you break it, you buy it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom ikke å si at du ikke har tid til å ta deg 20 min å spyle av den med HT spyler eller bare dra ned på selvvasken og spyle den med varmt såpevann før du reiser. Kan da ikke gjøre noe siden du skal ta den når du kommer hjem igjen uansett! Jeg snakker ikke om å ta noe bortpå bilen, kun spyle den på selvvasken.

joda, men nå har det seg sånn at bilen står på en øy, uten tilgang på vannslange. Så den får overleve, nei, er ikke noe vaskeanlegg her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Så en ivrig bilvasker idag jeg.. Han gikk og løp litt innimellom med en diger Foma høyttrykksspyler, med turbo-dyse, omtrent 2 cm fra lakken, i strandsandaler av skumgummi..Og hva gjør man da med møkk som ikke løsner med høyttrykksspyleren? Jo..man tar av seg en sandal og begynner å gni for harde livet med den, for så å fortsette med høyttrykksspyleren..Synd ikke jeg hadde med mobilen, da skulle seansen blitt filmet..

Og bilen..nye V70n..hehe..i sort..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...