truhaa

TEST: Chemical Guys Based Sticky Gel Wheel & Rim Cleaner-CIT

Er det lange navnet på den nye felgrensen fra Chemical Guys, jeg er av den oppfattning at felgrenser får en vel aldri nok av, så finner jeg ikke noe annet men bare MÅ ha noe så er det ofte en felgrens som ender i kurven. Nå skal det sies at jeg er en die hard P21s power gel bruker og mener at det ikke er mye annet på markedet som slår P21s, har testet en god del men bruker fortsatt P21s, men teste det er da både lov og moro J

post-3-1253663700,95_thumb.jpg eller post-3-1253663701,39_thumb.jpg

Chemical guys Sticky Gel Wheel & Rim Cleaner-CITRUS Based, kan både brukes ren og den kan blandes ut 1:5 om du vil, Chemical Guys sier vel opptil 1:7 de mht blandingen om du virkelig vil få 500ml til å vare i lang lang tid, på deres sider så sier de “NOTE: This product is Concentrated and needs to be diluted 1 16oz bottle of Sticky Gel Wheel & Rim Cleaner mixes with up to 2 liters of water before use“. men de sier også at den kan brukes ublandet om du ønsker det??? Er noe vinglette info der, vel, denne er uansett trygg på alt av felger, og kan med hell også brukes på dekksider også. Jeg, den er en gel så den henger på felgene lengre en, en tyntflytende felgrens, vel, gal som jeg da er, brukte den bar… litt for å se hva som skjedde da, for deres sikkerhet ;)

Så det som ble gjort var at en stk bil med 4 stk møkkete felger ble test dummie denne gange, planen var ikke noe test, men plutselig så var jeg liggende i gården igjen med kamera og godt pågangsmot… Sticky Wheel gel ble sprayet på felgen i front som var mest møkkete, den bakre felgen fikk en 50/50 med P21s regular Wheel cleaner (ikke power) og den andre halve delen fikk da Sticky Wheel gel på seg for å se hvem som gjorde hva best. Det som slo meg først var at denne er vel ikke så voldsomt sticky denne her, P21s henger mye mer på felgene en denne, men jo, den er mer sticky en felgrenser som er “vann” så de kan vel kalle den “sticky”

post-3-1253662122,71_thumb.jpg

post-3-1253662125,62_thumb.jpg

post-3-1253662128,29_thumb.jpg

post-3-1253662131,48_thumb.jpg

post-3-1253662134,07_thumb.jpg

post-3-1253662138,32_thumb.jpg

Her er Sticky wheel gel lagt på:

post-3-1253662143,3_thumb.jpg

post-3-1253662146,79_thumb.jpg

post-3-1253662150,08_thumb.jpg

post-3-1253662152,41_thumb.jpg

Så er det etter høytrykksvask:

post-3-1253662170,49_thumb.jpg

post-3-1253662173,6_thumb.jpg

post-3-1253662175,93_thumb.jpg

En sveip med fingeren for å se hva som satt igjen på flatene:

post-3-1253662177,78_thumb.jpg

På felgen i front som bare hadde på Sticky Wheel gel, fikk virke i ca 5 minutter før det uten noe berøring ble spylt med en høytrykksvasker, og det var imponerende hvor fort møkka forsvant på fronten, også når jeg spylte dekksider så kom det et aldri så lite hjertehopp da det kom masse brunt ut av de, det har skjedd før, ja, men generelt ikke med felgrenser jeg har testet, så det var enda et pluss, at den gjorde det “rimelig bra” rent også er jo også en grei ting å ta med seg, noe var det igjen i kantene (se bildene), men jeg er at den oppfatning at du får ikke en felg 100% ren bare med felgrens og høytrykk alene, du MÅ innom med en børste/mitt for at det skal kunne kvalifisere til “rent nok” men den tok mye og som en kjapp en, så vil den funke supert, for eksempel i vaskehallen ved en avspyling av bilen uten vask om du gjør det om vinteren ;)

Her 50/50 med P21s wheel gel vs Chemical Guys Bas.......sticky....osv

(venstre er p21s, høyre er det lange navnet)

post-3-1253662156,73_thumb.jpg

P21s

post-3-1253662159,47_thumb.jpg

Sticky wheel gel

post-3-1253662161,92_thumb.jpg

P21s

post-3-1253662165,5_thumb.jpg

Sticky wheel gel

post-3-1253662168,46_thumb.jpg

Så en avspyling av begge to etter 5 ish minutter:

Sticky wheell gel

post-3-1253662179,63_thumb.jpg

P21s

post-3-1253662181,92_thumb.jpg

post-3-1253662185,56_thumb.jpg

Konklusjon:

P21s vs CG sticky Wheel gel ble vel 49% p21s og 51% CG sticky Wheel gel, det som ruller over til CG sticky Wheel gel er at den i tillegg til å gjøre felgene rene også fjernet mye møkk fra dekksider, der er ikke P21s like godt som denne, generelt ble felgen like ren med begge to…at Sticky wheel gel kan tynnes ut såpass som den kan taler også til fordel, hvor mye "trøkk" det er i den mht en 1:5 blanding skal jeg teste neste gang, men for oss som vasker bil oftere en 99% av Norges befolkning så holder ofte en mye tynnere blanding, har du på feks Swissvax Autobahn så trenger du definitivt ikke noe sterkere en 1:3, men da vil jeg anbefal 1:5....

