Odd-M

Innkjøp maskinpoleringsprodukter

Har satt opp følgende handleliste fra CYC:

M14x2 - 75mm Rotary Backing Plate

2x Sonus SFX-1 Spot Pad

2x Sonus SFX-2 Spot Pad

2x Sonus SFX-3 Spot Pad

Sonus SFX-1 - Swirl and Scrtach Remover Pad

Sonus SFX-2 Paint Polishing Pad

Sonus SFX-3 Final Finish Polishing Pad

Menzerna Intensive Polish (PO85RD 3.02)

Menzerna Final Finish (PO85RD)

Totalt 1600,- inkl frakt og mva.

Og følgende liste på SS:

Scholl bakplate til 3" og 4" pads

Uber Blue Pad 5.5 inch final polish pad

Uber Green Pad 5.5 inch polish pad

Uber Orange Pad 5.5 inch medium polish pad

Uber pads 4" (Også Cyclo) blue 2-pack

Uber pads 4" (Også Cyclo) Green 2-pack

Uber pads 4" (Også Cyclo) Orange 2-pack

Uber pads 4" (Også Cyclo) Orange 2-pack

Menzerna PO85RD

Menzerna Super Intensive Polish PO 83

Totalt 1850,- inkl frakt og mva.

Pakkene er ment å komplettere min nåværende 3M Perfect It-serie. Mangler spotpads og bakplate, hvilket jeg etter å ha testet litt anser som et must. Dessverre er begge fri for 106FA. Prisforskjellen er såpass liten at jeg vurderer SS sterkt, men jeg er usikker på Scholl bakplate etter alt jeg har lest her på forumet. Noen som har prøvd bakplata fra CYC?

Kommentarer forøvrig?

Er PO85RD 3.02 det samme som SIP? Synes produktbenevnelsene til Menzerna er fryktelig rotete og alle nettbutikkene bruker forskjellige benevnelser.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PO85RD 3.02 er "SIP", ville enkelt og greit brukt en Metabo bakplate for små pads, den er kjempegod. Jeg liker den veldig godt sammens med cyclopads, fin kombo :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PO85RD 3.02 er det samme som SIP ja. Har en liten oversikt her over hva som er hva, og som kanskje kan gjøre det litt mer oversiktlig for deg

Du kan også vurdere 203S i stedet for SIP. SIP har cutting på 3,5 og gloss på 3 (av 5), mens 203S har både cutting og gloss på 3,5.

Angående bakplata til Scholl likte hvertfall jeg den veldig godt. Må nok være litt forsiktig så ikke skummet løsner, men var veldig fin å jobbe med

post-844-1253355930,45_thumb.jpg

post-844-22528_thumb.jpg

Endret av Ad|oS
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nettopp det at man må være forsiktig med Scholl-plata som gjør at jeg tviler. Det har jo vært endel solskinnshistorier her med ødelagte pads og plater fra den kanten... Har 3M bakplate med skum til vanlige pads og den virker bunnsolid. Synd de ikke har noe tilsvarende for små pads.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal dra innom den lokale Metabo-pusheren og undersøke om de kan skaffe den lille bakplata.

En artig ting jeg har lagt merke til er at lokale forhandlere KAN ha lavere priser enn nettbutikene på endel ting. F.eks var 3M-serien vesentlig billigere enn hva jeg har funnet på nettbutikker.

Edit:

Mener du denne metaboplata?

http://www.metabo.no/Tilbehoerskatalogen-haandholdte-elektroverktoey.23898+M5aecf2e8ba4.0.html#175701

Endret av omrognan
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal dra innom den lokale Metabo-pusheren og undersøke om de kan skaffe den lille bakplata.

En artig ting jeg har lagt merke til er at lokale forhandlere KAN ha lavere priser enn nettbutikene på endel ting. F.eks var 3M-serien vesentlig billigere enn hva jeg har funnet på nettbutikker.

Edit:

Mener du denne metaboplata?

http://www.metabo.no/Tilbehoerskatalogen-haandholdte-elektroverktoey.23898+M5aecf2e8ba4.0.html#175701

Jeg bestilte den 73mm metabo bakplata med M14 gjenger (best,nr: 6.23286) fra kazzper her inne sammen med diverse 75mm 3M pads og det funker bra det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De nye bakplatene til Scholl er noe annet en de gamle, stror forskjelle på de mener jeg, stiver skum... alternativt er 3M sin eller meguiars so1o bakplata... de er gode de også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De nye bakplatene til Scholl er noe annet en de gamle, stror forskjelle på de mener jeg, stiver skum... alternativt er 3M sin eller meguiars so1o bakplata... de er gode de også :)

Har 3M er liten for små pads?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 3M er liten for små pads?

Det har de, men den har plastgjenger så jeg har ikke tatt den inn.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive