Gå til innhold

HHA's Lekeplass


HHA

Recommended Posts

Da har jeg vært noen timer ute i garasjen og fiksa litt nye lys. Ble _LITT_ bedre enn hva det var fra før :lol: Eneste som gjenstår sånn lysmessig nå er å skifte ut de 2 lysstoffrøra i midten (58w) til samme lysstyrke / lm som de nye har. Litt bedre å jobbe i hvitt lys enn gult.

Nye lysene er på 3250lm og 36w. Blir spennende å se hvordan 3250lm på 58watt blir.

Starte med en liten film da..

th_Garasje.jpg

DSC02073.jpg

DSC02074.jpg

DSC02076.jpg

Noen som tror det blir bra når jeg får bytta ut lysstoffrørene i midten med noen som lyser hvitt? :D

Neste på lista:

- Verktøyvekk (type blå) Henge opp luftverktøy osv. Få mest mulig opp fra gulvet.

- 2 - 3 nye lag med epoxy på gulvet. Blir vel i år 2010 når det er litt varmere ute.

Skulle gjerne hatt:

- Isolert garasje m/varme :P

Skal ikke se bort ifra at det kommer noen nye bilder når jeg får skaffe 2 stk hvite lys.

EDiT: Digitalkameraet mitt dempa lyset for å få "best mulig" bilder automatisk. Så det er faktisk lysere enn det dere ser på bildene :D

Endret av HHA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

video klipp av åpningen var priceless, he he, knall sted det der, godt med lys å jobbe i er kjempe viktig..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :)

HelgeS: Hvordan ser du at jeg ikke er elektriker? hehe. Men stemmer bra det, er ikke elektriker. Men min far har lov til å montere, så garasjen er lovlig hvertfall ;)

Fikk skifta de 2 gule lysrørene i går med daywhine rør. 5200lm hvis jeg ikke husker feil. Lyste hvitt det ja. De andre jeg har er cool daylight, de er litt mer blåaktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe:) ser det lett på kabel-leggingene.. ser ut som det er blitt spikret fast bevegelig-kabel (skøyteledning) så skeivt som den ligger, men håper ikke det er gjort i.o.m. at det er IKKE lov. Ser også du blander tette og 'åpne' armaturer, noe som for såvidt er lovlig men ikke særlig vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledningen er en stiv jævel på 2 - 2.5 / 16A. Har brukt hvite ledningsfester. Så ledningen sitter fast. Skal godt gjøres å bevege den uten å ta av noen av festene. Målet var hvertfall ikke å få det så pent som mulig ;)

Det med åpne og tett armaturer er pga de åpne er noen år gamle. De tette er nyinnkjøpt :)

Når jeg flytter og får egen garasje (bor hjemme atm) så blir det isolering, ingen kabler synlige, og tette armaturer all round. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...