Så har p21s felgrensene blitt utklassert og utdatert? Nei, det vil jeg ikke påstå, men at jeg kommer til å bruke mer av Sticky Wheel gel er garantert, jeg kommer med andre ord ikke til å kjøpe noe nytt av det jeg har før den kanna jeg har her med Sticky Wheel gel er brukt opp, så får jeg ta et “oppgjør” med meg selv når den tiden kommer for å se hvor avhengighets skapende denne er, men en ting taler helt klart i p21s sin fordel, og det er navnet, “Sticky Gel Wheel & Rim Cleaner-CITRUS Based HYPER GEL WHEEL CLEANER” er ikke noe som er kult å si mange ganger, så sier du det en gang og vedkommende sier “hæ?” så tror jeg du kommer til å si “felgrens” etterpå….

Prismessig så ender en gallon med Sticky wheel gel på sirka 110,- pr liter (ublandet) og P21s koster 119,- pr liter (ublandet) om du blander opp Sticky wheel gel i feks 1:3 så koster hver liter 37,- og ved blanding 1:5 så koster hver liter 22,- kr, DA snakker vi billig felgrens. P21s felgrens har jeg også blandet ut 1:1 og 1:2 med hell, men uansett så blir den en annen divisjon mht pris, så det er et ikke tema ;)

over og ut og ut og test :)

P21s felgrens finner du her

CG sticky wheel gel finner du her

truhaa

4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra test! Godt å se at du ikke har grodd helt fast med p21s ;)

Takk å lov for at det akkurat ble sendt avgårde en bestilling til Scandicshine, slik at denne ikke kom med i denne handlekurven! Men neste gang derimot... Hvordan er disse mot f.eks. Bilberry? Er denne syrebasert slik at den stiller på linje med MG WB?

BTW: Må huske på det at blander du ut denne vil den ikke lengre være like "gel-aktig" slik at den henger dårligere på felgene, og dermed ikke ha helt samme virkningen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"non Hydrofluoric Acid formula"

Sitrusbasert, så skal vel være uten syrer, jeg har ikke funnet noe info om det i alle fall....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Super test dette Truls. Men er du nå sikker på at du klarer å motstå fristelsen til å ikke kjøpe verken Scholl Rim7 eller Billbery før du har brukt opp denne ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra test truls!

Denne her ser jo ut som noe jeg må skaffe meg :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Super test det her Truls. :)

Litt OT men tar det opp likevel. Blandingsforhold er det mye surr med. Heller ikke meningen å være pirkete men ser til og med at det står feil på enkelte av sidene til ChemicalGuys.com

F.eks blandingsforholdet: 1:3 ===> 1liter produkt blandes med 3 liter vann = 4 liter utblandet produkt (gir ikke 3 liter)

Skal du blande ut produktet til1:3 og sitte igjen med 1liter ferdig utblandet produkt:

Produkt: 1/4 = 0,25l

Vann: 3/4 = 0,75l

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nok en flott test fra deg Truls :thumbup:

Du testa ikke denne mot "P21`s Power gel"?

Bruker mye "Power gel" selv og var bare litt nysgjerrig ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Truls: Har du fått testa Bilberry ennå? :)

Vet ikke hva jeg liker best av P21S Power Gel og Bilberry.. Fordelen med bilberry er jo prisen. Ganske stor prisforskjell på 5liters dunkene. Nå har jeg jo i underkant av 11 liter bilberry (ublandet), så jeg har vel felgrens en stund :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei ikke testet bilberry enda, en del fra Scholl skal nok i hus etterhvert, vært et par innlegg her ang Scholls avfettinger som gjør at de er på blokka :)

Jeg kommer til å blande opp 1:7, 1:3 og en flaske med bar felgrens av denne, felger og dekk som blir vasket såpass ofte og som samtidig er forseglet med sealer eller voks trenger ikke det sterkeste (p21s power gel feks) når det vaskes, men greit å ha noe på som løser opp bremsestøv før vask med såpe etc, med denne så har jeg en veldig billig felgrens, og det er jo greit det også...

Blir nok testet mot P21s power gel også denne her på noen felger som det sitter godt med møkk på ;)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra test.default_smile.png Jeg setter virkelig pris på slike tester. Takk skal du truhaa.thumbup.gif

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe bra test! Liker alltid og kose meg med en sånn tråd eller to :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg testet denne på felgene på a4'en til min far. Felgene var ubehandlet (men helt nye) og hadde kjørt noen måneder uten uten vask.

Sprayet på Chemical Guys Based Sticky Gel Wheel & Rim Cleaner og lot det virke noen minutter og spylte av med HT. Det var utrolig hvordan alt skittet ble bortet og man så møkken komme ut av dekkene! Kan anbefales!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive