Jan E.

La polish ligge på over lenger tid?

Ting har en tendens til å ta lenger tid en planlagt :P

Ble ikke ferdig å jobbe med 106FF`n før jeg måtte reise på jobb i 2 uker. Så nå er noen paneler på bilen ferdig maskinert, men restene ligger igjen.

Kan det være skadelig å la det ligge på over flere uker? Ser på flere av flaskene at det skal skylles vekk med en gang om en får det på hendene. Så regner med at noen produkter kan være litt aggresive?

Regner med at det kanskje kan tørke litt fast, og lettere skape swirls. Men skal gå over hele bilen med 3M Ultrafine SE når jeg er ferdig med 106 uansett.

Men kan jeg risikere at produktet matter ned lakken der det blir liggende på i lenger tid?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det du jobber da? Har du polish på alle panelene på en gang? :blink: Vanligvis så jobber man jo med et lite felt om gangen og tørker av med en gang man er ferdig eller skal inspisere det feltet. Så har man på nytt produkt hvis man skal gå over igjen. Polishen er jo ikke noe som skal ligge på bilen utenom akkurat der og da du jobber.

Endret av mighty82
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Produktrester i form av prikker etter noen hadde korrigert med for mye produkt måtte korrigeres av igjen. Gikk ikke bort i vask. Clay hadde nok tatt dem, men ble ikke forsøkt...

Etter du har polert et panel, så tar det ikke mange sekunder å buffe av igjen. Håper at du korrigerer-buffer-korrigerer-buffer da.. Ikke hele bilen med maskin, så hele bilen me mikrofiber??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jobber på et panel av gangen, og tørker av. Men er ikke så flink enda at jeg ikke får noe sprut på litt omkringliggende deler. Trodde i det lengste at jeg skulle bli ferdig med alt. Men til slutt måtte jeg bare parkere i garasjen, og spurte til bussen. Så nå står den med litt sprutrester på skjermer og lister. Og rester på panseret som var det siste jeg kjørte på.

Men lurer fortsatt på om det tar noe skade. Eller er eneste at det blir litt pes å få av når det har tørket?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke tro det gjør noe skade, polish som har sittet i sprekker ol i måneder fjernes med litt avfetting og en børste (tardis funka fjell) det kan nok sitte litt godt innimellom, så over større felter så hadde jeg nok tatt bilen ut, avfettet den, spylt, vasket og tørket, så inspisert om det var borte..... polish på plast/matt/matt lakk er en annen sak, det kan sette seg noe j###g om det sitter en stund... da er det frem med Nanolotus svampen og gnukke som en gal (bare test den først på et ikke synlig sted så den ikke fjerner feks lakk på viskerarmer etc)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
(bare test den først på et ikke synlig sted så den ikke fjerner feks lakk på viskerarmer etc)

Litt o.t:

Er svampen så sterk? Bruker den kun i badekar og til rutevask jeg....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt o.t:

Er svampen så sterk? Bruker den kun i badekar og til rutevask jeg....

Bare for å svare på spørsmålet ditt: JA. Nanosvampen tar det meste.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er sterk i den grad at den kutter vekk møkk, så er det lakkerte flater feks kan den også ta lakken der, i badekar ol så er det ikke noe problem, det er på enkelte flater den "kan" være aggressiv, men har aldri hatt problemer med den her, uansett greit å opplyse om det at "hvisomattedersomatte" :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive